temperatury pracy termostatów

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tam gdzie turbo jest olej szybciej sie nagrzewa i dawali wlasnie termostaty o nizszych parametrach.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

cenne informacje, niby taki niuans a silnik moze być niedogrzany albo niepotrzebnie nagrzewać sie do wyższych temperatur, klikam pomógł fabkowi ;-)
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 145
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 »

.... kurna :mrgreen: u mnie przy 60 stopniach na blacie cała chłodnica już gorąca - za szybko się otwiera??? :-( ????
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

iron1 pisze:za szybko się otwiera???
Jest cały czas otwarty lub go tam wcale niema.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 145
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 »

...teoretycznie tak jak piszesz ale wtedy przy 40 lub 50 stopniach chłodnica też by była ciepła a ona zaczyna się nagrzewać dopiero przy 60-ciu czyli jest ale walnięty...!?
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

a co to za roznica czy go nie ma czy jest zepsuty a moze zepsuty w polowie

WYMIEN I PO KLOPOCIE!
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
aniol
Posty: 71
Rejestracja: 4 kwie 2008, o 12:03
Lokalizacja: Anieliny/Warszawa

Post autor: aniol »

U mnie ten sam problem na trasie niespełna 60 stopi łapie , jak delikatnie to 50 nawet , już zakupiłem termostat .
Jaki płyn zalecacie?
E220CDI 143KM T
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 145
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 »

...bardziej mi się podoba w połowie dobry :mrgreen:

[ Dodano: 2009-10-23, 22:39 ]
czy uważacie że coś takiego -termostat VERNET dostępny w cenie 150 zł. to dobra propozycja do mojego?
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Do Twojego silnika 613 fabryka włożyła termostat 87st. w tej chwili zaleca, i sprzedaje 92st.
Kupno podróbki tak istotnej dla życia silnika części, to świadome skazanie się wcześniej czy później na awarię.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 145
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 »

w takim razie zasadnicze pytanie - jakiej firmy jest oryginał? czy poza serwisem można kupić oryginał i czy się na tym zaoszczędzi czy nie....????!!!! :idea:
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

iron1 pisze:jakiej firmy jest oryginał?
Z reguły był to WAHLER, ale MB mógł na przestrzeni czasu romansować również z innymi producentami.
Ja zawsze polecam Wahlera...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Zwróćcie uwagę, że termostat dostarczany jest w obudowie z nowym czujnikiem temperatury
silnika.Świadczyć to może o uszkodzeniach tego czujnika powstających w czasie eksploatacji.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

noc pisze:Świadczyć to może o uszkodzeniach tego czujnika powstających w czasie eksploatacji.
Myślę, ze może tu chodzić bardziej o dokładność pomiaru temperatury.
Zawsze jakiś tam nalot od płynu chłodzącego się tworzy - tym większy, im starszy i bardziej zaniedbany układ chłodzenia... nalot ten w jakiś sposób zniekształca wynik pomiaru...

Tak sobie dumam...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Równie dobrze o kasę.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 145
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 »

...gdzie podaje impuls czujnik temperatury wbudowany obok termostatu - czemu to służy i czy jest istotne - na ile istotne?
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości