temperatury pracy termostatów
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
temperatury pracy termostatów
czy można uregulować jedną rzecz - zestawienie temperatur zamknięcia i otwarcia termostatów w różnych wersjach silnikowych .... było by fajnie wiedzieć po kilkunastu minutach pomiarów czy termostat jes ok? mnie szlak..... trafia od niepewności czy mój dużo żłopie czy to normalka bo w moim drugim 2,2 cdi nie wiele mniej wychodzi ............. co wy na to . szybko i konkretnie jak ktoś ma zestawienie temperatur to niech wstawi ............pzdr iron1 ;-)
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
jezeli komus by sie chcialo to moze zrobic takie zestawienie dla wszystkich silnikow i ich wersji.. taka liste powinien tez zweryfikowac, ktorys z moderatorow.
do Twojego 3.2 cdi wkladali 2 termostaty w zaleznosci od rocznika, pierwszy 87 st otwarcie, drugi 92 st otwarcie. ale do 2.2 cdi juz montowano 3 - 85st, 87st i 92st.
do Twojego 3.2 cdi wkladali 2 termostaty w zaleznosci od rocznika, pierwszy 87 st otwarcie, drugi 92 st otwarcie. ale do 2.2 cdi juz montowano 3 - 85st, 87st i 92st.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
a jaka masz teraz temperature ? bo u mnie tak w granicach 78-80 stopni
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
masz za niska
obstawiam ze zima bedzie ci nawet [nie klniemy na naszym forum!] w budzie przy wiekszych predkosciach
diesle powinny miec srednio od 80-90'
popytaj chlopakow co maja epc to Ci powiedza dokladnie ile Twoj powinien trzymac
jezeli tego nie trzyma to na pierwszy strzal idzie do wymiany termostat
obstawiam ze zima bedzie ci nawet [nie klniemy na naszym forum!] w budzie przy wiekszych predkosciach
diesle powinny miec srednio od 80-90'
popytaj chlopakow co maja epc to Ci powiedza dokladnie ile Twoj powinien trzymac
jezeli tego nie trzyma to na pierwszy strzal idzie do wymiany termostat
Ostatnio zmieniony 22 paź 2009, o 10:17 przez blackmilk, łącznie zmieniany 1 raz.
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
- Sebastianp
- Posty: 75
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:12
- Lokalizacja: Silesia, PL
Ja testowałem chyba najprostszą metodą. Zapalasz zimny silnik jedziesz kawałek samochodem lub trzymasz go na biegu jałowym, aż temperatura osiągnie np 50°C.iron1 pisze:czy aby sprawdzić na 100 procent termostat trzeba wyjąć i grzać w garnku z termometrem i obserwować czy się otwiera i zamyka do końca i w jakiej temperaturze - czy jest jakiś inny sposób?
Wyłączasz silnik i dotykasz ręką chłodnicy wkładając rękę pomiędzy śmigła wentylatora.
Sprawdzasz też wąż, który łączy wylot przy termostacie w stronę chłodnicy (stojąc na wprost silnika to ten po lewej stronie chłodnicy usytuowany niżej)
powinno być zimne.
To samo powtarzasz przy temp np. 65°C , potem koniecznie przed 80°C, bo to chyba najważniejszy pomiar
U mnie przy temp około 70°C już połowa chłodnicy była ciepła , połowa letnia, a wąż przy termostacie już był ciepły więc termostat puszczał.
Chłodnica, a szczególnie ten wąż przy termostacie ma być gorący dopiero po osiągnięciu temperatury otwarcia termostatu.
Po wymianie termostatu nie uwierzycie - samochód spala około 2litry ON mniej !
Jeśli chodzi o zestawienie temperatur otwarcia termostatów to dobry pomysł choć link podpiąłem w innym poście do zestawienia większości popularnych aut w tym i naszych w210.
Ja nie jestem do tego jakoś przekonany. W zestawieniu i EPC w moim 300TD był termostat 80°C
Odwiedziłem dwóch fachowców od merców, którzy bez zawahania mówili 85°C
i taki kupiłem.
W sklepach trzeba uważać bo wciskają co mają. Nawet w hurtowniach w katalogach było namieszane i 300TD był 80st 82 i 87 !
Moja rada - sprawdzajcie termostaty - koszt około 50zł (nie dotyczy CDI) a w samym paliwie oszczędność ogromna - zapłaci się szybko.
Za wymianę płaciłem tylko 30zł + 50zł termostat i trochę płynu.
Pozdrawiam
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
Sebastianp pisze:W zestawieniu i EPC w moim 300TD był termostat 80°C
Odwiedziłem dwóch fachowców od merców, którzy bez zawahania mówili 85°C
i taki kupiłem.
mysle, ze EPC to najwiarygodniejsze zrodlo. w e300 td faktycznie 80st montowali, ale juz w e300 85st. czy ktos sie skarzyl, ze jego e300 jest niedogrzany?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Z tego co się orientuje to termostat (w 220D) jest na 82 stopnie Celsjusza :-P z tymze moge sie mylić , w kazdym badz razie temp utrzymuje sie na poziomie tych 82 stopni. No chyba ze w lato podskoczy w korku do 90
Zalezy też pewnie, bo np w wersjach do cieplejszych krajów chyba montuja inne termostaty.Bo tak jak zauwazyliście było kilka ic wersji o róznym stopniu otwarcia
Zalezy też pewnie, bo np w wersjach do cieplejszych krajów chyba montuja inne termostaty.Bo tak jak zauwazyliście było kilka ic wersji o róznym stopniu otwarcia
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości