Wskażnik doładowania turbo

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Maniek_Wawa
Posty: 68
Rejestracja: 18 lip 2008, o 11:01
Lokalizacja: Warszawa

Wskażnik doładowania turbo

Post autor: Maniek_Wawa »

Witam
Jak w temacie ,pytanie moje brzmi nastepujaco
Jak taki wskaznik zamontowac w 220 cdi 125km,poprosze o popowiedzi

Obrazek
Obrazek
S210 2.2CDI
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

wstawilbym ten trojnik w wezyk od map-sensora i do trzeciego wejscia podpial zegar.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

tylko po co wyskalowali go na minusie
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
Maniek_Wawa
Posty: 68
Rejestracja: 18 lip 2008, o 11:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maniek_Wawa »

Ktoś ma fotkę jak ten map sensor wygląda i gdzie się znajduje?
S210 2.2CDI
banan78
Posty: 27
Rejestracja: 28 mar 2008, o 11:58
Lokalizacja: wawa

Post autor: banan78 »

windykatorek pisze:tylko po co wyskalowali go na minusie
Jak to po co???
A podciśnienie w silnikach benzynowych to jak zmierzyć?
Białas_E250
Posty: 156
Rejestracja: 6 sty 2010, o 13:50
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Białas_E250 »

Maniek daj fotki jak zamontujesz wskaznik i odrazu pytanie czy blow offa tez zakladasz?
E250 TD 1998 sedan avantgarde 7L./100 KM
Awatar użytkownika
Joda
Posty: 152
Rejestracja: 18 maja 2009, o 05:39
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Joda »

A jak już jest taki temat to ile pompuje turbina w 220cdi ?
W210 Kombi 2,7 CDI !!

Mercedes Poznań Club
Awatar użytkownika
Maniek_Wawa
Posty: 68
Rejestracja: 18 lip 2008, o 11:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maniek_Wawa »

Białas_E250 pisze:Maniek daj fotki jak zamontujesz wskaznik i odrazu pytanie czy blow offa tez zakladasz?
Raczej nie,są inne ciekawsze wydatki
S210 2.2CDI
Białas_E250
Posty: 156
Rejestracja: 6 sty 2010, o 13:50
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Białas_E250 »

To po co ci sam wskaznik..?
E250 TD 1998 sedan avantgarde 7L./100 KM
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

Blow Off w dieslu :mrgreen: Tego jeszcze nie grali :mrgreen:
Mozesz mi powiedziec w jakim celu montowac Blow Off w CDI?
Dla szpanu?
Białas_E250
Posty: 156
Rejestracja: 6 sty 2010, o 13:50
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Białas_E250 »

najpierw odpowiem podobnym pytaniem;p po co w 2,2 cdi montowac wskaznik doladowania? takie rzeczy bardziej do sportowych samochodow sie daje. a co do blow offa to stosuje sie w wszystkich silnikach turbodoladowanych a oprocz ladnego dzwieku maja tez inne zastosowania miedzy innymi ochrona turbiny... pozdrawiam....
E250 TD 1998 sedan avantgarde 7L./100 KM
Awatar użytkownika
rene
Posty: 480
Rejestracja: 13 sty 2009, o 21:10
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rene »

Białas_E250 pisze:a co do blow offa to stosuje sie w wszystkich silnikach turbodoladowanych a oprocz ladnego dzwieku maja tez inne zastosowania miedzy innymi ochrona turbiny...
Zawór blow-off działa po gwałtownym zdjęciu nogi z gazu, rozpędzona turbina tłoczy powietrze do cylindrów i nagle napotyka zamkniętą przepustnicę ,zostaje bardzo szybko wyhamowana , niszczy się turbina i spadają osiągi silnika. Zapobiega temu zawór blow-off który otwiera się po zamknięciu przepustnicy i wypuszcza sprężone powietrze.
Widzę więc jeden problem: znalezienie przepustnicy w dieselu :mrgreen:

Na koniec post z tdiracing.pl:
Co jest sensownego w wpier...niu sobie w dolot jakiegoś ustrojstwa , które, po pierwsze z racji takiej, ze MUSISZ zrobić sobie przepustnice powoduje wsadzanie czegoś w dolot co w jakimś tam mniejszym lub wiekszym stopniu pi^%$#i Ci przepływ.

Po drugie upuszcza całe powietrze, które napompowała sprężarka i znajdowało sie pod ciśnieemi w tym dolocie.

Jeżdziłem Lupo Master'sa które miało zamontowanego Bov'a, znajdował sie on tam z innych powodów niż efekty dzwiękowe.

Fakt fajnie syczał i parskał, ale po jego zblokowaniu efekt był taki, że reakcja na gaz się znacznie poprawiła.

Mnie poprostu smieszą takie tematy. Robienie czegoś tylko i wyłącznie dla efektu dzwiękowego i udawania, że ma się cośczego w rzeczywistosci sie nie ma to rice.

Uważam, że takie tematy nie powinny być poruszane na forum, które ma uchodzić za wmiarę profesjonalne.
Srebrna S210 290TD T Classic Automat '97
WDB2102171A400160
Obrazek
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

Białas_E250 pisze:a co do blow offa to stosuje sie w wszystkich silnikach turbodoladowanych a oprocz ladnego dzwieku maja tez inne zastosowania miedzy innymi ochrona turbiny... pozdrawiam....
Niestety jestes kolejna ofiara smieszkow z Allegro.
Nie bede na ciebie krzyczal, tylko bardzo cie prosze bys zaczerpna troszke wiedzy na temat silnikow doladowanych diesla i benzyne, niestety poza tym ze oba posiadaja turbo nic wiecej ich nie laczy, to zupelnie inne konstrukcje.

Montujac blow off w Dieslu przyczynisz sie do szybszego zuzycie turbosprezarki i pogorszenia osiagow.

Wez tez pod uwage ze do zadnego diesla nie ma zaworow dedykowanych jak to jest w przypadku silnikow benzynowych, ciekawe dlaczego? :mrgreen:

Podnosilem moc w swoim 1,9 TDI z 90 na 165 KM
Podnosilem tez moc w autach kolegow i uwierz mi ze cos tam wiem.
Białas_E250
Posty: 156
Rejestracja: 6 sty 2010, o 13:50
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Białas_E250 »

Nie no spoko, tylko spytalem wiec dzieki za info
E250 TD 1998 sedan avantgarde 7L./100 KM
Awatar użytkownika
szczypior87
VIP
Posty: 544
Rejestracja: 20 maja 2009, o 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szczypior87 »

Zawór upustowy różnicy ciśnienia (ang. Blow Off) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego.

Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.

Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą, a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie same, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej".
CLK W208 200 KOMPRESSOR 192KM
VIN: WDB2083451F020375
FOTKI: MOJE OCZKO
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości