podniesienie mocy do 200 KM

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

vision-perfect
Posty: 19
Rejestracja: 16 lut 2015, o 07:00
Lokalizacja: Lubsko

podniesienie mocy do 200 KM

Post autor: vision-perfect »

witam,

e300 TD 177KM

mam orginalny przebieg 367 tys i zregenerowalem turbinę z podniesieniem mocy ok ok max 30 KM.

Jak to wplynie na silnik waszym zdaniem?
WDB2102251A938531

pozdrawiam
Vision-Perfect
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

Jak podniosłeś moc?

Jakim sposobem? nowa turbina czy stara? bo nie kumam.

Byłeś na hamowni?

Ile przed ile po?
vision-perfect
Posty: 19
Rejestracja: 16 lut 2015, o 07:00
Lokalizacja: Lubsko

Post autor: vision-perfect »

stara sturbina, zrobilem sobie regeneracje, przetoczylem zeliwo powiększylem i srodek wsadzilem od wiekszej nowy z Kode, na nowo wyważylem . Nie bylem na hamowni licze ze standard ma 177 km a na tych czesciach mozna podniesc o ok 20-30 km.
WDB2102251A938531

pozdrawiam
Vision-Perfect
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

Na pewno żywotność turbiny będzie skrócona, silnika tez coś ruszy.

Za mało mocy masz? :D
vision-perfect
Posty: 19
Rejestracja: 16 lut 2015, o 07:00
Lokalizacja: Lubsko

Post autor: vision-perfect »

Mam wrazenie ze za mało. Zalozylem wszystko i ... Wrazenie ze turbina chodzi lepiej ale jakby mniej mocy nie wiem... Po testuje i napiszę.
WDB2102251A938531

pozdrawiam
Vision-Perfect
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Bo sama turbina mocy nie da. Moc masz z paliwa, a nie powietrza. Jeśli mapa sterownika nie jest pociągnięta do wyższego ciśnienia, niż daje fabryczne turbo, to możesz włożysz nawet turbinę od Scanii, a mocy nie przybędzie, bo paliwa wciąż tyle samo. W dodatku większe turbo bez zmiennej geometrii później zaczyna pompować, bo musi się rozkręcić.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
vision-perfect
Posty: 19
Rejestracja: 16 lut 2015, o 07:00
Lokalizacja: Lubsko

Post autor: vision-perfect »

ok wlasnie doszlismy do tego zrozumienia co napisales. Czy możesz powiedzieć jak to podnieść, to znaczy ze trzeba zwiekszyc dawke paliwa na pompie by faktyczie byl przyrost mocy? Po drugie jak chcesz regenerować to i tak nie ma zestawu części do tej turbiny nr. turbiny :5314 970 7026 do tego akurat zestawu naprawczego nie ma, wiec jak chcesz regenerowac musisz dać środek większy i przetaczać.
WDB2102251A938531

pozdrawiam
Vision-Perfect
tomi33
Posty: 85
Rejestracja: 19 maja 2014, o 12:25
Lokalizacja: 16-070

Post autor: tomi33 »

Kolega robił tuna w Audi 1.8T , ze std. 150 km zrobił 220 km ..... ale dał nowe wtryski ( większe) nowe wałki , zawory , i turbinę też od większej mocy , do tego programowanie kompa , na hamowni uzyskał 220 km i sporo niutków , kasy to kosztowało duuuużo pomimo że sam zrobił prawie wszystko . Trzeba się zastanowić czy warto .
Wcześniej dużo różnych był też E230 aut. VIN WDB2100371A004213
vision-perfect
Posty: 19
Rejestracja: 16 lut 2015, o 07:00
Lokalizacja: Lubsko

Post autor: vision-perfect »

czyli na starych wtryskach- standard, a jeszcze okazalo sie ze ktorys wtrysk zaczol mi klepac- nie warto zwiekszac dawki? teraz po tym co napisal klekot inside martwie sie ze i tych 177 KM nie bedzie, bo faktycznie wolniej sie rozpędza przez te wieksze kolo. Kto wie jak to naprawic?
WDB2102251A938531

pozdrawiam
Vision-Perfect
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Jak chcesz podnieść moc o te 20-30 koni to seryjne wtryski dadzą radę, jeśli nie są zajechane. Ale wg mnie bez grzebania w sofcie za wiele nie zdziałasz, bo pompa nie poda większej dawki. Ogólnie z tego co czytałem, to 200 KM da się zrobić w 300 TD na samym sofcie, bez grzebania w turbinie itp. Był tu jakiś czas temu user, który takie coś robił i nawet wykresy wrzucał.

Na turbinach się tak dokładnie nie znam, ale jeśli jest tylko nieznacznie większa, to różnica w "zbieraniu się" nie powinna być aż tak bolesna.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
vision-perfect
Posty: 19
Rejestracja: 16 lut 2015, o 07:00
Lokalizacja: Lubsko

Post autor: vision-perfect »

dzieki za odpoowiedz. U siebie znlazlem wade, przelewy bylu walniete i wezyk z turbiny spadl, nie bylo mocy, teraz powiem po wymianie turbiny i podkladek pod wtryskami idzie jak ta lala.
Nie podnosze mocy, rezygnuje z tego, bo to zaraz i spalanie wieksze ?
wszystkim za udzial w dyskusji bardzo dziękuję.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-07-14, 22:31 ]
Panowie po wymianie tej turbiny czyszczeniu przeplywki i wymianie podkladek pod wtryskami auto zaczelu duzo wiecej palic. Ok 13 na trasie z ciezka noga. Wiem noga ale zeby az 13 l ? Wczesniej tym stylem nie wiecej jak 9-10. Czy to normalne?
WDB2102251A938531

pozdrawiam
Vision-Perfect
Awatar użytkownika
_TrotyL_
Posty: 56
Rejestracja: 16 maja 2010, o 19:28
Lokalizacja: Rotterdam
Kontakt:

Post autor: _TrotyL_ »

Jak najbardziej. U mnie trasa z ciezka nogą dochodzi do 17 L/100km.

.....zalezy co rozumiesz pod pojeciem "ciezka noga"....

Ja ustawiam tempomat na 200km/h i lece NL-D-PL

Powyzej 140 spalanie przekracza dyche i wraz ze wzrostem predkosci idzie ostro w gore.
Po miescie bez wariacji nie przekraczam 10-11L.
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328

W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości