Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
termostat założyłem dokładnie taki
https://www.google.pl/search?q=61120006 ... Nt9EETM%3A
jak się patrzy na silnik to w prawym rogu od strony chłodnic jest zamontowany, zdjęcia zrobię jak będę przy aucie.
https://www.google.pl/search?q=61120006 ... Nt9EETM%3A
jak się patrzy na silnik to w prawym rogu od strony chłodnic jest zamontowany, zdjęcia zrobię jak będę przy aucie.
W210 E200 CDI 2148 cm3 85kW 115KM 2001r. sedan
WDB2100071B238650
WDB2100071B238650
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
Musisz zaślepić jeden cienki przewód idący do termostatu a który to muszę na zdjęciach zobaczyć.
Re: Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
dzisiaj zrobiłem test z ogrzewaniem... temp na zimne, wentylator na 0 i na tej samej trasie co wczoraj czyli jakieś 13-15km, temperatura na zewnątrz tez zbliżona ok 5*, osiągnął temp 75* na końcu trasy, spalanie średnie na tej trasie na kompie 8,3l, wąż od termostatu zimny. Wczoraj z ogrzewaniem było temp 60* na końcu trasy, spalanie średnie na kompie 8,7l, wąż od termostatu zimny. Zdjęcia niestety nie miałem możliwości zrobić, dzisiaj to powinienem ogarnąć. Zastanawiałem się jeszcze nad ewentualna mozliwościa przysłonięcia powiedzmy połowy grilla, może szybciej się zagrzeje, bo nie ma co, trasy codzienne do pracy to ja mam stosunkowo krótkie...
W210 E200 CDI 2148 cm3 85kW 115KM 2001r. sedan
WDB2100071B238650
WDB2100071B238650
Re: Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
Czyli to nie wina odbioru ciepła przez nagrzewnicę. Gdyby tak było miałbyś temp. roboczą po połowie tego dystansu.
Wąż od termostatu zimny czyli również nie wina termostatu - prawidłowo się zachowuje. Zamknięty.
Wąż od termostatu zimny czyli również nie wina termostatu - prawidłowo się zachowuje. Zamknięty.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
Masz zdjęcie mojego termostatu a z prawej widać przewód który musisz przeciąć i zaslepić. Ja to zrobiłem zwykłymi śrubami plus obejmy. Chyba klejem też posmarowałem. Tylko pamiętaj przewód od króćca który jest po skosie a nie ten wzdłuż grubej rury idącej do chłodnicy. Jak to zrobisz to 80 stopni masz w 15 minut
Re: Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
A że się tak zapytam od czego ten przewód? I czy to jest powszechne rozwiązanie tego problemu czy Twoje autorskie? Ktoś jeszcze to stosował? Jest tam płyn w tym przewodzie, w sensie czy jak go przetnę to mam się spodziewać wycieku płynu?
Z tego co kojarzę i widzę fragment na zdjęciu to on chyba idzie do chłodniczki oleju, tak? dobrze mówie czy się mylę i to jest coś innego?
Z tego co kojarzę i widzę fragment na zdjęciu to on chyba idzie do chłodniczki oleju, tak? dobrze mówie czy się mylę i to jest coś innego?
W210 E200 CDI 2148 cm3 85kW 115KM 2001r. sedan
WDB2100071B238650
WDB2100071B238650
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
Płyn z silnika idzie do podgrzewacza paliwa. Stamtąd wraca do termostatu omijając go i leci prosto do chłodnicy dlatego auto się nie nagrzewa bo masz cały czas duży obieg otwarty. Płynu wiele nie wyleci bo wężyki po przecięciu dasz do góry. To jest moje rozwiązanie. Zdjęcie masz z mojego samochodu zrobione dziś specjalnie dla Ciebie
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
Idź rżnij i nie marudź bo idą mrozy.
Re: Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
Po zabiegu tylko zafunduj sobie butlę SKYDD`a i 70gr zaaplikuj w zbiornik przy każdym tankowaniu do pełna.
Podgrzewacz niepotrzebny
Podgrzewacz niepotrzebny
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
dzięki Panowie, obadam temat przez weekend i zdam relację.
W210 E200 CDI 2148 cm3 85kW 115KM 2001r. sedan
WDB2100071B238650
WDB2100071B238650
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
To się robi 7 minut a nie przez weekend. Jak się boisz to zostaw tak jak jest
Re: Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
czasem jest tak że nawet te 7 minut jest ciężko wygospodarować w ciągu dnia... a poza tym to chodziło mi o testowanie przez weekend jaki i czy będzie efekt.
W210 E200 CDI 2148 cm3 85kW 115KM 2001r. sedan
WDB2100071B238650
WDB2100071B238650
Re: Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
To tak jak u mnie:
- czas zrobienia czegoś 10 min
- czas znalezienia do tego narzędzi 60 min
I tak to potem wyrwane niechcący kablem od odkurzacza gniazdko elektryczne wisi pół roku nim... kobieta sama weźmie wkrętak i je przykręci
- czas zrobienia czegoś 10 min
- czas znalezienia do tego narzędzi 60 min
I tak to potem wyrwane niechcący kablem od odkurzacza gniazdko elektryczne wisi pół roku nim... kobieta sama weźmie wkrętak i je przykręci
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Baaaaardzo długo się nagrzewa, a termostat nowy...
Witam. Też się podepnę pod temat. Problem bardzo podobny tyle że silnik 2.9 td. Dziś wymieniałem termostat na WAHLER 4176.85D takie same numery znalazłem na wyciągniętym termostacie(sam termostat bez obudowy). Jest lepiej bo do niedawna wskazówka temperatury tylko przy podjazdach pod górkę wchodziła na kreskę 80C w innych przypadkach jest poniżej 80C na oko jakieś 5-10C.
Po wymianie termostatu odpalilem auto z włączonym nawiewem na maksa chwile postałem i pojechałem w trase. Temp doszła do 60 kilku stopni nawet przy deptaniu nie chciała bardzo wyżej wejść. Po skręceniu i wyłączeniu nawiewu na 0 temperatura doszła do 80C nawet delikatnie powyżej. Przy jeździe na prostych bez zbytniego obciążania temperatura trzyma się na 80C. Przy delikatnym ciepłym nawiewie też trzyma temperature 80C. Problem pojawia się przy mocnym ciepłym nadmuchu temperatura spada nawet podczas obciążania do 60-70C. Na postoju widać jak po włączeniu ciepłego mocnego nawiewu temperatura momentalnie spada z 80C do 60-70C. Testy z wczoraj wieczora przy temperaturze zewnetrznej ok 2-4C.
Mam jakieś 6-7 km do pracy i auto dogrzewało się przy delikatnej jeździe do ok 70C. Węże po trasie górny ciepły, dolny zimny. Mam założoną nową chłodnice.
Zakładam że przy mrozach mogę mieć problem z podgrzaniem, odmrożeniem auta.
Podgrzewacz/Webasto?
VIN WDB2100171A368165
Po wymianie termostatu odpalilem auto z włączonym nawiewem na maksa chwile postałem i pojechałem w trase. Temp doszła do 60 kilku stopni nawet przy deptaniu nie chciała bardzo wyżej wejść. Po skręceniu i wyłączeniu nawiewu na 0 temperatura doszła do 80C nawet delikatnie powyżej. Przy jeździe na prostych bez zbytniego obciążania temperatura trzyma się na 80C. Przy delikatnym ciepłym nawiewie też trzyma temperature 80C. Problem pojawia się przy mocnym ciepłym nadmuchu temperatura spada nawet podczas obciążania do 60-70C. Na postoju widać jak po włączeniu ciepłego mocnego nawiewu temperatura momentalnie spada z 80C do 60-70C. Testy z wczoraj wieczora przy temperaturze zewnetrznej ok 2-4C.
Mam jakieś 6-7 km do pracy i auto dogrzewało się przy delikatnej jeździe do ok 70C. Węże po trasie górny ciepły, dolny zimny. Mam założoną nową chłodnice.
Zakładam że przy mrozach mogę mieć problem z podgrzaniem, odmrożeniem auta.
Podgrzewacz/Webasto?
VIN WDB2100171A368165
W210 270 CDI Ava
Ex: W210 2.9 TD classic
Ex: W210 2.9 TD classic
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości