Wymiana wiskozy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

fide
Posty: 30
Rejestracja: 18 lip 2009, o 09:12
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana wiskozy

Post autor: fide »

Witam
Rośnie temperatura i moje ciśnienie też. W korku przy temperaturze około 20 stopni temperatura silnik około 95-98 stopni po około 25-30 minutach(bywało,że przy 25 stopni przekraczało 100 stopni). Blokowałem wiatrak sznureczkiem i przy temperaturze 96 stopni nie zerwało czyli wisko nie załączyło. Brak charakterystycznego szumu przy odpalaniu zimnego silnika i brak charakterystycznego "zapinania" wisko jak się nagrzeje.
Czy wisko do wymiany?
Lewy czy prawy gwint dokręcania wiskozy bo na forum różne opinie?
Czy da się wymienić wiskoze bez zwalania chłodnicy?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 7 maja 2011, o 12:26 przez fide, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E300TD Avantgarde 98'
WDB2100251A699165
AUDI AVANT A6 2.8 QUATTRO 94'
Awatar użytkownika
przemekcrx
Posty: 166
Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
Lokalizacja: WLKP Stawiszyn

Post autor: przemekcrx »

A nie myślałeś nad elektrykiem ???? czujnik zawsze idzie gdzieś upchnąć ,mnie moje wisko też doprowadza do pasii :evil: jak się znowu zapnie to się znowu nie rozpina aż do zgaszenia auta.....
W210 3.0TD CLASSIC 98r. Automat
T4 1.9TDI
Peugeot 206 2.0HDI
fide
Posty: 30
Rejestracja: 18 lip 2009, o 09:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fide »

Witam
W przypadku wiskozy elektryka nie ma nic do rzeczy.Zależy mi aby działało jak należy. Przgrzanie bowiem dotyczy nie tylko silnika ale także skrzyni. Chciałbym mieć pewność, że to wiskoza żeby nie umoczyć paru stówek.
Pozdrawiam
W210 E300TD Avantgarde 98'
WDB2100251A699165
AUDI AVANT A6 2.8 QUATTRO 94'
sloncem32
Posty: 84
Rejestracja: 24 cze 2010, o 12:35
Lokalizacja: bolesławiec

Post autor: sloncem32 »

W210 2,0benzyna/gaz 1997
WDB2100351A307363
czarna i grymaśna
fide
Posty: 30
Rejestracja: 18 lip 2009, o 09:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fide »

Zdecydowałem się na wymianę wiskozy. Ale chciałem wymienić śmigło wentylatora bo ma urwany jeden element. W zamiennikach nie mogę znaleźć. Wszystkie do modeli z innymi silnikami. Jakby ktoś miał używkę to chętnie wezmę.
W210 E300TD Avantgarde 98'
WDB2100251A699165
AUDI AVANT A6 2.8 QUATTRO 94'
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

to wymien od razu pompe wody - jak dlugo jezdziles z mocno niewyważonym wentylatorem (a na to wskazuje brak łopaty) to rozleci sie niebawem
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
fide
Posty: 30
Rejestracja: 18 lip 2009, o 09:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fide »

Słuszna uwaga. Dzięki. Tylko to śmigło mnie wstrzymuje. Nigdzie nie ma (poza serwisem oczywiście :) )
W210 E300TD Avantgarde 98'
WDB2100251A699165
AUDI AVANT A6 2.8 QUATTRO 94'
ADAM 12
Posty: 98
Rejestracja: 18 lis 2008, o 22:52
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ADAM 12 »

fide pisze:Słuszna uwaga. Dzięki. Tylko to śmigło mnie wstrzymuje. Nigdzie nie ma (poza serwisem oczywiście :) )
Są bo kupowałem. I nie prubój montować od innego modelu bo ilość łopat i średnica to ważna sprawa. Jak bedziesz miał za dużo łopat to przy wyższych RPM urywa łopaty.
WDBJF55F5TJ011439
fide
Posty: 30
Rejestracja: 18 lip 2009, o 09:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fide »

A pamiętasz może gdzie kupowałeś?
W210 E300TD Avantgarde 98'
WDB2100251A699165
AUDI AVANT A6 2.8 QUATTRO 94'
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

jedz na gielde samochodową, wez pod pachę swoj zdemontowany wiatrak i pokop w tych kupach wentylatorów, co to tam zalegają :lol:

[ Dodano: 2011-05-05, 17:28 ]
ADAM 12 pisze:Jak bedziesz miał za dużo łopat to przy wyższych RPM urywa łopaty.
eeetam zaraz "urywa" :mrgreen:

aby sila odsrodkowa urwała łopaty to musialbys silnik wkrecic na 25 tys obrotów :lol:

problem jest/moze byc raczej inny: nawet, jak znajdziesz inny wentylator, to raczej bedzie mial odmienny rozstaw otworów mocowania... mozna cos wyrzezbic - ale z glową ! bo centrycznosc osadzenia jest tu b. ważna ze wzgledu na ewentualne bicie...

a drugie niebezpieczenstwo - do ktorego zdaje sie nawiązałeś - to jeżeli pozyskany wiatrak bedzie mial wiecej łopat (lub tyle samo, ale o wiekszym skoku!) to przy maksymalnych obrotach jego łopaty mogą się wygiąć (jako przystosowane do mniejszego wydatku powietrza w funkcji prędkości obrotowej) i albo pokiereszować chłodnice, albo sie po prostu od wygięcia odłamać :roll:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
TataDama
Posty: 93
Rejestracja: 4 sty 2011, o 00:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: TataDama »

Wentylator pasuje od 2,9. 300td ma wentylator specyficzny tylko dla tego modelu, w serwisie kosztuje trochę ponad 200zł. Zamiennik od 2,9 to wydatek ~50zł. Średnica i "ogólne wymiary" takie same, ale łopat ma 9 zamiast bodaj 11.
Taki właśnie wentylatorek założyłem i śmigam, póki co bez problemów (~5tys km)

Jest bardzo ciasno, bo silnik długi ale visco da się zdjąć bez targania chłodnicy o ile się ma drobne rączki... Robiłem to kilkakrotnie w ten sposób, że wkładałem krótki bit w gniazdo śruby, na bit zakładałem klucz płasko-oczkowy 10 i na to rurkę tytułem przedłużki.
Gwint standartowy, bit imbusowy bodaj "8".

Jak się nie ma drobny rączek, to można spróbować odkręcić przedni pas i pochylić chłodnice nieco do przodu (w sensie oddalić od visco), dużo się nie ugra, ale czasem te kilka mm ratuje skórę.

Ja mam z visco problem wręcz przeciwny - kupiłem nowe i chodzi ono cały czas, w ogóle nie rozłącza. Silnik chodzi jak wielki odkurzacz...
WDB1400571A000520
oraz: W202 200D, Micra K11, Prosiak 928S x 2
ex: W140 S350; S210 300TD; 2xW123, 2xW124, 2xW126, 3x924, 944, 106, Scorpio, 601S de Luxe i nie pamiętam :]
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

fide pisze:Lewy czy prawy gwint dokręcania wiskozy bo na forum różne opinie?
normalnie prawy gwint żeby odkręcić wiatrak. tylko dobrze wbij imbus.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

TataDama pisze:
Ja mam z visco problem wręcz przeciwny - kupiłem nowe i chodzi ono cały czas, w ogóle nie rozłącza. Silnik chodzi jak wielki odkurzacz...
mialem identycznie w nissanie terrano
zmienilem sprzeglo wiskotyczne (dobre bylo, ale tam japonczycy wymyslili ze wiskoza jest na stale złączona z pompą wody, a pompa mi sie rozciekła) na zamiennik "w jakości oryginału", nazwy japonskiej firmy juz nie pamietam

efekt - jak juz sie zapnie, to sie nie rozpina... sprzeglo do reklamacji!

po uznanej reklamacji (po znajomosci) zakładam drugi zamiennik "w jakosci oryginalu"

efekt - to samo, jak sie zapnie to sie nie rozpina i chodzi cały czas !!! :shock:

dalej z tym nie walczylem - tak wyszlo, ze auto sprzedalem... :mrgreen:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
darko2977
Posty: 49
Rejestracja: 13 lut 2011, o 22:30
Lokalizacja: Czechowice-Dz.

Post autor: darko2977 »

złóż wentylator od 2.9 tak mam i śmiga aż miło. Koszt jakieś 65 pln zamiennik nowy. Pozdro
Mercedes W 210 300TD Avantgarde 97'
VIN WDB2100251A479264
fide
Posty: 30
Rejestracja: 18 lip 2009, o 09:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fide »

Witam
Wymieniłem wiskozę. Po przejechaniu paru kilometrów stare smigło zgubiło jeszcze jedną łopatę. Na szczęście nie uszkodziło chłodnicy. Temperatura w mieście przy 22 stopniach na zewnątrz maksymalnie 77 stopni. W trasie 72 stopnie. Mam wrażenie, że wiskoza trzyma cały czas. Sprawdze jeszcze termostat i dam znać. Co do wymiany odchylenie chłodnicy pomogło. Ewentualnie można się pokusić o skrócenie klucza( jeżeli nie mieści się pomiędzy chłodnicą a wiskozą). Polecam jak najdłuższy (kupiłem imbus 8x200) wtedy lepiej jest sięgnąć do śruby.
W210 E300TD Avantgarde 98'
WDB2100251A699165
AUDI AVANT A6 2.8 QUATTRO 94'
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 22 gości