Wymiana wiskozy
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wymiana wiskozy
Witam
Rośnie temperatura i moje ciśnienie też. W korku przy temperaturze około 20 stopni temperatura silnik około 95-98 stopni po około 25-30 minutach(bywało,że przy 25 stopni przekraczało 100 stopni). Blokowałem wiatrak sznureczkiem i przy temperaturze 96 stopni nie zerwało czyli wisko nie załączyło. Brak charakterystycznego szumu przy odpalaniu zimnego silnika i brak charakterystycznego "zapinania" wisko jak się nagrzeje.
Czy wisko do wymiany?
Lewy czy prawy gwint dokręcania wiskozy bo na forum różne opinie?
Czy da się wymienić wiskoze bez zwalania chłodnicy?
Pozdrawiam
Rośnie temperatura i moje ciśnienie też. W korku przy temperaturze około 20 stopni temperatura silnik około 95-98 stopni po około 25-30 minutach(bywało,że przy 25 stopni przekraczało 100 stopni). Blokowałem wiatrak sznureczkiem i przy temperaturze 96 stopni nie zerwało czyli wisko nie załączyło. Brak charakterystycznego szumu przy odpalaniu zimnego silnika i brak charakterystycznego "zapinania" wisko jak się nagrzeje.
Czy wisko do wymiany?
Lewy czy prawy gwint dokręcania wiskozy bo na forum różne opinie?
Czy da się wymienić wiskoze bez zwalania chłodnicy?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 7 maja 2011, o 12:26 przez fide, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E300TD Avantgarde 98'
WDB2100251A699165
AUDI AVANT A6 2.8 QUATTRO 94'
WDB2100251A699165
AUDI AVANT A6 2.8 QUATTRO 94'
- przemekcrx
- Posty: 166
- Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
- Lokalizacja: WLKP Stawiszyn
Witam
W przypadku wiskozy elektryka nie ma nic do rzeczy.Zależy mi aby działało jak należy. Przgrzanie bowiem dotyczy nie tylko silnika ale także skrzyni. Chciałbym mieć pewność, że to wiskoza żeby nie umoczyć paru stówek.
Pozdrawiam
W przypadku wiskozy elektryka nie ma nic do rzeczy.Zależy mi aby działało jak należy. Przgrzanie bowiem dotyczy nie tylko silnika ale także skrzyni. Chciałbym mieć pewność, że to wiskoza żeby nie umoczyć paru stówek.
Pozdrawiam
W210 E300TD Avantgarde 98'
WDB2100251A699165
AUDI AVANT A6 2.8 QUATTRO 94'
WDB2100251A699165
AUDI AVANT A6 2.8 QUATTRO 94'
viewtopic.php?t=14054&postdays=0&postorder=asc&start=15 poczytaj kolego mam to samo
W210 2,0benzyna/gaz 1997
WDB2100351A307363
czarna i grymaśna
WDB2100351A307363
czarna i grymaśna
jedz na gielde samochodową, wez pod pachę swoj zdemontowany wiatrak i pokop w tych kupach wentylatorów, co to tam zalegają :lol:
[ Dodano: 2011-05-05, 17:28 ]
aby sila odsrodkowa urwała łopaty to musialbys silnik wkrecic na 25 tys obrotów :lol:
problem jest/moze byc raczej inny: nawet, jak znajdziesz inny wentylator, to raczej bedzie mial odmienny rozstaw otworów mocowania... mozna cos wyrzezbic - ale z glową ! bo centrycznosc osadzenia jest tu b. ważna ze wzgledu na ewentualne bicie...
a drugie niebezpieczenstwo - do ktorego zdaje sie nawiązałeś - to jeżeli pozyskany wiatrak bedzie mial wiecej łopat (lub tyle samo, ale o wiekszym skoku!) to przy maksymalnych obrotach jego łopaty mogą się wygiąć (jako przystosowane do mniejszego wydatku powietrza w funkcji prędkości obrotowej) i albo pokiereszować chłodnice, albo sie po prostu od wygięcia odłamać :roll:
[ Dodano: 2011-05-05, 17:28 ]
eeetam zaraz "urywa" :mrgreen:ADAM 12 pisze:Jak bedziesz miał za dużo łopat to przy wyższych RPM urywa łopaty.
aby sila odsrodkowa urwała łopaty to musialbys silnik wkrecic na 25 tys obrotów :lol:
problem jest/moze byc raczej inny: nawet, jak znajdziesz inny wentylator, to raczej bedzie mial odmienny rozstaw otworów mocowania... mozna cos wyrzezbic - ale z glową ! bo centrycznosc osadzenia jest tu b. ważna ze wzgledu na ewentualne bicie...
a drugie niebezpieczenstwo - do ktorego zdaje sie nawiązałeś - to jeżeli pozyskany wiatrak bedzie mial wiecej łopat (lub tyle samo, ale o wiekszym skoku!) to przy maksymalnych obrotach jego łopaty mogą się wygiąć (jako przystosowane do mniejszego wydatku powietrza w funkcji prędkości obrotowej) i albo pokiereszować chłodnice, albo sie po prostu od wygięcia odłamać :roll:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Wentylator pasuje od 2,9. 300td ma wentylator specyficzny tylko dla tego modelu, w serwisie kosztuje trochę ponad 200zł. Zamiennik od 2,9 to wydatek ~50zł. Średnica i "ogólne wymiary" takie same, ale łopat ma 9 zamiast bodaj 11.
Taki właśnie wentylatorek założyłem i śmigam, póki co bez problemów (~5tys km)
Jest bardzo ciasno, bo silnik długi ale visco da się zdjąć bez targania chłodnicy o ile się ma drobne rączki... Robiłem to kilkakrotnie w ten sposób, że wkładałem krótki bit w gniazdo śruby, na bit zakładałem klucz płasko-oczkowy 10 i na to rurkę tytułem przedłużki.
Gwint standartowy, bit imbusowy bodaj "8".
Jak się nie ma drobny rączek, to można spróbować odkręcić przedni pas i pochylić chłodnice nieco do przodu (w sensie oddalić od visco), dużo się nie ugra, ale czasem te kilka mm ratuje skórę.
Ja mam z visco problem wręcz przeciwny - kupiłem nowe i chodzi ono cały czas, w ogóle nie rozłącza. Silnik chodzi jak wielki odkurzacz...
Taki właśnie wentylatorek założyłem i śmigam, póki co bez problemów (~5tys km)
Jest bardzo ciasno, bo silnik długi ale visco da się zdjąć bez targania chłodnicy o ile się ma drobne rączki... Robiłem to kilkakrotnie w ten sposób, że wkładałem krótki bit w gniazdo śruby, na bit zakładałem klucz płasko-oczkowy 10 i na to rurkę tytułem przedłużki.
Gwint standartowy, bit imbusowy bodaj "8".
Jak się nie ma drobny rączek, to można spróbować odkręcić przedni pas i pochylić chłodnice nieco do przodu (w sensie oddalić od visco), dużo się nie ugra, ale czasem te kilka mm ratuje skórę.
Ja mam z visco problem wręcz przeciwny - kupiłem nowe i chodzi ono cały czas, w ogóle nie rozłącza. Silnik chodzi jak wielki odkurzacz...
WDB1400571A000520
oraz: W202 200D, Micra K11, Prosiak 928S x 2
ex: W140 S350; S210 300TD; 2xW123, 2xW124, 2xW126, 3x924, 944, 106, Scorpio, 601S de Luxe i nie pamiętam
oraz: W202 200D, Micra K11, Prosiak 928S x 2
ex: W140 S350; S210 300TD; 2xW123, 2xW124, 2xW126, 3x924, 944, 106, Scorpio, 601S de Luxe i nie pamiętam
mialem identycznie w nissanie terranoTataDama pisze:
Ja mam z visco problem wręcz przeciwny - kupiłem nowe i chodzi ono cały czas, w ogóle nie rozłącza. Silnik chodzi jak wielki odkurzacz...
zmienilem sprzeglo wiskotyczne (dobre bylo, ale tam japonczycy wymyslili ze wiskoza jest na stale złączona z pompą wody, a pompa mi sie rozciekła) na zamiennik "w jakości oryginału", nazwy japonskiej firmy juz nie pamietam
efekt - jak juz sie zapnie, to sie nie rozpina... sprzeglo do reklamacji!
po uznanej reklamacji (po znajomosci) zakładam drugi zamiennik "w jakosci oryginalu"
efekt - to samo, jak sie zapnie to sie nie rozpina i chodzi cały czas !!! :shock:
dalej z tym nie walczylem - tak wyszlo, ze auto sprzedalem... :mrgreen:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Witam
Wymieniłem wiskozę. Po przejechaniu paru kilometrów stare smigło zgubiło jeszcze jedną łopatę. Na szczęście nie uszkodziło chłodnicy. Temperatura w mieście przy 22 stopniach na zewnątrz maksymalnie 77 stopni. W trasie 72 stopnie. Mam wrażenie, że wiskoza trzyma cały czas. Sprawdze jeszcze termostat i dam znać. Co do wymiany odchylenie chłodnicy pomogło. Ewentualnie można się pokusić o skrócenie klucza( jeżeli nie mieści się pomiędzy chłodnicą a wiskozą). Polecam jak najdłuższy (kupiłem imbus 8x200) wtedy lepiej jest sięgnąć do śruby.
Wymieniłem wiskozę. Po przejechaniu paru kilometrów stare smigło zgubiło jeszcze jedną łopatę. Na szczęście nie uszkodziło chłodnicy. Temperatura w mieście przy 22 stopniach na zewnątrz maksymalnie 77 stopni. W trasie 72 stopnie. Mam wrażenie, że wiskoza trzyma cały czas. Sprawdze jeszcze termostat i dam znać. Co do wymiany odchylenie chłodnicy pomogło. Ewentualnie można się pokusić o skrócenie klucza( jeżeli nie mieści się pomiędzy chłodnicą a wiskozą). Polecam jak najdłuższy (kupiłem imbus 8x200) wtedy lepiej jest sięgnąć do śruby.
W210 E300TD Avantgarde 98'
WDB2100251A699165
AUDI AVANT A6 2.8 QUATTRO 94'
WDB2100251A699165
AUDI AVANT A6 2.8 QUATTRO 94'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 22 gości