m119 4.2 zmiana visco na wentylator elektryczny

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
purgley
Posty: 206
Rejestracja: 30 cze 2015, o 01:25
Lokalizacja: ZGY

m119 4.2 zmiana visco na wentylator elektryczny

Post autor: purgley »

Witam. Moje visko jest uwalone i chodzi cały czas, jak się domyślacie jest to dosyć uciążliwe i dosyć głośne. Po sprawdzeniu cen zamienników i praktyki (wymieniłem w życiu kilka i praktycznie za każdym razem zwrot bo visko nie pracuje poprawnie) Wpadłem na pomysł zamontowania wentylatora elektrycznego. Koszt takiego wentylatora jest 6x niższy od viska a wg opisów w necie podobno pasuje od wersji 4.3 (czy ten motor też nie miał przypadkiem visco?). Wentylator z obudową wygląda identycznie jak do wersji 3.2 v6. Dołożenie takiego wentylatora nie stanowi problemu, pojawia się on w chwili podłączenia (stworzenia) wiązki elektrycznej. Czy nie mógłbym zastosować jakiegoś modułu z w210 wyposażonego w elektryczny wentylator? żeby miał pełne sterowanie jak być powinno, czy prostacka opcja, czyli dołożenie czujnika na układzie chłodnia i przekaźnika który będzie mi załączał wentylator tylko on-off bez żadnych 2 stopni. Pozdrawiam i czekam na odp. Dodam że naprawdę nie widzi mi się wydawanie 800 zł na nowe visco to co jest jest w tej chwili to zamiennik i jest totalnym szajsem, gdyby ktoś miał sprawne używane w rozsądnej cenie chętnie przygarnę :)
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde

ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

W 4.3 jest wiskoza.
Moim zdaniem motanie nie ma sensu, wisko nowe firmowe to koszt do tysiaca pln, pojezdzisz z nim pewnikiem juz do konca twojego auta, zmota to zmota cos sie urwie, upali szkoda zachodu.
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Awatar użytkownika
purgley
Posty: 206
Rejestracja: 30 cze 2015, o 01:25
Lokalizacja: ZGY

Post autor: purgley »

pieprzone wisko... 1000 zł (dokładniej 753 + tax) za to gówno to nie mało :P nie oszukujmy się :P
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde

ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

purgley, no ale oprócz samego wiatraka potrzebny jeszcze prawidłowo podłączony moduł sterowania :) musisz prześledzić schemat jak to jest np. w 2,7 cdi
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

purgley pisze:pieprzone wisko... 1000 zł (dokładniej 753 + tax) za to gówno to nie mało :P nie oszukujmy się :P
Racja; zamontuj elektryczne z dodatkowym termowlacznikiem i bedziesz Pan!
Ja w swojej mam wywalone to g....( niepotrzebnie sie obracajace sie visco) i zamontowany wiatrak* elektryczny z termowlacznikiem i powiadam Ci ze sporadycznie sie zalacza i jest "git"

* no name, bo montowal go poprzedni wlasciciel w USA)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
purgley
Posty: 206
Rejestracja: 30 cze 2015, o 01:25
Lokalizacja: ZGY

Post autor: purgley »

Z tego co udało mi się wyczytać to na wężu wychodzącym z termostatu należy wstawić trojnik z gwintem do wkręcenia termowlacznika 2 biegowego z golfa 3. Bez przekaźników i innych zabaw to chyba najprostsze ale niekoniecznie najlepsze.
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde

ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Najlepiej byloby zamontowac w glowicy, nawet w mojej "czysecie" jest wolna zaslepka gwintowa
U mnie facet zamontowal zwykly elektro-bimetalowy wlacznik od c.o.
Ja dodatkowo zamontowalem kontrolke wskazujaca prace(wlaczanie sie) owego wentylatora z zintegrowanym wlacznikiem recznym w przypadku niezadzialania wlacznika termicznego :hyhy:
(jest to tzw podwojne zabezpieczenie przed przegrzaniem)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
purgley
Posty: 206
Rejestracja: 30 cze 2015, o 01:25
Lokalizacja: ZGY

Post autor: purgley »

Gawra, Mam wolne miejsce na czujnik więc tam wpadnie czujniczek :D dzięki za naprowadzenie na temat :D zaczynam zbierać graty.
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde

ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

No to jeszcze Ci podpowiem ze, taki czujniko-wlacznik wentylatora pasuje od dawnej 124 200D :padam:

(jak odszukam jego nr, dam znac - jest to dwupinowy termo-wlazcnik dzialajacy na zasadzie bimetalu, kryterium chyba 90*C)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
purgley
Posty: 206
Rejestracja: 30 cze 2015, o 01:25
Lokalizacja: ZGY

Post autor: purgley »

tylko że przy takim termowłączniku który załączał tylko elektromagnes w 200d może się upalić jeżeli ma pociągnąć silnik elektryczny bez przekaźnika, w przypadku tego termowłącznika z golfa nie trzeba wrzucać przekaźnika tylko beżpośrednio do wentylatora. tak mi się wydaje :P
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde

ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Byc moze tak jest? Jakos blizej tym tematem sie nie zajmowalem ;)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
purgley
Posty: 206
Rejestracja: 30 cze 2015, o 01:25
Lokalizacja: ZGY

Post autor: purgley »

szatańskie forum BMW udziela takich rad :D

[ Dodano: 2015-08-27, 17:47 ]
napotkałem mały problem. mianowicie wentylator np. z wersji 3.2 odstaje od chłodnicy na 15 cm. w 4.2 od chłodnicy do silnika jest 10-11cm.. chyba nie uda mi się wstawić seryjnego wentylatora.. muszę kupić chyba coś takiego:
http://fmic.pl/wentylatory-fmicpl/456-p ... or-16.html

[ Dodano: 2015-09-10, 15:19 ]
sprawa załatwiona:
viewtopic.php?t=29695
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde

ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości