Pytanie odnoscie Supercharger

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

marcin.kozik
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2012, o 12:18
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

Pytanie odnoscie Supercharger

Post autor: marcin.kozik »

czy znacie jakies miejsce lub firme gdzie moglbym sie popytac o supercharger do mojego v6 320
Gibon
Posty: 461
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 23:44
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Gibon »

Jeżeli pod pojęciem supercharger masz na myśli turbo, to koszty ogromne, pow 10 tys...

Możesz założyć kompresor, przyrost mocy ok 30-40KM, koszt ok 3-5 tys.
WDB1241251B666480 (2.5 D )
WDB1400321A294222 (3.2 1996r)
www.odszkodowania-wlodarczyk.pl
karol999
Posty: 461
Rejestracja: 27 sie 2008, o 12:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: karol999 »

Supercharger to właśnie kompresor. Gibon skąd bierzesz takie dane że kompresor to przyrost mocy ok 30-40KM i koszt 3-5 tys? Bo chyba nie z własnego doświadczenia. ;]
Mercedes W220 5.0 V8
Opel Calibra 2.0 16v
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

na benzworld był kiedyś taki temat, w którym gość krok po kroku opisuje jak wsadził turbo do benzyniary 3.2 V6, wyszło mu z tego ponad 300 kucy.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

marcin.kozik pisze:czy znacie jakies miejsce lub firme gdzie moglbym sie popytac o supercharger do mojego v6 320
Gościu - gdzie? W Irlandii, Europie czy w Polsce?
Gibon pisze:Jeżeli pod pojęciem supercharger masz na myśli turbo
Supercharger to kompresor, turbo to po prostu Turbocharger.
Gibon pisze:Możesz założyć kompresor, przyrost mocy ok 30-40KM, koszt ok 3-5 tys.
Nie wiem skąd wziąłeś te wartości. Czyżby po przyrównaniu mocy E200 i E200K? ;) To jest pic na wodę, bo seria.
Podobnie jak przy sprężarce wirowej, kompresorem można bez najmniejszego problemu zdublować moc. Do takiego 3.2 V6 to bonus 100KM jest chyba minimum. Bo i po co zakładać kompresor ze strojeniem i praktycznie tworzeniem całego systemu od nowa za ponad 10.000zł dla 40KM? Dla mnie bzdura. Jak silnik zdrowy, to dłubnąć go na >300KM i już. Jak się bawić, to się bawić.
Poza tym na zakupie kompresora za jakieś 3 kafle się nie kończy - przejrzenie wtrysków, intercooler, zawory, przewody, wskaźniki...

Specjalnie nie szukałem jakiś specjalistycznych warsztatów w Polsce, ale strzelam z głowy: Godula, V-Tech, VTG, Grabowski. Tak trudno poszukać w Sieci? :]
fabek pisze:na benzworld był kiedyś taki temat, w którym gość krok po kroku opisuje jak wsadził turbo do benzyniary 3.2 V6, wyszło mu z tego ponad 300 kucy.
Na BenzWorld to już są hardkory, nie to co w Polsce, że założą sportową końcówkę wydechu i szportowy filtr powietrza :/
Chociaż taki przykładowo kolega Kudłaty z "niebieskiego forum" zakłada z chłopakami turbinę do W201 1.8 i W201 2.6 w ASB. To się chwali :)
Fylmyk: http://www.youtube.com/watch?v=aVDFlpE5C4w
Forum: http://www.w201w124.com/forum/viewtopic ... ight=turbo

Wymieniłem kiedyś kilka maili z kolesiem z BenzWorld, który założył biturbo do 300CE M103 na W124 :)

Dwie sztuki TurboTechnicks:
Obrazek

Kiedyś na pytanie o "szybką szybkość" odpowiedział mi tak:
Still doing some tuning, but so far with a low boost .48 bar setting it's running 0-60MPH @ 5.46 seconds in 90 degree f ambient temps.
Cooler weather should see low 5 second times.
.
Podobno pali mu średnio 13-14 litrów...
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

qoompel pisze:Na BenzWorld to już są hardkory, nie to co w Polsce, że założą sportową końcówkę wydechu i szportowy filtr powietrza :/
bo zarabiają 2 tyś euro a nie pln :hyhy:
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

tonidriver pisze:bo zarabiają 2 tyś euro a nie pln
Prędzej funtów.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Prędzej funtów.
prędzej dolarów, bo to USA.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
marcin.kozik
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2012, o 12:18
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

Post autor: marcin.kozik »

szukalem w sieci nic za bardzo nie znalazlem z polskiej/europejskiej strony bardziej awmerykanskie strony myslalem ze ktos z was mial juz takie friko zrobione;] bo szczerze mowiac wole dac 2k euro polakowi i wiem ze bedzie na tip top niz amerykanca co kupuja chinszczyzne i sprzedaja za 2 razy tyle i tak Supercharger to kompresor i tego wlasnie szukam ;)
a twoje turbo co dodaje 30 koni to moge zalozyc nawet dzis w nocy:D
interesuje mnie robota na 300-350 kucy
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

fabek pisze:prędzej dolarów, bo to USA.
Użyłem funta jako przelicznika, bo jest on dużo więcej warty niż dolar czy euro. toni rzucił zarobki zakrojone na ok. 8.000zł, a tyle w Stanach zarabia pomocnik hydraulika po szkole podstawowej :)

Poza tym w sumie wszystkie nasze rozważania o zarobkach są off-topowe i można by je usunąć :padam:
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
marcin.kozik
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2012, o 12:18
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

Post autor: marcin.kozik »

niech zostana :Dmi one nie przeszkadzaja;)
zgred1628
VIP
Posty: 458
Rejestracja: 16 lis 2008, o 13:59
Lokalizacja: Żagań

Post autor: zgred1628 »

Kolego a nie lepiej kupić E55? Tym bardziej, że przebywasz w Irlandii a jak wiadomo tam 95% samochodów jest zepsuta (kierownica po prawej stronie) a co za tym idzie o połowę tańsze? :hyhy:
S210 320CDI 1999-2000r
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r

KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
karol999
Posty: 461
Rejestracja: 27 sie 2008, o 12:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: karol999 »

marcin.kozik zapytaj u Mickey-a. Facet jest na prawdę ogarnięty w tym co robi. http://www.mickey-garage.pl/
Mercedes W220 5.0 V8
Opel Calibra 2.0 16v
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

zgred1628 pisze:Kolego a nie lepiej kupić E55? Tym bardziej, że przebywasz w Irlandii a jak wiadomo tam 95% samochodów jest zepsuta (kierownica po prawej stronie) a co za tym idzie o połowę tańsze? :hyhy:
też mi się wydaje, bo suma sumarum wyjdzie podobnie jak zakup E55. Jak robić moda, to w czymś co będzie przy okazji wyglądać, np takie W115, W123 (zrobić swap na silnik z E55) a nie bawić się ładowac kasę, żeby uzyskac to co można kupić w tej samej cenie czyli E430 :)
Rzecz jasna nie potępiam pomysłu, ale ani jakoś wybitnie jeździć ani wyglądać to to nie będzie.
Mercedes Benz E300TD '97
BMW K75 '88
zgred1628
VIP
Posty: 458
Rejestracja: 16 lis 2008, o 13:59
Lokalizacja: Żagań

Post autor: zgred1628 »

Ja również nie potępiam i nie zaglądam nikomu w portfel.
Po prostu wołałbym powiedzieć, że jeżdżę E55 niż 320 po modzie ;)
ale oczywiście to Twoja decyzja :) :)
S210 320CDI 1999-2000r
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r

KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości