Długie rozgrzewanie silnika

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Z uwagi na głównie krótkie dystanse ja zawsze przed chłodnicę wkładam przekładkę, która powoduje szybsze nagrzewanie się chłodnicy i mniej pędzącej przez chłodnicę Arktyki do przedziału silnikowego.
Jednak po 30km silnik powinien mieć już właściwą temp. pracy.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

sloncem32 pisze:to i tak macie niezle bo mi dzisiaj przy -10 nagrzal mi sie tylko do 70stopni a przejechalem ponad 30km,termostat?wisco?
Masz temp. otwarcia 87*C. Po przejechaniu takiego odcinka powinien się już nagrzać...
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
iskat1973
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2009, o 16:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: iskat1973 »

Podłączając się do tematu....da radę samemu wymienić termostat w 2,2 cdi ???? Mechanik mój nie ma czasu bo tyle ma roboty tak więc....sam bym coś pogrzebał....
Ps. Wymieniałem go ze 4 zimy temu-mógl już umrzeć ???
Licencjonowany taksiaarz z Wawy od 12 lat jeżdżący tylko mercami.
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

iskat1973 pisze:Ps. Wymieniałem go ze 4 zimy temu-mógl już umrzeć ???
a obiawy walnietego termostatu masz ?
iskat1973
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2009, o 16:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: iskat1973 »

No raczej... z wielkim bólem nagrzewa sie do max 70 st C a jak po paru godz osiągnie 80 st C i zdarzy mi się przegonic go troche szybciej i dłuzej to z powrotem 60 st C lub ponizej.
A czy są jakies inne obiawy ???
PS. Spalanie powyżej 10 l/ 100 km
Licencjonowany taksiaarz z Wawy od 12 lat jeżdżący tylko mercami.
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
sloncem32
Posty: 84
Rejestracja: 24 cze 2010, o 12:35
Lokalizacja: bolesławiec

Post autor: sloncem32 »

Wymieniłem dzisiaj termostat pomogło temp silnika ok 85*c :-P
W210 2,0benzyna/gaz 1997
WDB2100351A307363
czarna i grymaśna
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Odnosnie rozgrzewania diesla (w sumie z benzynami tez ale one same z siebie szybciej sie nagrzewaja) to jest jeszcze jeden myk. Najlepiej jak sie odpali auto to dac nawiew na minimum albo wylaczyc i ustawic najnizsza tempereature. Wtedy silnik szybciej sie nagrzeje, a jak juz bedzie cieply to mozna sobie wlaczyc ciepelko z nawiewow :-) Oczywiscie jest to sposob na szybsze rozgrzenie jak termostat i wszystko inne jest sprawne.
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Klosiak pisze:Najlepiej jak sie odpali auto to dac nawiew na minimum albo wylaczyc i ustawic najnizsza tempereature. Wtedy silnik szybciej sie nagrzeje, a jak juz bedzie cieply to mozna sobie wlaczyc ciepelko z nawiewow :-) Oczywiscie jest to sposob na szybsze rozgrzenie jak termostat i wszystko inne jest sprawne.
W zimę, z śniegiem na szybie i cienką warstwą lodu robię tak:
- odpalam auto, ciepły nawiew na szybę max, włączam ogrzewanie tylnej szyby
- zgarniam śnieg z CAŁEGO auta, w razie potrzeby polewam szyby zimną/letnią wodą
- wsiadam to mam już szyby czyste, robię kilka km i z nawiewów ciepłe powietrze. Koniecznie grzanie fotela :mrgreen:

Odkąd zasłoniłem 3/4 chłodnicy, to mam krótszy czas nagrzewania do optymalnej temp. Kartonu nie widać, a korzyść cieplna jest :mrgreen:
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Klosiak ma rację! silnik najszybciej się nagrzewa gdy nie oddaje ciepła do zimnej kabiny, także nawiewy wyłączamy. działa.
iskat1973
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2009, o 16:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: iskat1973 »

Na Allegro można znaleźć termostaty do 2,2 cdi w różnych cenach - nawet od 80 zł do 180 zł za orginał. Te tańsze nie mają tej czarnej kostki do podłączenia i czy ogólnie jak tańszy to szajs made in china ??? Oto przykłady różnic :
http://allegro.pl/mercedes-c-e-klasa-w- ... 21316.html


http://allegro.pl/termostat-mercedes-kl ... 89503.html
Licencjonowany taksiaarz z Wawy od 12 lat jeżdżący tylko mercami.
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

iskat1973 pisze:No raczej... z wielkim bólem nagrzewa sie do max 70 st C a jak po paru godz osiągnie 80 st C i zdarzy mi się przegonic go troche szybciej i dłuzej to z powrotem 60 st C lub ponizej.
A czy są jakies inne obiawy ???
PS. Spalanie powyżej 10 l/ 100 km
Jak dla mnie zdecydowanie termostat. Dopowiem Ci tylko ze u mnie palil okolo 9.5 (na trasie) teraz to juz walka pomiedzy 5.5 a 6.5 - w zaleznosci o temp i jak bardzo mam ochote przycisnac.

PS. Nie szukaj zamiennikow. Kup wlasciwy. Splaci ci sie po kilku tankowaniach a nie bedziesz musial wymieniac po raz drugi.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
smerf_ff
Posty: 172
Rejestracja: 27 gru 2009, o 19:49
Lokalizacja: augustów

Post autor: smerf_ff »

iskat1973 pisze:No raczej... z wielkim bólem nagrzewa sie do max 70 st C a jak po paru godz osiągnie 80 st C i zdarzy mi się przegonic go troche szybciej i dłuzej to z powrotem 60 st C lub ponizej.
A czy są jakies inne obiawy ???
Możesz sprawdzić czy przewód powrotny z chłodnicy jest ciepły.Jeśli tak to znaczy , że jest termostat częściowo otwarty i płynie dużym obiegiem.Wymontuj go i będzie widać-zresztą możesz go sprawdzić w naczyniu z gorącą wodą.
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

iskat1973 W 220CDI generalnie zimą dłużej sie nagrzewa,silnik ma wysoką sprawnośc, jak byłem w warsztacie jakiś taksówkarz walczył z tym samym problemem wymienil termostat i było dalej to samo. Przeklinał że w niedogrzanym aucie marznie.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
moto18
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2010, o 17:06
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: moto18 »

Witam panowie mam pytanko .. Jak przyłożyłem chłodnice papierem to mam wpływ na dmuchanie powietrzem w kabinie bo chyba cos mi słabo dmucha nawiew autko to w 210 2.0 kompressor panel mam klimatronica..
CBR forever , e200 kompressor 98r przed lift...WDB2100451A702999
roberts150

Post autor: roberts150 »

Na początek wymień filtry kabinowe , przysłonienie chłodnicy na pewno nie ma na to wpływu ;-)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości