Wysoka temperatura przy włączonej klimatyzacji
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Cieplo resztkowe.
To ze gaszac silnik pokazuje Ci temp plynu 85 nie znaczy ze tloki i cylindry nie maja 300 albo i wiecej.
Przy braku obiegu plynu to cieplo przejdzie na reszte silnika, zanim wszystko zacznie sie schladzac.
Te same silniki ciezej pracuja w M class i tam jest program ktory uruchamia pompke wspomagajaca na kilka minut aby gorace punkty wyrownac.
To ze gaszac silnik pokazuje Ci temp plynu 85 nie znaczy ze tloki i cylindry nie maja 300 albo i wiecej.
Przy braku obiegu plynu to cieplo przejdzie na reszte silnika, zanim wszystko zacznie sie schladzac.
Te same silniki ciezej pracuja w M class i tam jest program ktory uruchamia pompke wspomagajaca na kilka minut aby gorace punkty wyrownac.
- michal.goclawsk
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
- Lokalizacja: Pułtusk
- michal.goclawsk
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
- Lokalizacja: Pułtusk
Powiem tak. Jeszcze zeszłorocznego lata, gdy temperatura powietrza przekraczała 35st, u mnie czy pod górkę czy z górki zawsze 80 st przy działającej klimie i wiatrakach z przodu auta. Teraz gdy nie mam nabitej klimy to jest 85-90 st. nawet w zimę przy -20 tak miałem.
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Termostaty rzadko sie tylko troche psuja. Zazwyczaj albo sa calkiem otwarte, albo calkiem zamkniete.
Tak ze podniesione temperatury silnika to moze byc zamulona chlodnica, czy wylamane lopatki na pompie.
Jak masz termometr infra-red to mozna to przediagnozowac w pare sekund, jak nie to dotykaj delikatnie chlodnicy po dluzszej jezdzie i sprawdz czy cala sie nagrzewa.
Tak ze podniesione temperatury silnika to moze byc zamulona chlodnica, czy wylamane lopatki na pompie.
Jak masz termometr infra-red to mozna to przediagnozowac w pare sekund, jak nie to dotykaj delikatnie chlodnicy po dluzszej jezdzie i sprawdz czy cala sie nagrzewa.
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
taka sama pompka jest juz w w124 tylko musi działać i zawsze po zgaszeniu gorącego silnika latem kilka minut jeszcze pompuje. Miałem 3szt w124 ale to działało tylko w jednymKajtek1 pisze:Te same silniki ciezej pracuja w M class i tam jest program ktory uruchamia pompke wspomagajaca na kilka minut aby gorace punkty wyrownac.
- michal.goclawsk
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
- Lokalizacja: Pułtusk
Moim zdaniem - zadnego, to sa 2 oddzielne i rozne systemy.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- michal.goclawsk
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
- Lokalizacja: Pułtusk
ok. Tylko w moim przypadku jest tak, że gdy termostat się nie otwiera i chłodnica jest zimna to wszystko gites. Jak tylko termostat się otworzy i temperatura na zewnatrz trochę podskoczy to za chwilę mam problem z autem bo wyświetla się komunikat epc gdy hamuję .
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
A sprawdzales wlacznik hamulca przy pedaale?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- michal.goclawsk
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
- Lokalizacja: Pułtusk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości