ogrzewanie w 300 td problem

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

markus
Posty: 31
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 11:56
Lokalizacja: Nowa Sól

ogrzewanie w 300 td problem

Post autor: markus »

dzisiaj zaskoczyla mnie niemiła niespodzianka, mianowicie w drodze do pracy zauwazylem ze nie dziala ogrzewanie a z nawietrznikow zasuwa lodowate powietrze. jak do jechalem do pracy bylo na temp. prawie 100 stopni a w środku dalej lodówka.

moze jakies pomysly ?
300 td avangarde 97'VIN WDB2102251A559957
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

A jakie ciśnienie +_ w układzie?? Płyn był raczej i nie zamarzł chyba. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

markus pisze:jak do jechalem do pracy bylo na temp. prawie 100 stopni
Zamarzł ci płyn w układzie chłodzenia i nie byo obiegu przez nagrzewnicę
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

masz chyba duzo szczescia, dobrez że łancucha nie urwałes, jak sie zamrozi plyn w zadnym wypadku nie mozna odpalac auta.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Skoro doszło mu do prawie 100st to niema obiegu nawet przez chłodnice.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

moze byc zapowietrzony, ale mogl tez zamarznac.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
markus
Posty: 31
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 11:56
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: markus »

dzieki za podpowiedzi. okazało się najgorsze zamarznięty płyn, aczkolwiek miałem ogromne szczęście ponieważ jak zajechałem do pracy po godzinie pod wpływem temp. silnika (chyba) wszystko się rozmroziło. zorientowałem się po tym, że zamarzł płyn ponieważ w zbiorniczku pływały drobniutkie kawałki lodu. dzisiaj zaraz po robocie jade go wymienić - proszę o podpowiedź ile wchodzi do układu bo dyrektor mnie cały czas dzisiaj gania i nie ma czasu poszukać ;-)

jeszcze jedna sprawa - temp. silnika zatrzymuje sie pod 80 stopni i tak zawsze jest probowalem zasłaniać chlodnice nic to nie dało. raz dwa tygodnie temu wskazówka staneła na 80 stopni ale zakopałem się w śniegu i męczyłem się chyba z pół godziny. kolejna ciekawostka jest taka, że nieważne jak mocny jest mróz temp rośnie do swojej pracy roboczej (ciut przed 80 st.) po przejechaniu zaledwie 2,5 km co mnie cieszy bo normalnie jak wyjezdzam z podwórka zaczyna dmuchać ciepłe powietrze (dzisiaj był wyjątek). czytając inne posty jak to długo się autka zagrzewają - zastanawia mnie czy u mnie coś jest nie tak że tak szybko auto dochodzi do określonej temp.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2010, o 12:25 przez markus, łącznie zmieniany 1 raz.
300 td avangarde 97'VIN WDB2102251A559957
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

przygotuj 10 litrow.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

markus pisze:ąc inne posty jak to długo się autka zagrzewają - zastanawia mnie czy u mnie coś jest nie tak że tak szybko auto dochodzi do określonej temp.
--te typy tak maja ku zawiści różnych takich nowoczesnych. Witajcie w świecie żywych.
A przesłona chłodnicy powinna przyśpieszyc nieco nagrzewanie, ale tez opóźnic stygnięcie. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

merlin pisze:masz chyba duzo szczescia, dobrez że łancucha nie urwałes, jak sie zamrozi plyn w zadnym wypadku nie mozna odpalac auta.
lancucha ????? z jakiej okazji..... :?: :?:
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

markus, wg mnie masz w aucie termostat o zbyt niskiej temp. poczatku otwarcia albo zblokowane/niesprawne visco.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Merlin, co z tym łańcuchem??? Pompka wodna na pasek.... Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

Normalne (szybkie) dochodzenie do temp. 80 st. i zazwyczaj jej nie przekracznie to zapewne skutek zamontowania termostatu o temp. otwarcia 79 st. C. Takie były montowane oryginalnie na wersje południowe. W naszych warunkach przydałby się otwierający przy ok. 90 st.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan »

Mam manualną klimkę i problem z ogrzewaniem a dokładnie:
1.Ogrzewanie działa tylko na zasadzie ON/OFF tzn trzeba zrobić na max wtedy jest piekarnik w aucie (nie działa płynna regulacja)
2.Lewa strona steruje prawa i odwrotnie :?: , włączę ogrzewanie z prawej leci ciepłe z lewej.
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

phan pisze:.Ogrzewanie działa tylko na zasadzie ON/OFF tzn trzeba zrobić na max wtedy jest piekarnik w aucie (nie działa płynna regulacja)
Mam to samo i właśnie czekam na telefon z serwisu w sprawie ceny za to cudo http://www.rmeuropean.com/Part-Number/T ... 313F8.aspx

[ Dodano: 2011-10-10, 15:26 ]
Oddzwonił pan i rzekł: 239pln netto. Podziękowałem :lol: na allegro mam nowy zamiennik VDO za 88pln :-P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości