Wyświetla się chłodnica i komunikat "kihlwasser stand&a

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

krzych
Posty: 3
Rejestracja: 16 gru 2008, o 19:06
Lokalizacja: łódzkie

Wyświetla się chłodnica i komunikat "kihlwasser stand&a

Post autor: krzych »

Okularnik E320 benzyna 1998r. Po dłuższym postoju po uruchomieniu wyświetla się rysunek chłodnicy i komunikat "kihlwasser stand", po paru minutach pracy ponownym wyłączeniu i włączeniu zapłonu gaśnie ten komunikat. Przy krótszym postoju kilku godzin nie wyświetla się ten komunikat. W zbiorniczku wyrównawczym jest sporo płynu widać przez obudowę. Poza tym nie mogę odkręcić korka od zbiorniczka, przekręca się trochę jest luźniejszy, ale nie mogę całkiem otworzyć.

[ Komentarz dodany przez: windykatorek: 2008-12-16, 19:48 ]
wypada się przywitać ale tylko wypada i umiescic post we własciwym dziale
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

zaraz dostaniesz opieprz, ze nie przywitales sie na forum.

kuhlwasser stand, znaczy nic innego jak poziom plynu w chlodnicy, skoro poziom w zbiorniczku jest, mysle ze uklad sie zapowietrzyl lub czujnik poziomu ulegl uszkodzeniu. postaraj sie odkrecic ten korek, np dociskajac go lub pociagajac i wtedy sprobowac odkrecic. tylko nie przegrzej silnika przypadkiem.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
krzych
Posty: 3
Rejestracja: 16 gru 2008, o 19:06
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: krzych »

wskaźnik temperatury podaje, że temp. dochodzi do max 80
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

jest to ogolny bład układu chłodzenia , np moduł wiatraków może byc uszkodozny lub kable zasniedziałe , poziom płynu ma byc do małej kreseczki jak otworzysz zbiornik

[ Dodano: 2008-12-16, 19:54 ]
nieche być złym prorokiem ale moze to byc uszczelka pod głowica , układ sie zapowietrza dostaje cisnienie i woda sie cofa dlatego zapala kontrolke , juz taki przypadek rozawazalismy na forum
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
melon410
VIP
Posty: 60
Rejestracja: 2 kwie 2008, o 20:50
Lokalizacja: Stargard

Post autor: melon410 »

Również stawiam na uszczelkę pod głowicą a czy przewody gumowe idące do chłodnicy są twarde jak silnik osiągnie prawidłową temp.Jeżeli twarde na bank uszczelka pod głowicą.
Jest ML 350 W163 rok 2004 Był W210 300 TD AVANTGARDE 99r
MB 210 E 200 benzyna 97r, W124 2.3 91r, W124 2.0 92r, W124 2.8 93r
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

moze zakretka zbiorniczka nie puszcza pow 1,2 bara
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
PIGFACE
Posty: 64
Rejestracja: 19 lip 2008, o 23:57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

też mi dziś zaświecił taki komunikat

Post autor: PIGFACE »

Jednak zauważyłem jakiś wyciek, widzę że płyn kapie mi przy prawym kole, idą święta i nikt mi teraz tego nie zrobi, nia ma mrozów więc mogę chyba dolać wody? Tylko do jakiego poziomu? Odkręcam korek i nie widzę żadnej linii poziomu, tylko pionowy mały plastik, czy to to?
Nie ważne czym jeździsz, ważne by (miało gwiazdę) sprawiało Ci to przyjemność.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

tak powinno go lekko zakrywac to własciwy poziom na zimnym silniku , chłodnica pusciała na rogu , albo zobacz czy ci opaska gumy nie rpzecieła tam jest szeroka guma
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
PIGFACE
Posty: 64
Rejestracja: 19 lip 2008, o 23:57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: PIGFACE »

Tak zrobię, swoją drogą ciągle takie małe bzdury, jakieś żarówki, wycieraczki, takei małe bzdury się psują a ja tak kocham to auto i ciągle nie mzoę mnie zniechęcic, wcześiej jeździłem Vento i po prostu nic się nigdy nie działo. hahha
Nie ważne czym jeździsz, ważne by (miało gwiazdę) sprawiało Ci to przyjemność.
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S.W.A.T »

tylko nie lej kranówki! :D
pogrzej go, pogazuj i lej na cieply, moze gdzies sie zapowietrzyło czy cuś, mozesz lac az sie wyleje spokojnie
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

nie lej az sie wyleje bo moze rozwalic jakies gumy jak masz stare albo naciete a po co , tylko do kreski , układy w mesiu odpowietrzaja sie same ,
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

moze i same ale nie zaszkodzi im pomoc i odkrecic troche korka zeby powietrze latwiej uciekalo. z prawej strony na dole chlodnicy masz gruby waz, pewnie z niego cieknie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

i ogrzwanie ustaw na max aby zawory były otwarte
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
krzych
Posty: 3
Rejestracja: 16 gru 2008, o 19:06
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: krzych »

"usterka" usunięta. Odkręciłem korek. Korek ma nadlany "ząbek", a przy gwincie zbiorniczka wyrównawczego jest "kołnierz", zabezpieczające przed odkręceniem. Po podważeniu ząbka, korek daje się odkręcić. Niestety żeby to zrobić trzeba odkręcić zbiorniczek i unieść do góry. Przy okazji zauważyłem, że w zbiorniczku znajduje się czujnik poziomu. Uzupełniłem płyn i komunikat znikł. Okazało się, że przy ciepłym silniku płyn rozszerzał się i przekraczał minimum, zaś przy mrozach spadał poniżej poziomu czujnika.
Dzięki za próby pomocy.
Wszystkiego najlepszego w nowym roku.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości