Wskażnik doładowania turbo
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- Maniek_Wawa
- Posty: 68
- Rejestracja: 18 lip 2008, o 11:01
- Lokalizacja: Warszawa
Wskażnik doładowania turbo
Witam
Jak w temacie ,pytanie moje brzmi nastepujaco
Jak taki wskaznik zamontowac w 220 cdi 125km,poprosze o popowiedzi
Jak w temacie ,pytanie moje brzmi nastepujaco
Jak taki wskaznik zamontowac w 220 cdi 125km,poprosze o popowiedzi
S210 2.2CDI
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Maniek_Wawa
- Posty: 68
- Rejestracja: 18 lip 2008, o 11:01
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 6 sty 2010, o 13:50
- Lokalizacja: Słupsk
- Maniek_Wawa
- Posty: 68
- Rejestracja: 18 lip 2008, o 11:01
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 6 sty 2010, o 13:50
- Lokalizacja: Słupsk
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 6 sty 2010, o 13:50
- Lokalizacja: Słupsk
najpierw odpowiem podobnym pytaniem;p po co w 2,2 cdi montowac wskaznik doladowania? takie rzeczy bardziej do sportowych samochodow sie daje. a co do blow offa to stosuje sie w wszystkich silnikach turbodoladowanych a oprocz ladnego dzwieku maja tez inne zastosowania miedzy innymi ochrona turbiny... pozdrawiam....
E250 TD 1998 sedan avantgarde 7L./100 KM
Białas_E250 pisze:a co do blow offa to stosuje sie w wszystkich silnikach turbodoladowanych a oprocz ladnego dzwieku maja tez inne zastosowania miedzy innymi ochrona turbiny...
Widzę więc jeden problem: znalezienie przepustnicy w dieselu :mrgreen:Zawór blow-off działa po gwałtownym zdjęciu nogi z gazu, rozpędzona turbina tłoczy powietrze do cylindrów i nagle napotyka zamkniętą przepustnicę ,zostaje bardzo szybko wyhamowana , niszczy się turbina i spadają osiągi silnika. Zapobiega temu zawór blow-off który otwiera się po zamknięciu przepustnicy i wypuszcza sprężone powietrze.
Na koniec post z tdiracing.pl:
Co jest sensownego w wpier...niu sobie w dolot jakiegoś ustrojstwa , które, po pierwsze z racji takiej, ze MUSISZ zrobić sobie przepustnice powoduje wsadzanie czegoś w dolot co w jakimś tam mniejszym lub wiekszym stopniu pi^%$#i Ci przepływ.
Po drugie upuszcza całe powietrze, które napompowała sprężarka i znajdowało sie pod ciśnieemi w tym dolocie.
Jeżdziłem Lupo Master'sa które miało zamontowanego Bov'a, znajdował sie on tam z innych powodów niż efekty dzwiękowe.
Fakt fajnie syczał i parskał, ale po jego zblokowaniu efekt był taki, że reakcja na gaz się znacznie poprawiła.
Mnie poprostu smieszą takie tematy. Robienie czegoś tylko i wyłącznie dla efektu dzwiękowego i udawania, że ma się cośczego w rzeczywistosci sie nie ma to rice.
Uważam, że takie tematy nie powinny być poruszane na forum, które ma uchodzić za wmiarę profesjonalne.
Niestety jestes kolejna ofiara smieszkow z Allegro.Białas_E250 pisze:a co do blow offa to stosuje sie w wszystkich silnikach turbodoladowanych a oprocz ladnego dzwieku maja tez inne zastosowania miedzy innymi ochrona turbiny... pozdrawiam....
Nie bede na ciebie krzyczal, tylko bardzo cie prosze bys zaczerpna troszke wiedzy na temat silnikow doladowanych diesla i benzyne, niestety poza tym ze oba posiadaja turbo nic wiecej ich nie laczy, to zupelnie inne konstrukcje.
Montujac blow off w Dieslu przyczynisz sie do szybszego zuzycie turbosprezarki i pogorszenia osiagow.
Wez tez pod uwage ze do zadnego diesla nie ma zaworow dedykowanych jak to jest w przypadku silnikow benzynowych, ciekawe dlaczego? :mrgreen:
Podnosilem moc w swoim 1,9 TDI z 90 na 165 KM
Podnosilem tez moc w autach kolegow i uwierz mi ze cos tam wiem.
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 6 sty 2010, o 13:50
- Lokalizacja: Słupsk
- szczypior87
- VIP
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 maja 2009, o 21:15
- Lokalizacja: Wrocław
Zawór upustowy różnicy ciśnienia (ang. Blow Off) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego.
Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.
Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą, a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie same, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej".
Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.
Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą, a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie same, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości