Długie rozgrzewanie silnika

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Nazir
Posty: 122
Rejestracja: 1 mar 2011, o 09:04
Lokalizacja: Gd

Post autor: Nazir »

Witajcie.

Mi też wydaje się że mam problem z dogrzewaniem auta . Przy temperaturach rzędu -3 st. C auto przy wlączonym dogrzewaczu w popielniczce ma temperature jak na zdjęciu ! Trasa 150 kilometrów też ma ciągle tą samą temperature . Dogrzewacz pracuje , słuchać go po wyjsciu z auta . Poszedł Termostat ?

Zdjęcie z dzisiaj , Gdy odpalałem był już ciepły , przez 8km nie dogrzał się do temperatury własciwej ...

Obrazek
WDB2102161B072676
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Nazir pisze:Poszedł Termostat ?
tak
Awatar użytkownika
crasch
Posty: 479
Rejestracja: 18 paź 2009, o 12:38
Lokalizacja: Bory Tucholskie

Post autor: crasch »

Panowie 2.7cdi 2000r, pojechalem 14km i temp dopiero do drugiej kreski dochodzi, stalem w miejscu chyba z 30 min i prawie w ogole się nie podniosla dalej ok 60, przypuszczam, ze za jakieś 10 km będzie 80. Ale strasznie długo się grzeje a na postoju prawie w ogole a przy dużym mrozie potrafi nawet spasc trochę. Poradzcie coś ;) poprzednia zime tak przlatalem ale teraz to już mnie irytuje.
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI :super: :super:
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Ciężko dogrzac , a bez dogrzewacza vebasto, to całkiem klapa
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

crasch pisze:Panowie 2.7cdi 2000r, pojechalem 14km i temp dopiero do drugiej kreski dochodzi, stalem w miejscu chyba z 30 min i prawie w ogole się nie podniosla dalej ok 60, przypuszczam, ze za jakieś 10 km będzie 80. Ale strasznie długo się grzeje a na postoju prawie w ogole a przy dużym mrozie potrafi nawet spasc trochę. Poradzcie coś ;) poprzednia zime tak przlatalem ale teraz to już mnie irytuje.
unikaj rozgrzewania na postoju, szkoda silnika, szybciej się nagrzewa jak bedziesz jechał... moja 270tka - wczoraj, - 10, 15km, silnik miał właściwą temperaturę, w srodku ciepło... dogrzewacz sprawny :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

przy załaczonym dogrzewaczu elektrycznym ktory wyłaczam kiedy pokaze sie temp 60 stopni jadac dokładnie 6.5 km tyle sie nagrzeje . Jadac juz z powrotem z miejsca do ktorego mam jak pisałem 6,5 km silnik juz pracujac bez dogrzewacza osiaga ta samą temp jaką mam latem przy upałach .
Jednak kiedy zakryje chłodnicę to przy tej samej temp zewnetrznej , czyli -5 stopniach i tej samej trasie tych samych działaniach , temperatura na tym odcinku 6,5 km jest wyzsza o 4 stopnie celsjusza patrzac na wskaznik (oczywiscie te 4 stopnie to moja sugestia po wychyleniu wskazówki) potem juz podczas dnia jezdzac mimo, ze stoi np auto pod domem godzine dwie , grzeje sie bardzo szybko , nie uzywam juz dogrzewacza elektrycznego, a innego u mnie nie ma ., :)
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

kid pisze:
unikaj rozgrzewania na postoju, szkoda silnika:
dlaczego tak jest?? czyli rozumiem że po odpaleniu zaczekać góra 2 minuty i w drogę?? pytam bo jak wracam z pracy to odpalam go 10 minut przed ruszeniem
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
kebor0
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2008, o 18:48
Lokalizacja: Ełk

Post autor: kebor0 »

Witam ! Chciałbym dorzucić od siebie kilka groszy na temat temperatury naszych silników. Myślę, że szczególnie przyda się to koledze "Nazirowi". Od początku mrozów miałem taki sam problem. Podczas jazdy rzadko kiedy temperatura przekraczała 60-65 st. Dodam od razu, że mam dogrzewacz elektryczny ale niesprawny. Po lekturze wielu postów nabrałem już lekkiego przekonania, iż nasze silniki CDI już tak w zimę mają tzn. są wiecznie niedogrzane. Postanowiłem jednak zaryzykować i zmienić termostat. W znajomym sklepie sprawdzono i polecono mi do mojego mesia termostat "BERU" o temperaturze otwarcia 92 st. (cena-150.00 zł z obudową i czujnikiem). Podobno taki ma właśnie w tym silniku być. Po wymianie zrobiłem trasę 500 km...przez całą podróż temperatura oscylowała w granicach 85-90 st. w zależności od prędkości i myślę, że taką właśnie temperaturę powinien mieć silnik. Przy obecnych temperaturach rzędu ok. -10 st. potrzebuję przejechać ok. 10-12km. aby silnik złapał właściwą temperaturę. Wniosek jeden...podstawa to sprawny i właściwie dobrany termostat. Pozdrawiam
Mercedes S210 270 CDI, Avantgarde, 2000 r, automat, WDB2102161B170807
Awatar użytkownika
crasch
Posty: 479
Rejestracja: 18 paź 2009, o 12:38
Lokalizacja: Bory Tucholskie

Post autor: crasch »

Hm, czyli jak w końcu. Czy to normalne, że temperaturę właściwą osiąga mi często dopiero po 20km? Czy to normalne, że na postoju prawie w ogóle się nie grzeje a potrafi w dużych mrozach nawet lekko spaść?

Osiąga temperaturę ~80 st. czy to oznacza, że termostat na pewno jest sprawny? Dogrzewacz jest ciepły (bynajmniej ten plastik czarny na nim) ale nie wiem. Dodam, że po wyłączeniu dogrzewacza silnika (przy zapalniczce guzikiem) mam wrażenie jakby dużo szybciej zaczynało dmuchać ciepłym powietrzem w środku. :D

Pozdro, ciepłości w naszych zimnych oczkach :hyhy:
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI :super: :super:
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Jeżeli byłby uszkodzony termostat, nigdy nawet latem nie ośiągniesz 80 st.
E 270 CDI 2000r, lift, manual
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

na postoju powinien złapać temp min 60 stopni... wyżej niekoniecznie gdyż żeby go zagrzać potrzeba "ognia na tłokach" a jeśli on sobie tylko pyrka to ile się nagrzeje? jeszcze mu odbierasz ciepło zapewne na kabine bo w tyłek zimno nie?
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
crasch
Posty: 479
Rejestracja: 18 paź 2009, o 12:38
Lokalizacja: Bory Tucholskie

Post autor: crasch »

mesio o to mi chodziło :). Czyli termostat ok.
jeszcze mu odbierasz ciepło zapewne na kabine bo w tyłek zimno nie?
Nie, nie w życiu! Ja tam lubie marznąć, zawsze ogrzewanie wyłączone żeby oczku ciepło w serduszko było, hehehe :rotfl: sorki nie mogłem się powstrzymać ;).

No właśnie na postoju miał ok 60.

Czyli z tego co piszecie wszystko jest ok. Dzięki :)
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI :super: :super:
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Oki jest wtedy kiedy masz własciwa temperaturę - jak jej nie masz - nie jest oki . wszystko zalezy od tego ile czasu potrzebuje twoj MB by ja uzyskać i czy w ogole ją uzyskuje .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
crasch
Posty: 479
Rejestracja: 18 paź 2009, o 12:38
Lokalizacja: Bory Tucholskie

Post autor: crasch »

Napisałem przecież - uzyskuję właściwą.
Czasu? No trochę tak, z resztą tak jak każdy z tego co widzę.
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI :super: :super:
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

jak uzyskuje właściwą to nie ma o co piany bić, to po ilu km, po jakim czasie to już kwestia kierownika, jeden odpali na fula ogrzewanie inny na 1/3, jeden bedzie jechał do 1500rpm a inny do 2500 :D jeden pomoże automatowi podbić bieg inny nie itp itd ... :P
:hyhy:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości