Uciekający płyn chłodzniczy
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Uciekający płyn chłodzniczy
Witam,
Mam dziwny problem ze znikającym płynem chłodniczym. Gubi około 2L (tyle co w zbiorniczku) na różnych dystansach (od 20km do ok. 200km). Raz zauważyłem ze cieknie z okolic rurek pod zbiorniczkiem, ale mechanik stwierdził, że wszystko tam jest w porządku. Ciśnienie w układzie jest, nigdzie nie zostawia plam pod autem (oprócz tego jednego razu). Przy odpalaniu jest mała biała chmurka, ale nie działa mi jedna ze świec (ukrecona), a wcześniej białego dymu nie było. Ma ktoś jakieś pomysły co posprawdzać? Mechanik cały dzień się głowił wyjezdził sporo km zeby sprawdzic i o dziwo nic nie wyciekło... Też takie pytanie, czy ta rurka ktora wychodzi ze zbiorniczka z boku, którą uklad wyrzuca nadmiar płynu jest konieczna? w moim zbiorniczku jej brakuje?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Mam dziwny problem ze znikającym płynem chłodniczym. Gubi około 2L (tyle co w zbiorniczku) na różnych dystansach (od 20km do ok. 200km). Raz zauważyłem ze cieknie z okolic rurek pod zbiorniczkiem, ale mechanik stwierdził, że wszystko tam jest w porządku. Ciśnienie w układzie jest, nigdzie nie zostawia plam pod autem (oprócz tego jednego razu). Przy odpalaniu jest mała biała chmurka, ale nie działa mi jedna ze świec (ukrecona), a wcześniej białego dymu nie było. Ma ktoś jakieś pomysły co posprawdzać? Mechanik cały dzień się głowił wyjezdził sporo km zeby sprawdzic i o dziwo nic nie wyciekło... Też takie pytanie, czy ta rurka ktora wychodzi ze zbiorniczka z boku, którą uklad wyrzuca nadmiar płynu jest konieczna? w moim zbiorniczku jej brakuje?
Z góry dzięki za odpowiedzi
VIN: WDB2102251A579629
E300T TD 1998
E300T TD 1998
A na postoju zostawiał gdzieś plamy? czy wszystko szło w trakcie jazdy?jagiel88 pisze:U mnie też sie męczyłem z wyciekiem. Wyciek był z rurki łączącej blok silnika z chłodnicą oleju. Mechanik mi to sprawdził podpinając kompresor do układu chłodzenia- w miejscu wycieku wrzuci najwcześniej płyn.
VIN: WDB2102251A579629
E300T TD 1998
E300T TD 1998
Różnie, dlatego bujałem sie z tym problemem długo. Czasami wyciekało litr na miesiąc, a czasami potrafił po zgaszeniu auta wylać 0,5 litra na asfalt. Po zakupach w ASO tej rurki, 4 uszczelek i łącznika oraz ok 2 h roboty mam spokój. W ASO ten zestaw kosztował jeśli dobrze pamiętam 120zł.
E290 WDB2100171A416600 1997 automat avantgarde sedan
Problem sie troche powiekszyl. Ostatnio zagotowalo mi uklad do 120*C, zatrzymalem sie schlodzilem i pojechalem dalej bo juz mialem blisko do siebie. Jak ostygł sprawdzilem ilosc plynu chlodniczego i brakowalo ok. 5-6L (zalalem wode destylowana), sytuacja powatórzyła sie sie po ok. 30km, po otworzeniu maski widac ze plyn ucieka zbiorniczkiem przez odpowietrznik, dodatkowy problem to brak cieplego powietrza w nawiewach. Ktoś ma jakiś pomysl co to moze być? Temperatura jaka trzymał podczas tych 30km to od 80-95*C, a wskazowka ciagle latala w gore i dol w tych granicach.
VIN: WDB2102251A579629
E300T TD 1998
E300T TD 1998
Ciecz wylatuje z tego króćca zaznaczonego na rysunku [fot1]. Dodatkowo rura wychodząca z chłodnicy do silnika jest gorąca [fot2], a auto dogrzewa sie po 4-5min (<5km), przy jeździe do 2tys. obr. Wczoraj wieczorem też wpadłem na to, że to może być termostat, ale pierwsza próba wyciagnięcia go niestety się nie powiodła dostęp do jednej śruby jest lekko utrudniony, dzisiaj spróbuję jeszcze raz...[center][/center]
VIN: WDB2102251A579629
E300T TD 1998
E300T TD 1998
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 18:55
- Lokalizacja: Łaziska Górne
korek
Nie jestem fachowcem ale na zdjęciach widzę, że masz oryginalny korek. Ja bym na wszelki wypadek przyjrzał się mu i ewentualnie wymienił na nowy. Koszt nieduży a różnica może być olbrzymia.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 20:41
- Lokalizacja: Kalisz
jak dobrze sie orientuje to tam ma wylatywać płyn jak jest go nadmiar albo sie gotuje musi go gdzies wyrzucić.Sprawdzałeś stan oleju czy czasem sie nie podniósł.Jak nie leci ci ciepłe powietrze to raczej nie poleci jak gdzieś gubi płyn chlodzacy i go niema w zbiorniczku.Rano jak go odpalisz silnik równo pracuje czy żuca nim troszke albo przez chwilę??
Było pierwsze,trzecie,jest 34 dupowozidło
Za anomalie z temp. powietrza jakie leci do kabiny odpowiadają elektrozawory koło skrzynki z komputerami pod szybą, albo zapowietrzenie układu chłodniczego.jagiel88 pisze:Jak nie ma ciepłego powietrza w aucie to bym stawiał na termostat.
Elektrozawór
.
Ta rura na na dole jest gorąca tylko jak otwiera się termostat ?
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 20:41
- Lokalizacja: Kalisz
Re: korek
Korkowi przyjrzałem się dokładnie, wszystkie uszczelki wyglądają na zdrowe. Pewnie i tak na dniach podmienie dla pewnościtataantosi pisze:Nie jestem fachowcem ale na zdjęciach widzę, że masz oryginalny korek. Ja bym na wszelki wypadek przyjrzał się mu i ewentualnie wymienił na nowy. Koszt nieduży a różnica może być olbrzymia.
Wiem, że tam ma wylatywać płyn jak jest jego nadmiar, sęk w tym że wylatuje gdy wyskoczy juz błąd "Coolant Level", w środku słychac też lekkie bulgotanie (jak wczajniku) co wskazuje na to ze gotuje się destylat. O dziwo ciepłe powietrze zaczęło dzisiaj lecieć. Kolejna wskazówka - zaczęły parować szyby po ustawieniu grzania na max [załączam foto]. Na razie nie moge stwierdzić czy rano go rzuca bo walcze jeszcze z problemem zapowietrzonego paliwaStreetman85 pisze:jak dobrze sie orientuje to tam ma wylatywać płyn jak jest go nadmiar albo sie gotuje musi go gdzies wyrzucić.Sprawdzałeś stan oleju czy czasem sie nie podniósł.Jak nie leci ci ciepłe powietrze to raczej nie poleci jak gdzieś gubi płyn chlodzacy i go niema w zbiorniczku.Rano jak go odpalisz silnik równo pracuje czy żuca nim troszke albo przez chwilę??
Przy termostacie wydaje sie cieplejsza.fabek pisze:Zobacz czy rura przy termostacie jest również tak samo gorąca jak ta na górze.
Załączam jeszcze foto z dzisiejszych testów.
Rano po odpaleniu wrzucilem grzanie na max (a wlasciwie moja lepsza polowka), zasmialem sie lekko i stwierdzilem ze i tak nie bedzie cieplo. Po czym o dziwo, zaczeło robić się cieplo, a temperatura spadła do ok. 65*C (juz zdazyl sie wczesniej nagrzac do 80*C). Potem temperatura zaczela rosnac, a ogrzewanie słabło i tak na zmiane... W miedzyczasie wyskoczył błąd coolant level. Zajechałem na parking pod robote. Gasze go, płynu w zbiorniczu 0. Zostawiam otwarty zbiorniczek, zapalam, i daje grzanie na max, po ok 10min, zaczyna ostro grzać, i paruje szyba (wrzuciłem grzanie szyby). temperatura stała z miejscu na poziomie ok 80*C. Włączyłem klime, po chwili zimno, temp niewiele się podniosła do ok. 82-84*C. Po kilku minutach przerzuciłem na grzanie i znowu szybki parują ale grzanie juz jest. Rebus niezły. Dzisiaj w koncu sprawdze termostat (wczoraj nie mialem jednak czasu) przeczyszcze układ i go odpowietrze. Zobaczymy co to da, ale chwilowo nie mam pomysłu co się dzieje...
- Załączniki
VIN: WDB2102251A579629
E300T TD 1998
E300T TD 1998
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 20:41
- Lokalizacja: Kalisz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości