Uciekający płyn chłodzniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

whooke
Posty: 75
Rejestracja: 5 maja 2014, o 11:24
Lokalizacja: Poznań/Gorzów Wlkp.

Uciekający płyn chłodzniczy

Post autor: whooke »

Witam,
Mam dziwny problem ze znikającym płynem chłodniczym. Gubi około 2L (tyle co w zbiorniczku) na różnych dystansach (od 20km do ok. 200km). Raz zauważyłem ze cieknie z okolic rurek pod zbiorniczkiem, ale mechanik stwierdził, że wszystko tam jest w porządku. Ciśnienie w układzie jest, nigdzie nie zostawia plam pod autem (oprócz tego jednego razu). Przy odpalaniu jest mała biała chmurka, ale nie działa mi jedna ze świec (ukrecona), a wcześniej białego dymu nie było. Ma ktoś jakieś pomysły co posprawdzać? Mechanik cały dzień się głowił wyjezdził sporo km zeby sprawdzic i o dziwo nic nie wyciekło... Też takie pytanie, czy ta rurka ktora wychodzi ze zbiorniczka z boku, którą uklad wyrzuca nadmiar płynu jest konieczna? w moim zbiorniczku jej brakuje?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)
VIN: WDB2102251A579629

E300T TD 1998
jagiel88
Posty: 143
Rejestracja: 21 mar 2011, o 21:24
Lokalizacja: Katowie

Post autor: jagiel88 »

U mnie też sie męczyłem z wyciekiem. Wyciek był z rurki łączącej blok silnika z chłodnicą oleju. Mechanik mi to sprawdził podpinając kompresor do układu chłodzenia- w miejscu wycieku wrzuci najwcześniej płyn.
E290 WDB2100171A416600 1997 automat avantgarde sedan
whooke
Posty: 75
Rejestracja: 5 maja 2014, o 11:24
Lokalizacja: Poznań/Gorzów Wlkp.

Post autor: whooke »

jagiel88 pisze:U mnie też sie męczyłem z wyciekiem. Wyciek był z rurki łączącej blok silnika z chłodnicą oleju. Mechanik mi to sprawdził podpinając kompresor do układu chłodzenia- w miejscu wycieku wrzuci najwcześniej płyn.
A na postoju zostawiał gdzieś plamy? czy wszystko szło w trakcie jazdy?
VIN: WDB2102251A579629

E300T TD 1998
jagiel88
Posty: 143
Rejestracja: 21 mar 2011, o 21:24
Lokalizacja: Katowie

Post autor: jagiel88 »

Różnie, dlatego bujałem sie z tym problemem długo. Czasami wyciekało litr na miesiąc, a czasami potrafił po zgaszeniu auta wylać 0,5 litra na asfalt. Po zakupach w ASO tej rurki, 4 uszczelek i łącznika oraz ok 2 h roboty mam spokój. W ASO ten zestaw kosztował jeśli dobrze pamiętam 120zł.
E290 WDB2100171A416600 1997 automat avantgarde sedan
whooke
Posty: 75
Rejestracja: 5 maja 2014, o 11:24
Lokalizacja: Poznań/Gorzów Wlkp.

Post autor: whooke »

Problem sie troche powiekszyl. Ostatnio zagotowalo mi uklad do 120*C, zatrzymalem sie schlodzilem i pojechalem dalej bo juz mialem blisko do siebie. Jak ostygł sprawdzilem ilosc plynu chlodniczego i brakowalo ok. 5-6L (zalalem wode destylowana), sytuacja powatórzyła sie sie po ok. 30km, po otworzeniu maski widac ze plyn ucieka zbiorniczkiem przez odpowietrznik, dodatkowy problem to brak cieplego powietrza w nawiewach. Ktoś ma jakiś pomysl co to moze być? Temperatura jaka trzymał podczas tych 30km to od 80-95*C, a wskazowka ciagle latala w gore i dol w tych granicach.
VIN: WDB2102251A579629

E300T TD 1998
jagiel88
Posty: 143
Rejestracja: 21 mar 2011, o 21:24
Lokalizacja: Katowie

Post autor: jagiel88 »

Jak nie ma ciepłego powietrza w aucie to bym stawiał na termostat. Gdzie wycieka z zbiorniczka, może daj foto miejsca wycieku.
E290 WDB2100171A416600 1997 automat avantgarde sedan
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

:padam:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
whooke
Posty: 75
Rejestracja: 5 maja 2014, o 11:24
Lokalizacja: Poznań/Gorzów Wlkp.

Post autor: whooke »

Ciecz wylatuje z tego króćca zaznaczonego na rysunku [fot1]. Dodatkowo rura wychodząca z chłodnicy do silnika jest gorąca [fot2], a auto dogrzewa sie po 4-5min (<5km), przy jeździe do 2tys. obr. Wczoraj wieczorem też wpadłem na to, że to może być termostat, ale pierwsza próba wyciagnięcia go niestety się nie powiodła :P dostęp do jednej śruby jest lekko utrudniony, dzisiaj spróbuję jeszcze raz...[center][/center]
Załączniki
[fot1]
[fot1]
[fot2]
[fot2]
VIN: WDB2102251A579629

E300T TD 1998
tataantosi
Posty: 28
Rejestracja: 13 lut 2013, o 18:55
Lokalizacja: Łaziska Górne

korek

Post autor: tataantosi »

Nie jestem fachowcem ale na zdjęciach widzę, że masz oryginalny korek. Ja bym na wszelki wypadek przyjrzał się mu i ewentualnie wymienił na nowy. Koszt nieduży a różnica może być olbrzymia.
W210 300 TD Avangarde 1998
WDB2100251A804290
Obrazek
Streetman85
Posty: 29
Rejestracja: 22 lip 2014, o 20:41
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Streetman85 »

jak dobrze sie orientuje to tam ma wylatywać płyn jak jest go nadmiar albo sie gotuje musi go gdzies wyrzucić.Sprawdzałeś stan oleju czy czasem sie nie podniósł.Jak nie leci ci ciepłe powietrze to raczej nie poleci jak gdzieś gubi płyn chlodzacy i go niema w zbiorniczku.Rano jak go odpalisz silnik równo pracuje czy żuca nim troszke albo przez chwilę??
Było pierwsze,trzecie,jest 34 dupowozidło
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Zobacz czy rura przy termostacie jest również tak samo gorąca jak ta na górze.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

jagiel88 pisze:Jak nie ma ciepłego powietrza w aucie to bym stawiał na termostat.
Za anomalie z temp. powietrza jakie leci do kabiny odpowiadają elektrozawory koło skrzynki z komputerami pod szybą, albo zapowietrzenie układu chłodniczego.

Elektrozawór
Obrazek.

Ta rura na na dole jest gorąca tylko jak otwiera się termostat ?
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Streetman85
Posty: 29
Rejestracja: 22 lip 2014, o 20:41
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Streetman85 »

sprawdz najpierw jak napelnisz zbiorniczek cieczy chlodzacej czy bedzie grzał.
Było pierwsze,trzecie,jest 34 dupowozidło
whooke
Posty: 75
Rejestracja: 5 maja 2014, o 11:24
Lokalizacja: Poznań/Gorzów Wlkp.

Re: korek

Post autor: whooke »

tataantosi pisze:Nie jestem fachowcem ale na zdjęciach widzę, że masz oryginalny korek. Ja bym na wszelki wypadek przyjrzał się mu i ewentualnie wymienił na nowy. Koszt nieduży a różnica może być olbrzymia.
Korkowi przyjrzałem się dokładnie, wszystkie uszczelki wyglądają na zdrowe. Pewnie i tak na dniach podmienie dla pewności ;)
Streetman85 pisze:jak dobrze sie orientuje to tam ma wylatywać płyn jak jest go nadmiar albo sie gotuje musi go gdzies wyrzucić.Sprawdzałeś stan oleju czy czasem sie nie podniósł.Jak nie leci ci ciepłe powietrze to raczej nie poleci jak gdzieś gubi płyn chlodzacy i go niema w zbiorniczku.Rano jak go odpalisz silnik równo pracuje czy żuca nim troszke albo przez chwilę??
Wiem, że tam ma wylatywać płyn jak jest jego nadmiar, sęk w tym że wylatuje gdy wyskoczy juz błąd "Coolant Level", w środku słychac też lekkie bulgotanie (jak wczajniku) co wskazuje na to ze gotuje się destylat. O dziwo ciepłe powietrze zaczęło dzisiaj lecieć. Kolejna wskazówka - zaczęły parować szyby po ustawieniu grzania na max [załączam foto]. Na razie nie moge stwierdzić czy rano go rzuca bo walcze jeszcze z problemem zapowietrzonego paliwa ;)
fabek pisze:Zobacz czy rura przy termostacie jest również tak samo gorąca jak ta na górze.
Przy termostacie wydaje sie cieplejsza.

Załączam jeszcze foto z dzisiejszych testów.
Rano po odpaleniu wrzucilem grzanie na max (a wlasciwie moja lepsza polowka), zasmialem sie lekko i stwierdzilem ze i tak nie bedzie cieplo. Po czym o dziwo, zaczeło robić się cieplo, a temperatura spadła do ok. 65*C (juz zdazyl sie wczesniej nagrzac do 80*C). Potem temperatura zaczela rosnac, a ogrzewanie słabło i tak na zmiane... W miedzyczasie wyskoczył błąd coolant level. Zajechałem na parking pod robote. Gasze go, płynu w zbiorniczu 0. Zostawiam otwarty zbiorniczek, zapalam, i daje grzanie na max, po ok 10min, zaczyna ostro grzać, i paruje szyba (wrzuciłem grzanie szyby). temperatura stała z miejscu na poziomie ok 80*C. Włączyłem klime, po chwili zimno, temp niewiele się podniosła do ok. 82-84*C. Po kilku minutach przerzuciłem na grzanie i znowu szybki parują ale grzanie juz jest. Rebus niezły. Dzisiaj w koncu sprawdze termostat (wczoraj nie mialem jednak czasu) przeczyszcze układ i go odpowietrze. Zobaczymy co to da, ale chwilowo nie mam pomysłu co się dzieje... :szok:
Załączniki
Zaparowane szyby
Zaparowane szyby
Temperatura, przy grzaniu i postoju z lekkim gazowaniem (do 2tys) po 15min
Temperatura, przy grzaniu i postoju z lekkim gazowaniem (do 2tys) po 15min
VIN: WDB2102251A579629

E300T TD 1998
Streetman85
Posty: 29
Rejestracja: 22 lip 2014, o 20:41
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Streetman85 »

niewiem czy dobrze pisze ale najpierw zaczol bym od znikajacego plynu chlodniczego,a potem dopiero grzaniem w aucie bo wedlug mnie jedno ma wspólne z drugim
Było pierwsze,trzecie,jest 34 dupowozidło
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości