temperatury pracy termostatów

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
iron1
Posty: 145
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

temperatury pracy termostatów

Post autor: iron1 »

czy można uregulować jedną rzecz - zestawienie temperatur zamknięcia i otwarcia termostatów w różnych wersjach silnikowych .... było by fajnie wiedzieć po kilkunastu minutach pomiarów czy termostat jes ok? mnie szlak..... trafia od niepewności czy mój dużo żłopie czy to normalka bo w moim drugim 2,2 cdi nie wiele mniej wychodzi ............. co wy na to . szybko i konkretnie jak ktoś ma zestawienie temperatur to niech wstawi ............pzdr iron1 ;-)
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jezeli komus by sie chcialo to moze zrobic takie zestawienie dla wszystkich silnikow i ich wersji.. taka liste powinien tez zweryfikowac, ktorys z moderatorow.

do Twojego 3.2 cdi wkladali 2 termostaty w zaleznosci od rocznika, pierwszy 87 st otwarcie, drugi 92 st otwarcie. ale do 2.2 cdi juz montowano 3 - 85st, 87st i 92st.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 145
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 »

czy sprawdzenie go na 100% to jakiś kłopot? ...i podziękował ;-)
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

iron1 pisze:czy sprawdzenie go na 100% to jakiś kłopot?
co masz na mysli?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 145
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 »

czy aby sprawdzić na 100 procent termostat trzeba wyjąć i grzać w garnku z termometrem i obserwować czy się otwiera i zamyka do końca i w jakiej temperaturze - czy jest jakiś inny sposób?
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

a jaka masz teraz temperature ? bo u mnie tak w granicach 78-80 stopni
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

w epc jest dokladnie podane przy jakim silniku jaki termostat
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 145
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 »

u mnie temperatura do 60 stopni obecnie,... przepraszam a co to jest epc?
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

masz za niska
obstawiam ze zima bedzie ci nawet [nie klniemy na naszym forum!] w budzie przy wiekszych predkosciach
diesle powinny miec srednio od 80-90'

popytaj chlopakow co maja epc to Ci powiedza dokladnie ile Twoj powinien trzymac
jezeli tego nie trzyma to na pierwszy strzal idzie do wymiany termostat
Ostatnio zmieniony 22 paź 2009, o 10:17 przez blackmilk, łącznie zmieniany 1 raz.
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
Awatar użytkownika
Sebastianp
Posty: 75
Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:12
Lokalizacja: Silesia, PL

Post autor: Sebastianp »

iron1 pisze:czy aby sprawdzić na 100 procent termostat trzeba wyjąć i grzać w garnku z termometrem i obserwować czy się otwiera i zamyka do końca i w jakiej temperaturze - czy jest jakiś inny sposób?
Ja testowałem chyba najprostszą metodą. Zapalasz zimny silnik jedziesz kawałek samochodem lub trzymasz go na biegu jałowym, aż temperatura osiągnie np 50°C.
Wyłączasz silnik i dotykasz ręką chłodnicy wkładając rękę pomiędzy śmigła wentylatora.
Sprawdzasz też wąż, który łączy wylot przy termostacie w stronę chłodnicy (stojąc na wprost silnika to ten po lewej stronie chłodnicy usytuowany niżej)
powinno być zimne.
To samo powtarzasz przy temp np. 65°C , potem koniecznie przed 80°C, bo to chyba najważniejszy pomiar ;)
U mnie przy temp około 70°C już połowa chłodnicy była ciepła , połowa letnia, a wąż przy termostacie już był ciepły więc termostat puszczał.
Chłodnica, a szczególnie ten wąż przy termostacie ma być gorący dopiero po osiągnięciu temperatury otwarcia termostatu.
Po wymianie termostatu nie uwierzycie - samochód spala około 2litry ON mniej !

Jeśli chodzi o zestawienie temperatur otwarcia termostatów to dobry pomysł choć link podpiąłem w innym poście do zestawienia większości popularnych aut w tym i naszych w210.

Ja nie jestem do tego jakoś przekonany. W zestawieniu i EPC w moim 300TD był termostat 80°C
Odwiedziłem dwóch fachowców od merców, którzy bez zawahania mówili 85°C
i taki kupiłem.
W sklepach trzeba uważać bo wciskają co mają. Nawet w hurtowniach w katalogach było namieszane i 300TD był 80st 82 i 87 !

Moja rada - sprawdzajcie termostaty - koszt około 50zł (nie dotyczy CDI) a w samym paliwie oszczędność ogromna - zapłaci się szybko.
Za wymianę płaciłem tylko 30zł + 50zł termostat i trochę płynu.

Pozdrawiam
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Sebastianp pisze:W zestawieniu i EPC w moim 300TD był termostat 80°C
Odwiedziłem dwóch fachowców od merców, którzy bez zawahania mówili 85°C
i taki kupiłem.

mysle, ze EPC to najwiarygodniejsze zrodlo. w e300 td faktycznie 80st montowali, ale juz w e300 85st. czy ktos sie skarzyl, ze jego e300 jest niedogrzany?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Z tego co się orientuje to termostat (w 220D) jest na 82 stopnie Celsjusza :-P z tymze moge sie mylić , w kazdym badz razie temp utrzymuje sie na poziomie tych 82 stopni. No chyba ze w lato podskoczy w korku do 90

Zalezy też pewnie, bo np w wersjach do cieplejszych krajów chyba montuja inne termostaty.Bo tak jak zauwazyliście było kilka ic wersji o róznym stopniu otwarcia
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

merlin pisze:Zalezy też pewnie, bo np w wersjach do cieplejszych krajów chyba montuja inne termostaty.
zgadza sie merlinku. np typowy samochod na Wlochy E250 TD mial termostat 80st.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

czyli czym zimniejszy kraj tym termostat otwiera sie w wiekszej temperaturze, taki wniosek mi sie nasuwa ? :-)
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

ja do swojego e 300td dalem 80'C bo tak wychodzilo z epc
troche sie zdziwilem czemu nie wyzsze ale biorac pod uwage 6garow i wielkosc sinika to moze wieksza temp mu nie jest potrzebna bo prawdziwa temp i tak ma wyzsza?
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości