Dogrzewanie silnika CDI

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Dogrzewanie silnika CDI

Post autor: SuperBuster11 »

A to masz Webasto, tylko wersja do dogrzewania silnika, a nie wnętrza samochodu. Czyli pod prawym nadkolem za zderzakiem.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
MarcinP
Posty: 49
Rejestracja: 26 gru 2012, o 18:46
Lokalizacja: Mikołów

Re: Dogrzewanie silnika CDI

Post autor: MarcinP »

No Webasto to właściwie nie jest. W dalszym ciągu - dogrzewacze silnika były spalinowe i elektryczne. Na 1 stronie wątku jest nawet wyciąg z instrukcji. Mnie zastanawia która wersję mam ja. Urządzenie spalinowe, grzałkę w silniku czy jedno i drugie (bo widziałem w tym wątku że takie auto też istniało) . Rozumiem że pod prawym nadkolem powinna być skrzynka z typu spalinowego ?
__________________
WDB2102261X077330
W 210 E320CDI 2002r.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Dogrzewanie silnika CDI

Post autor: SuperBuster11 »

Webasto, to ogólna nazwa piecyka spalinowego, a to że mówi się tak na ogrzewanie postojowe wnętrza samochodu, to przyzwyczajenie, uproszczenie, błąd.
Sądzę, że masz dogrzewacz spalinowy jeśli jest przycisk obok zapalniczki, elektryczne w bloku silnika były chyba we wcześniejszych wersjach lub na niektóre rynki (Skandynawia np.)
Nie jestem w stanie teraz stwierdzić, którą masz wersję, bo nie mam EPC na kompie, a w którym dziale to jest pokazane też nie pamiętam, nawet u siebie nie mogę tego znaleźć choć mam fabrycznie postojowe ogrzewanie zainstalowane.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
MarcinP
Posty: 49
Rejestracja: 26 gru 2012, o 18:46
Lokalizacja: Mikołów

Re: Dogrzewanie silnika CDI

Post autor: MarcinP »

To prawda. Webasto to producent wielu produktów ale wprowadzone rozgraniczenie między dogrzewaczem a Webasto jest celowe bo oba urządzenia były montowane, zresztą nazwa wątku mówi sama za siebie :) . Widocznie moja wiedza jest niedokładna bo studium tego forum wskazało że na początku było spalinowe dogrzewanie silnika, które później dla uproszczenia było zastąpione elektrycznym, ale kiedy i dla jakich egzemplarzy tego nie wiem. Jeśli znajdzie się ktoś kto ma pewną wiedzę na ten temat i ją usystematyzuje to na pewno będzie przydatne. Może też ktoś kto ma dostęp do oryginalnych programów MB będzie w stanie odpowiedzieć mi na moje pytanie odnośnie posiadanego dogrzewacza i jego lokalizacji. Dzięki za próbę wyjaśnienia.
__________________
WDB2102261X077330
W 210 E320CDI 2002r.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Dogrzewanie silnika CDI

Post autor: SuperBuster11 »

Co do lokalizacji elektrycznego, to jak pisałem, lewa strona bloku silnika, obok obudowy filtra oleju jak się nie mylę. Jeśli spalinowy, to za prawym nadkolem, trzeba zdjąć koło i część nadkola, tą co jest bliżej zderzaka. Ewentualnie może da się zauważyć od góry po wyjęciu obudowy filtra powietrza. Choć w dieslu to może być tam ciasno, bo zbiorniczki i inne duperele mogą zasłaniać dodatkowo widok.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
MarcinP
Posty: 49
Rejestracja: 26 gru 2012, o 18:46
Lokalizacja: Mikołów

Re: Dogrzewanie silnika CDI

Post autor: MarcinP »

Ok to już konkret ;-). Ale żeby trochę zamieszać w sprawie dogrzewaczy elektrycznych silnika/płynu chłodniczego, to może wiesz dlaczego raz jest mowa o grzałce wsadzonej w blok silnika (podobnie do skandynawskich wersji gdzie auto podłącza się pod prąd?), a raz mowa o urządzeniu pokazanym na filmiku ? https://www.youtube.com/watch?v=YV0CZce ... t_vehicles
Wiem na 100%, że to co jest pokazane w linku to "heater booster" i tak w instrukcji anglojęzycznej właśnie nazwano dogrzewacz elektryczny silnika (opis obok przycisku dogrzewacza jak na 1 stronie tego wątku tyle, że w j. ang.). Czy nie jest tak, że grzałka w bloku to jeszcze inne, trzecie rozwiązanie?
__________________
WDB2102261X077330
W 210 E320CDI 2002r.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dogrzewanie silnika CDI

Post autor: rr6 »

MarcinP pisze: 25 lis 2020, o 18:06 Ok to już konkret ;-). Ale żeby trochę zamieszać w sprawie dogrzewaczy elektrycznych silnika/płynu chłodniczego, to może wiesz dlaczego raz jest mowa o grzałce wsadzonej w blok silnika (podobnie do skandynawskich wersji gdzie auto podłącza się pod prąd?), a raz mowa o urządzeniu pokazanym na filmiku ? https://www.youtube.com/watch?v=YV0CZce ... t_vehicles
Wiem na 100%, że to co jest pokazane w linku to "heater booster" i tak w instrukcji anglojęzycznej właśnie nazwano dogrzewacz elektryczny silnika (opis obok przycisku dogrzewacza jak na 1 stronie tego wątku tyle, że w j. ang.). Czy nie jest tak, że grzałka w bloku to jeszcze inne, trzecie rozwiązanie?
O ile się nie mylę to typowy dogrzewacz podgrzewa płyn. I to jest to rozwiązanie które miało wiele diesli i jest ono zasilane przez alternator - przyspiesza nagrzanie się silnika. Natomiast grzałka w blok to rozwiązanie do zimnego klimatu, "skandynawskie" - one są zasilane przez zewnętrzne źródło prądu 230V - trzeba mieć gniazdko na parkingu, co jest dość popularne na północy.
Oczywiście to wszystko to nie jest ogrzewanie postojowe zwane "webasto" od nazwy firmy która je masowo produkuje, choć to chyba Eberspächer miał większy udział w rynku.
MarcinP
Posty: 49
Rejestracja: 26 gru 2012, o 18:46
Lokalizacja: Mikołów

Re: Dogrzewanie silnika CDI

Post autor: MarcinP »

O ile się nie mylę to typowy dogrzewacz podgrzewa płyn. I to jest to rozwiązanie które miało wiele diesli i jest ono zasilane przez alternator - przyspiesza nagrzanie się silnika. Natomiast grzałka w blok to rozwiązanie do zimnego klimatu, "skandynawskie" - one są zasilane przez zewnętrzne źródło prądu 230V - trzeba mieć gniazdko na parkingu, co jest dość popularne na północy.
Oczywiście to wszystko to nie jest ogrzewanie postojowe zwane "webasto" od nazwy firmy która je masowo produkuje, choć to chyba Eberspächer miał większy udział w rynku.
Dokładnie tak myślałem !.
Czyli reasumując najprawdopodobniej:
"skandynawska grzałka" - blok silnika z lewej (od strony kierowcy)

Dogrzewanie spalinowe:
Co do lokalizacji elektrycznego, to jak pisałem, lewa strona bloku silnika, obok obudowy filtra oleju jak się nie mylę. Jeśli spalinowy, to za prawym nadkolem, trzeba zdjąć koło i część nadkola, tą co jest bliżej zderzaka. Ewentualnie może da się zauważyć od góry po wyjęciu obudowy filtra powietrza. Choć w dieslu to może być tam ciasno, bo zbiorniczki i inne duperele mogą zasłaniać dodatkowo widok.
Dogrzewanie elektryczne płynu: prawdopodobnie pod zbiorniczkiem podciśnienia (? tym obok zbiornika płynu chłodniczego).

Więc każdy chyba sprawdzi już posiadany typ. Pytanie czy były faktycznie auta, które posiadały fabrycznie jedno i drugie (zakładam egzemplarze bez ogrzewania postojowego Webasto, wyłącznie urządzenie dogrzewające).
__________________
WDB2102261X077330
W 210 E320CDI 2002r.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości