Odpowiedź jest bardzo prosta. Skrzynie głównie zabijają Nm, a nie km. Jak przy ruszaniu na kickdownie skrzynia dostanie strzał Nm, których wartość przekracza wartość graniczną, to rachunek jest prosty.Abstrakt pisze:Jeżeli owa skrzynia wytrzymuje 177 KM, to czemu ma nie znieść 165 KM ? Oczywiście mówimy tutaj o racjonalnym użytkowaniu...
Chiptuning S210 E290 Turbodiesel - efekty ;-)
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Napisałem wyraźnie, racjonalnie użytkując. Tak się składa,że wiem co kończy automaty najbardziej tzn. palona guma i śmiganie bokiem. Jako ciekawostkę powiem Wam, że w BMW e46 (auto, które dla wielu jest synonimem sportu) automaty przy takim użytkowaniu też padają! Zresztą nie ma co się dziwić, w końcu nie sa to automaty BMW tylko GM...
1996 E 290 Turbodiesel Avantgarde (xenon+spryskiwacze,automat, zawieszenie z elegance) niegdyś felgi 17" SL
Oceń moją ślicznotkę:
Oceń moją ślicznotkę:
Kod: Zaznacz cały
http://abstrakt.fotosik.pl/albumy/700796.html
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 24 paź 2010, o 17:59
- Lokalizacja: Wrocław
[quote="done666"]uzytkuje swoj czolg juz blisko 3 lata, od 2 lat z podniesiona moca, programem tj z 136km i 320nm uzyskalismy z kolega 167km i 400nm, mam ciezka noge wiec nie oszczedzam mojej slicznotki,
Chipowałeś we Wrocławiu ?? Jakie koszty ?? Czy 3,0 td nadaje się do takich zabiegów ??
Chipowałeś we Wrocławiu ?? Jakie koszty ?? Czy 3,0 td nadaje się do takich zabiegów ??
'' 99 , E 300 TD AVANTGARDE
WDB2100251A808920
WDB2100251A808920
A ja postanowiłem zaryzykować i poddać mój automat tej próbie... Uczyłem się mechaniki na MB i powiem szczerze, że z tych skrzyń co padły (co sie ogólnie rzadko zdarzało) i wymienialiśmy na warsztacie to może z 20% to automaty. Więc wychodzi na to, że bardziej manuale padają, bo znajdźcie na allegro ilość W210 e290 w automacie i manualu. Znajdziecie mnóstwo automatów i kilka manuali... A już wspominałem, że i tak więcej manuali pada... Więc? Wniosek? Automat wytrzymuje dłużej. Poza tym silnik nie jest tak wyżyłowany, bo nigdy nie miał strzały ze sprzęgła itp. Dlatego jestem pewny, że po chipie przejeżdżę niejednego manuala. Nie żebym był przeciwnikiem, bo sam chciałem kupić manuala, ale znalazłem automat w bardzo dobrym stanie no i kupiłem. Chip chcę zrobić jeszcze w tym tygodniu i opisać wrażenia. Jutro jadę na warsztat dowiedzieć się co i jak. Pozdrawiam wszystkich!
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Termin na środę. Muszę zostawić autko do czwartku. Potem opiszę co i jak. Może wrzucę jakiś wykres. No, ale na to co mnie najbardziej interesuje ( i pewnie innych też) czyli spalanie to trzeba dłużej poczekać... Chcę później podłączyć jakiś mały zbiorniczek z miarką (np. stara bańka po oleju), żeby zmierzyć jak najdokładniej. I wtedy Napiszę z wielką dokładnością, żeby raz a dokładnie sprawdzić spalanie e290 po chipie. Więc uzbrajam się teraz w cierpliwość i czekam...
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
kolo0301, Zapamiętaj że automat do manuala zostaje daleko w tyle.Zanim twoja skrzynia pomyśli manuala już nie będzie.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Trzymając na hamulcu i już dodając gazu to po puszczeniu hamulca ruszam podobnie jak ze sprzęgła w manualu, a resztę (czyli zmiana biegów na wyższe) mój automat załatwia dużo szybciej niż Twoja ręka współpracująca z nogą. Musisz wcisnąć sprzęgło, zmienić bieg, puścić sprzęgło... to w tym czasie mój automat myśli już o kolejnym biegu, bo jest znowu na wysokich obrotach. Dlatego większość mocniejszych diesli mercedes robi właśnie w automacie. Ale jak ktoś nie jeździł tylko sobie wyobraża, bo ma jakieś niespełnione marzenia i chce sobie podnieść morale to tak potem jest... Niby moderator a zbyt dużo pojęcia chyba nie ma...
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
kolo0301, Jesteś za cienki w motoryzacji więc sącz dalej buteleczke z mleczkiem.Pojeżdż sobie troszkę manualem i automatem to zobaczysz ,a potem napisz. .Już nie wspomnę o prędkości max ,gdzie w manualu jest ona zawsze większa.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
kolo0301 spójrz najpierw czym kolega avangarde jeździ, a później zacznij pisać, tylko nie takie bzdury, cytuję "jak ktoś nie jeździł tylko sobie wyobraża, bo ma jakieś niespełnione marzenia i chce sobie podnieść morale to tak potem jest..." Akurat 3,2 CDI jest tylko i wyłącznie w automacie...
Ps. Długiego żywota Twojej skrzyni nie wróże, bo trzymanie hamulca i jednoczesne dodawanie gazu to najszybsza droga to zamęczenia skrzyni...
Co do tego, ze merc najmocniejsze silniki wysokoprężne robi tylko z AT to uważam, że jest to spowodowane obawą o sprzęgła w manualu - za wysoki moment obrotowy (sporo osób jeździ na tzw. półsprzęgle), a nie ze względu na wyższość skrzyni automatycznej nad manualną.
Ps. Długiego żywota Twojej skrzyni nie wróże, bo trzymanie hamulca i jednoczesne dodawanie gazu to najszybsza droga to zamęczenia skrzyni...
Co do tego, ze merc najmocniejsze silniki wysokoprężne robi tylko z AT to uważam, że jest to spowodowane obawą o sprzęgła w manualu - za wysoki moment obrotowy (sporo osób jeździ na tzw. półsprzęgle), a nie ze względu na wyższość skrzyni automatycznej nad manualną.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości