OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: Piasek »

No tak nie do końca. Polegasz na zapewnieniu sprzedającego że to co tam nalał to 5W-30.
Jakiego producenta ? Jakaś KChP ? Kto to dla nich robi ? Jaka gwarancja że to nie 10W-40 który bardziej odpowiadałby cenom jakie w Mercedesie panują ?
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: tonidriver »

Za dużo brazylijskich seriali oglądasz.
Awatar użytkownika
albercik
Posty: 25
Rejestracja: 26 lis 2013, o 22:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: albercik »

Witam.
Ile oleju na bagnecie przypada od min. do max. Cy ktoś może wie? Nigdy tego nie sprawdzałem i nie wiem ile mi ubyło od poprzedniego odczytu.
Jaka jest norma zużycia oleju na 10000 km. po przebiegu 310K.km
Moje dane poniżej, MB W210 E200.
Mercedes Benz W210 E200 2.0 Kompresor Elegance 2000r? LPG. Manual, Sedan.
WDB2100451B119999
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: jacekm7 »

Przy tym silniku między minimum a maximum na bagnecie to 2 litry. Czyli jak masz podziałkę pomiędzy tymi wartościami, a później na minimum to ubyło Ci 1 litr i myślę że tyle jak Ci ubędzie od wymiany do wymiany to norma, a nawet 1.5 litra ubytku by mnie nie zmartwiło.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
frozen
Posty: 38
Rejestracja: 21 wrz 2015, o 10:25

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: frozen »

Witam,

Chcę wymienić olej na Liqui Moly 5w40 ale powstało pytanie - jaki dokładnie powinienem wybrać do e430, jakie są różnice między nimi oprócz ceny no i gdzie najpewniej się w takie zaopatrzyć, na alledrogo jest jakiś oficjalny sklep firmowy LM:
1. Liqui Moly 1307 Synthoil High Tech 5W-40 5L 206zł
Specyfikacje: MB-Freigabe 229.1; MB-Freigabe 229.3;

2. Liqui Moly 3864 Leichtlauf High Tech 5W-40 5L 170zł
Specyfikacje: MB-Freigabe 229.5

Dodatkowo chciałbym zrobić płukankę silnika ale spotkałem się z różnymi opiniami na ten temat przez co mam wątpliwości.
Do tego znalazłem takie 2 produkty i zdziwiło mnie że oba wystarczają do 5L oleju mimo różnej pojemności i ceny:
1. LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PRO-LINE 500ml 32zł
2. LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PŁUKANKA 300ML 2640 16.50zł

Więc gdybym chciał przeprowadzić płukankę to powinienem uzbroić się w 2x któryś z powyższych czy 1 szt wystarczy?
I czy po przepłukaniu powinienem zlać stary olej i najpierw zalać jakimś tańszym do pełna, znowu spuścić i dopiero wlać docelowy czy to przepłukanie płukanki nie jest konieczne? W instrukcjach nie spotkałem się z takim wymogiem ale jak się pogoogluje to już tak...

I taki mały offtop, jakieś szczególnie polecane marki filtrów powietrza, oleju i paliwa żeby się nie naciąć?
E430 4matic
mst
Posty: 37
Rejestracja: 18 sie 2014, o 01:31
Lokalizacja: Poznań

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: mst »

http://liquimoly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju

LM rekomenduje Ci do E430 Synthoil High Tech 5W-40:
http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Synthoil ... h-5W-40/52

Ten będzie idealny. Prawdziwy syntetyk na bazie PAO/ester. Mam go zalanego w E39 3.0d.

Płukanka jak najbardziej. Obojętnie która. Masz 8 litrów pojemności układu smarowania, więc dobierz proporcje.

Nie trzeba zalewać tańszym do pełna, płukanka swoje wypłucze.

Filtry: tylko Knecht(Mahle)/Bosch/Mann/Hengst.

Pewien autoryzowany sklep BMW nie oferuje Filtronów, bo jak twierdzą, wciąż spotykają się z opiniami klientów, że podczas demontażu filtrów oleju Filtron po 15 - 20 000 km rozpadają się one 'w rękach, co sugeruje, że istnieje duże niebezpieczeństwo rozpadnięcia się takiego filtra w czasie jego eksploatacji.

Poza tym.... rozcięte filtry paliwa po W211 po których trzeba było rozbierać wtryskiwacze ze względu na stanięcie końcówek (pierwszy nie wiem co to za noname, drugi VASCO, trzeci Filtron jak widać):
Obrazek
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: Piasek »

LM rekomenduje Ci do E430 Synthoil High Tech 5W-40:
Mam mieszane odczucia do LM bo stosowałem i uważam że niczym szczególnym poza koszmarną ceną się nei wyróżnia. Ale spróbuj - może będziesz zadowolony, najwyżej następna wymiana = zmiana na innego producenta i tyle.
Płukanka jak najbardziej.
popieram. Nawet w silnikach eksploatowanych od nowości na olejach full-syn jest nagromadzony syf.
Pewien autoryzowany sklep BMW nie oferuje Filtronów, bo jak twierdzą, wciąż spotykają się z opiniami klientów, że podczas demontażu filtrów oleju Filtron po 15 - 20 000 km rozpadają się one 'w rękach
kolejna forumowa legenda. U mnie 80% ogólnej sprzedaży filtrów to Filtron (a siedzę w tym od 12 lat) i jeszcze się z czymś podobnym nie spotkałem żeby którykolwiek mechanik albo klient przyniósł reklamację albo chociażby wspomniał o opisanym incydencie. Bez względu czy to był filtr przykręcany (puszkowy) czy wkład filtrujący czy filtry powietrza/kabiny/paliwa. Widziałem "niespodzianki" czyli filtry które siedziały 2-3x dłużej w silniku niż przewidywał to nawet kretyński interwał wymiany zalecany przez producenta ale nigdy nie słyszałem aby komuś rozpadł się w rękach przy demontażu (pomijając sytuacje w których filtr niewymieniany przez 5 czy 7 lat zgnił - zeżarła go korozja) czy też w silniku produkt Filtrona czy Sędziszowa, a widziałem sporo. Znani jako naród jesteśmy z plucia na swoje produkty: wszak każdy wie że "najgorsze oleje to Lotos a najgorsze filtry to Filtron" ale gdyby tak jednemu baranowi z drugim pokazać że to co kupił w pudełeczku Knechta czy teraz jeszcze Mann&Hummel zostało wyprodukowane w Gostyniu to by pianę tydzień po forach toczył że jego jest na pewno niemiecki :rotfl:

A wracając do jakości Filtrona to zdjęcie dobitnie pokazuje jakośc Filtrona chociażby po ilości zastosowanej bibuły filtrującej. W porównaniu ze środkowym produktem to nawet "no-name" lepiej wypada choć zapewne w nim zastosowano pierwszy lepszy karton jaki znaleźli na śmieciach.
Im więcej bibuły filtrującej tym większa powierzchnia filtrująca.
Co do zdjęć przekrojów filtrów paliwa: filtr paliwa jest tak czysty jak to co w zbiornik lejecie. I tyle w temacie
frozen
Posty: 38
Rejestracja: 21 wrz 2015, o 10:25

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: frozen »

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi!
Chcę teraz zrobić trochę porządniejszą wymianę i przekonać się, czy będzie widać/słychać różnicę, bo zaszkodzić to raczej nie powinno :)
Czytałem też że Valvoline MaxLife 5W40 całkiem ok no i jednak dużo taniej by wyszło...
E430 4matic
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: Piasek »

No to mocny zjazd jakościowy zrobiłeś z full syn na MaxLife`a który też już cenowo Edge`a nieraz pobić potrafi. Będę monotematem: zalej Totala: też HC (jak MaxLife) ale tańszy, moim zdaniem lepszy i w 5L

Edit:
Tradycyjnie... najtaniej zawsze w internecie, z pewnego źródła. :rotfl:
No to kolejne wyschło
http://motofocus.pl/nowosci/15773/niele ... ikwidowana
tylko tutaj działa mechanizm jak z wyrobami akcyzowymi: w miejsce zlikwidowanej jednej rozlewni powstają dwie kolejne.
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: perzu126 »

Tesciu ma taki ciagniczek na podwórku. Samorobka na silniku 1,9d PSA. Olej lany najtańszy, filtry najtańsze. Wymiana na wyczucie. Żaden filtr oleju się nie rozpadł. Filtr paliwa: włożony z przymusu, używany po kilkudziesięciu tys km z C200 cdi. Wytrzymał kupę czasu,zanim zatkało go całkowicie. Lubię firmowe produkty, ale nie zawsze Polskie oznacza najgorsze... Tyle w temacie.
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: perzu126 »

Aha jeden silnik klekl bo wytopiło panewki z powodu niskiego stanu. Po rozbiorce nie widziałem żadnych mitycznych osadów w silniku. Wiadomo na dnie miski olejowej trochę.
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: Piasek »

Co do "teściowych" samochodów to wczoraj się przekonałem osobiście jak to wygląda.
Rozmowy o olejach, serwisach itp, teściu zagazowanym Peugeotem jeździ. Ostatnio olej ponad rok temu mu zmieniałem a zrobił już na nim 19 tyś km od wymiany. Mówię że zmienić trzeba zwłaszcza że to zwykły półsyntetyk i takich przebiegów nie może robić w silniku.
- etam, po co, sprawdzał ostatnio, jeszcze czysty na bagnecie, nie ma co zmieniać.
Wczoraj miałem wyjazd 180km - miałem coś tam teściowi przywieźć no to dał mi swoje auto. Przed wyjazdem kontrola bagnetu i płynu do sprysków - drugiego tradycyjnie brak ale olej faktycznie 3/4 stanu i przeźroczysty, no może lekko herbaciany. Nieźle jak na zwykłego 10W-40. W trasę. A jak to w trasie: jak trzeba wyprzedzić to kita do 4 tyś obr bo to wolnossąca benzyna 1.4, przelotowo między 90 a 120 cały czas żeby tej drogi ubywało. Przyjeżdżam, wyładowaliśmy, z pół godziny stał, z ciekawości sprawdziłem olej czy coś zauważalnie wziął - bo już nie młody. Oleju nie wziął ale to co było na bagnecie było już brunatno czarne. Klasyka gatunku: ciśnienie oleju i temperatura zrobiły swoje ruszając z silnika i wypłukując z wszelkich zakamarków złogi, szlamy i nagary jakie wszędzie zaległy i się odłożyły przez parę lat emeryckiej jazdy 70-90km/h i nie przekraczając 3 tyś obr. No i dzisiaj idzie płukanka w silnik + wymiana oleju na świeży.
perzu126
Posty: 517
Rejestracja: 29 lip 2014, o 01:16
Lokalizacja: Perzów

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: perzu126 »

:rotfl: Piasek, skąd ja to znam... Przecież Transit zrobił 700tys km ba Superolu :cwaniak: A nie jakieś syntetyczne
C220D WDB2021211A313360
Obrazek
A208 CLK 200Kompressor
Forum W202
Star Diagnosis, okolice Kępna
caliber
Posty: 11
Rejestracja: 4 gru 2015, o 16:37
Lokalizacja: otwock

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: caliber »

witam mam 3,2 cdi w210
od poczatku lata na 0w40 mobil ktos zalewał ma 420 tys przelotu

pytanko czy zmienic na jakas innam arke bo slyszalem ze mobil sie zepsuł i ma duzo siarki w sobie


co polecacie jaka marke ?

rozumiem ze klasyfikacji lepkosci nie zmieniac ?

oleju nie bierze
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: Piasek »

Nie zmieniać lepkości. Możesz pokusić się o Total Quartz 9000 0W-40 bo jest w cenie Mobila ale za to w 5L.
O ile dobrze pamiętam jest jeszcze Edge i Helix ale oba jednak drożej wychodzą bo podobnie jak Mobil wszystko w 4L opakowaniach.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości