Temperatura
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
a masz 3 wentylatory czy jeden ??
[ Dodano: 2008-07-04, 16:13 ]
[ Dodano: 2008-07-04, 16:13 ]
no nie do konca termostat się otwiera i puszcza wode na duży obieg , jęzli woda w chłodnicy jest ciepła od temp otoczenia czyli kolo 35 stopni zakałdamy i jest wisko które to dopiero sie zasprzegliło to zanim to wszystko zacznie chłodzić mija jakiś czas , sytuacja z went elektrycznem tak jak u mie który chodzi cały czas jest nast otwiera duzy obieg i ma już zimną wode z chłodnicy która momentalnie chłodzi silnik , podajcie rok samochodu i pojemnosc i kod silnika a ja sprawdze w jakich temperaturach otwiera sie termostat i napisze , może w róznych modelach silnika termostatów są różne temperatury otwarciaAssassin pisze:temperatura przede wszystkim wynika z termostatu. Wentylator po prostu ma być sprawny. U mnie jest około 90 - 95 (po wymianie termostatu na nowy) i tak ma być bo przy takich temperaturach termostat się otwiera i zamyka
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Czujnik temp? W sensie zle podaje sygnal dla wiatraka.
W starszych MB byly wiatraki na "Wisko." i raz mialem taki wlansie problem ze rosla temp ponad 100 stopni a potem juz wogole sie nie zalanczal wiatrak - wymiana czujnika i wszystko
A w naszych modelach czujnik temp w obudowie termostatu to czesta usterka - nie dogrzewanie silnika
W starszych MB byly wiatraki na "Wisko." i raz mialem taki wlansie problem ze rosla temp ponad 100 stopni a potem juz wogole sie nie zalanczal wiatrak - wymiana czujnika i wszystko
A w naszych modelach czujnik temp w obudowie termostatu to czesta usterka - nie dogrzewanie silnika
Jak podasz do goracego silnika wode o temp pokojowej juz nie mowiac o schlodzonej to jest wielcepradopodobne ze peknie glowica. Roznica temp bedzie za duza. A wiatraki na sprzeglach wiskotycznych sprawdzaly sie bardzo dobrze.windykatorek pisze:
no nie do konca termostat się otwiera i puszcza wode na duży obieg , jęzli woda w chłodnicy jest ciepła od temp otoczenia czyli kolo 35 stopni zakałdamy i jest wisko które to dopiero sie zasprzegliło to zanim to wszystko zacznie chłodzić mija jakiś czas , sytuacja z went elektrycznem tak jak u mie który chodzi cały czas jest nast otwiera duzy obieg i ma już zimną wode z chłodnicy która momentalnie chłodzi silnik , podajcie rok samochodu i pojemnosc i kod silnika a ja sprawdze w jakich temperaturach otwiera sie termostat i napisze , może w róznych modelach silnika termostatów są różne temperatury otwarcia
A6 Avant 2.5TDI
W210 220CDI
były
W201 2.0E
W124 250D
W126 500SE
W210 220CDI
były
W201 2.0E
W124 250D
W126 500SE
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
JAD
co ty opowiadasz za głupoty nic nie pęknie a jak zimą masz -20 -30 to ile ma płyn w chłodnicy zanim nie otworzy sie duży obieg??? no napewno nie ma tam temp pokojowej a obawiam sie że podczas jazdy chłodnica jest schłodzona przez pęd do temp ujemnej i w takim przypadku gdy nagle stajemy w korku i otwiera sie termostat idzie zimna woda na silnik i wszystko nagle zaczyna pękać ?????? no troche nie dokońca masz racje , mercedes by sobie nie pozwolił na taki bład jak mówisz:niedogrzanie silnika , za niedogrzaniem idzie wyższe spalanie , bzdura !!!!!!!!!! najczesciej czujnik temp jest kolo termostatu w roznych samochodach, a wisko jest średnim pomysłem i nie ma go już w nowych autach nie spełnia w pełni swojego zadania w korku wisko jest mało wydajne , porowaj obroty wentylatora wisko i went elektrycznego stojac w korku , jaka maja wydajnośc , ludzie w samochodach z wisko najczesciej z tego rezygnuja wsadzają czujnik w dolny wąż chłodnicy przekaznik i robia na elektryke , sam to przerabiałem kilku klientom , wiska w fordach szybko padały szczegolnie , ford scorpio 1i2 , wisko jest przezytkiem było montowane 10 lat temu
10 lat temu miałem 18 lat pieknego malucha kośc słoniowa:)) i przypomnij sobie jak było na drogach prawie zero korków smigało sie spooko, przez to 10 lat sie troche zmieniło przybyło użytkowników dróg i korki sa kosmiczne
Admin: windykatorku uzywaj prosze wiecej znakow interpunkcyjnych w takich wypowiedziach.
co ty opowiadasz za głupoty nic nie pęknie a jak zimą masz -20 -30 to ile ma płyn w chłodnicy zanim nie otworzy sie duży obieg??? no napewno nie ma tam temp pokojowej a obawiam sie że podczas jazdy chłodnica jest schłodzona przez pęd do temp ujemnej i w takim przypadku gdy nagle stajemy w korku i otwiera sie termostat idzie zimna woda na silnik i wszystko nagle zaczyna pękać ?????? no troche nie dokońca masz racje , mercedes by sobie nie pozwolił na taki bład jak mówisz:niedogrzanie silnika , za niedogrzaniem idzie wyższe spalanie , bzdura !!!!!!!!!! najczesciej czujnik temp jest kolo termostatu w roznych samochodach, a wisko jest średnim pomysłem i nie ma go już w nowych autach nie spełnia w pełni swojego zadania w korku wisko jest mało wydajne , porowaj obroty wentylatora wisko i went elektrycznego stojac w korku , jaka maja wydajnośc , ludzie w samochodach z wisko najczesciej z tego rezygnuja wsadzają czujnik w dolny wąż chłodnicy przekaznik i robia na elektryke , sam to przerabiałem kilku klientom , wiska w fordach szybko padały szczegolnie , ford scorpio 1i2 , wisko jest przezytkiem było montowane 10 lat temu
10 lat temu miałem 18 lat pieknego malucha kośc słoniowa:)) i przypomnij sobie jak było na drogach prawie zero korków smigało sie spooko, przez to 10 lat sie troche zmieniło przybyło użytkowników dróg i korki sa kosmiczne
Admin: windykatorku uzywaj prosze wiecej znakow interpunkcyjnych w takich wypowiedziach.
Ostatnio zmieniony 6 lip 2008, o 11:52 przez windykatorek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
windykatorek, JAD, nie zaleca się wlewania zimnej wody np z kranu do wrzącego silnika - właśnie z racji szoku termicznego. Jeśli już, to na uruchomionym silniku i powoli wlewając tę wodę. Wtedy nie powinno się nic stać.
Co do visco to rzeczywiście jego wydajność podczas postoju w korku jest mniejsza gdyż chłodzi ono z prędkością około 800obr/min, podczas gdy wentylator elektryczny dużo szybciej.
Co do visco to rzeczywiście jego wydajność podczas postoju w korku jest mniejsza gdyż chłodzi ono z prędkością około 800obr/min, podczas gdy wentylator elektryczny dużo szybciej.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
W124 300E
W124 E320
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
aaaaaaaa, jakoś tak pisałeś o tych niskich temperaturach, a tu człowiek zmęczony po długiej sobocie i tak zrozumiał :lol: :lol: no to w takim razie nie ma oczywiście takiej opcji by głowica miała przez to pękać. Nie przesadzajmy znowu z tymi skrajnymi temperaturami w układzie chłodzenia - masz rację to na pewno nie spowoduje uszkodzeń w silniku :-)
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
W124 300E
W124 E320
Witam. Ja mam pytanie do mądrzejszych odemnie . Niedawno zakupiłem E280 (W210 z 2000r) benzynka, dzisiaj stojąc w korku nad morze temperatura doszła do 120 stopni (tuż pod czerwone pole) Celsjusza. Troszkę mnie to przeraziło, więc wyłączyłem klime (manualna) i dałem na maksa ogrzewanie (na forum czytałem że to pomaga obniżyć temperaturę). Z kratek wentylacyjnych poszedł dym (zastanawiam się czy nic nie uwaliłem, spaliłem) - więc ogrzewanie odrazu zostało wyłączone, ale i temperatura odrazu spadła o kilkanaście stopni. I teraz pytanko, co może być uszkodzone ? Przy chłodnicy jest tylko jeden duży wentylator (nie wiem czy to słynne wisko, czy elektryczny). Chłodnica dzień wcześniej była przepłukana z much, śmieci itp. Odpowiednia ilość płynu w chłodnicy. Z góry dziękuję za pomoc.
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
jak hyła płukana chłodnica to pewno był zlany płyn stawiam na to ze sie zrobiła poduszka gdzieś czyli zapowietrzony układ i dlatego tak sie stało zkładam ze wisko czy elektryk jest sprawny , odpowietrz układ woda powinna wracać wezykiem do zbiorniczka
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
nie nie, płukana w sensie polana z zewnątrz wodą, aby wypłukać zalegające muchy itp.windykatorek pisze:jak hyła płukana chłodnica to pewno był zlany płyn stawiam na to ze sie zrobiła poduszka gdzieś czyli zapowietrzony układ i dlatego tak sie stało zkładam ze wisko czy elektryk jest sprawny , odpowietrz układ woda powinna wracać wezykiem do zbiorniczka
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
no to ustalmy czy masz elektryczny czy wiskowisko jest przymocowane do rolki a rolka jest napedzana paskiem wielorowkowym , a jesli nie jest napedzany paskiem to jest elektryczny , zagrzej go i jesli wisko to lekko dotchnij reka tylko ostroznie jesli działa to nie uda sie go zatrzymać reka jesli nie działą to zatrzymasz go reka a silnik bedzie pracował , no a elektryka usłyszysz
sprawdzałem otwarcie termostatu masz 87-89 stopni jak tem dojdzie do 90 dotchnij chłodnicy powinna być gorąca bo termostat powinien otworzyć duzy obieg jesli nie bedzie gorąca zmarł termostat , jesli bedzie gorąca zmarł wentylator lub czujnik lub przekaznik wentylatora ,lub czujnik temp miernik w dłon i zmierz opór i podaj jaki opór i przy jakiej tem mierzone to powiem ci czy jest dobry
a ten dym z kratek to pewno kurz bo dawno nie uzywałes ogrzewania zobacz stan filtrów kabinowych i czy wogole sa obecne , dosjcie od strony schowka , albo 3 śrubki od strony silnika ale wtedytylko zobaczysz je , wymiana od schowka
sprawdzałem otwarcie termostatu masz 87-89 stopni jak tem dojdzie do 90 dotchnij chłodnicy powinna być gorąca bo termostat powinien otworzyć duzy obieg jesli nie bedzie gorąca zmarł termostat , jesli bedzie gorąca zmarł wentylator lub czujnik lub przekaznik wentylatora ,lub czujnik temp miernik w dłon i zmierz opór i podaj jaki opór i przy jakiej tem mierzone to powiem ci czy jest dobry
a ten dym z kratek to pewno kurz bo dawno nie uzywałes ogrzewania zobacz stan filtrów kabinowych i czy wogole sa obecne , dosjcie od strony schowka , albo 3 śrubki od strony silnika ale wtedytylko zobaczysz je , wymiana od schowka
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
Wielkie dzięki za ekspresową reakcje - lepiej niż ASO . Wentylator nie jest napędzany paskiem (jutro jeszcze sprawdzę na 100% i porobię opisane testy). Co do temperatury to by się zgadzało, bo podczas normalnej jazdy temperatura osiąga ok 88* C (parę milimetrów poniżej 90), tylko te korki... Ogrzewanie - nie było używane od conajmniej poł roku (tyle auto stało w komisie,ogrzewanie użyte dopiero teraz) więc pewnie to to. PS nie wiem czy to ma znaczenie, ale to automat.PS.2 Gdzie można znaleźć w jakiej temperaturze otwiera się termostat (pytanie na przyszłość :-D ) ? Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i szybką odpowiedź
Ostatnio zmieniony 6 lip 2008, o 21:22 przez SnoopyPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości