Chiptuning S210 E290 Turbodiesel - efekty ;-)

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
bzyku
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2010, o 09:31
Lokalizacja: Kolnik Planet Earth

Post autor: bzyku »

pijaczek18, wyluzuj-kazdy traktuje panny inaczej :lol:
Sa samochody i jest Mercedes!!!
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
done666
Posty: 188
Rejestracja: 11 maja 2010, o 12:06
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: done666 »

uzytkuje swoj czolg juz blisko 3 lata, od 2 lat z podniesiona moca, programem tj z 136km i 320nm uzyskalismy z kolega 167km i 400nm, mam ciezka noge wiec nie oszczedzam mojej slicznotki, ale tez wiem jak nalezy uzytkowac diesle, min nie odkrecac na maska na zimnym silniku itd. suma sumarum nie mam zadnych problemow z silnikiem, skrzynia, spalaniem, auto w momencie zmiany programu mialo ponad 300 tysi przelotu w tej chwili ma prawie 400tysi i wszytsko gra i buczy a turbina pieknie gwizda juz od 1600 obratow. 8-)
W210 E270 CDI
W210 E290 TurboD Rip
W124 E250 TurboD

Ssij mnie wydech liz mnie felge.
Awatar użytkownika
Milosh
Posty: 352
Rejestracja: 12 kwie 2010, o 14:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Milosh »

E290 w serii ma 129kM i 300 Nm, skad wziales takie dane???. Z kosmosu, czy wyszly Ci takie na hamowni przed czipem???. I jakbys rozwinal kwestie uzyskania z kolega tej mocy co piszesz. Kolega Ci to zrobil, czy tylko trzymal kciuki???

Pozdrawiam
BMW E39 520i 1997
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Trocin ukręcił oś bo szalał na suchym asfalcie, i może ośka była mdła??
Śmigając w sposób cywilizowany po chipowaniu --do czego stworzone sa te autka W210 , popieram pijaczka, ale on ma 2 wpis więc jeszcze nie rozumie rzeźników]--można Świat 10 razy objechać i nic.
Depcząc z premedytacją Panienkę można ją zadeptać. I tyle. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

Milosh pisze:E290 w serii ma 129kM i 300 Nm, skad wziales takie dane???. Z kosmosu, czy wyszly Ci takie na hamowni przed czipem???. I jakbys rozwinal kwestie uzyskania z kolega tej mocy co piszesz. Kolega Ci to zrobil, czy tylko trzymal kciuki???

Pozdrawiam
To, że ma tyle na papierze w danych firmowych to nic nie znaczy - na pewno słyszałeś o zwiększaniu (większe kopyto) lub zmniejszaniu (oszczędności) dawki paliwa na pompie wtryskowej - E290 można też trochę na pompie poprzestawiać i mieć lepsze lub gorsze osiągi. Moge ci powiedzieć to na moim przykładzie - W Bosch-u na Sowiej w Bydgoszczy ustawili mi (w poprzednim oczku) prawie max. dawkę (którą silnik potrafi przetrawić) - fura ze startu zatrzymanego rozpędzała się do 200 km/h i hamowała do 0 na odcinku 2 km, ale przy spokojnej jeździe spalanie nie chciało zejść poniżej 9 litrów - gdy sam - po podłączeniu się do komputera i odczytywaniu dawki na bieżąco w trakcie ustawiania nastawanika, zmniejszyłem dawkę na prawie minimalną - spalanie zeszło do ok. 7,5 litra.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
done666
Posty: 188
Rejestracja: 11 maja 2010, o 12:06
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: done666 »

Milosh pisze:E290 w serii ma 129kM i 300 Nm, skad wziales takie dane???. Z kosmosu, czy wyszly Ci takie na hamowni przed czipem???. I jakbys rozwinal kwestie uzyskania z kolega tej mocy co piszesz. Kolega Ci to zrobil, czy tylko trzymal kciuki???

Pozdrawiam

Dane sa po hamowaniu samochodu w jettroniku jesli wiesz co to za firma to nie musze ci juz nic wyjasniac niedowiarku. a Dane ktore wyzej napisalem pochodza z ksiazki obslugi pojazdu, nie wierzysz zajrzyj do swojej.
W210 E270 CDI
W210 E290 TurboD Rip
W124 E250 TurboD

Ssij mnie wydech liz mnie felge.
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

Dane w ksiazce sa danymi przyblizonymi, jeszcze nie spotkalem sie z Dieslem ktory z wpisanych np 90KM mial 90KM zawsze byl pewien margines, przykladowo moj byly golf 1.9 TDI 90KM mial 96KM, duzo tez zalezy od hamowni. zawsze istnieje pewien margines bledu.
Awatar użytkownika
Milosh
Posty: 352
Rejestracja: 12 kwie 2010, o 14:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Milosh »

Done666 jeszcze nie spotkalem sie z publikacja, ktora twierdzi, ze E290 ma w serii wiecej niz 95kW/129KM i 300Nm. Czy mozesz mi podac na PW telefon do Ciebie??? Przymierzam sie powoli do chipa i chcialbym zasiegnac rady itp.
Z gory dzieki.
Pozdrawiam
BMW E39 520i 1997
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Po chipie trzeba wymieniac filtry i olej (dobry) troche wczesniej niz zaleca producent, do tego rozsadnie uzytkowac turbo, zeby nie bylo niepotrzebnych kosztow, no i oczywiscie jak ktos ma automat to ryzyko kosztow sie zwieksza :mrgreen:
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
olaf
Posty: 636
Rejestracja: 14 maja 2010, o 16:52
Lokalizacja: Szczecinek/Warszawa

Post autor: olaf »

nadal uważacie, że automaty są znacznie delikatniejsze i należy dobrze się zastanowić czy jest sens takiego zabiegu?
W210 E290 TD, 97 r Classic
WDB2100171A406492
-----------------------------------------------------
Dyplomacja - to powiedzieć komuś s...... tak aby poczuł podniecenie na samą myśl o zbliżającej się podróży.
klocher
Posty: 93
Rejestracja: 26 lip 2011, o 12:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: klocher »

olaf pisze:nadal uważacie, że automaty są znacznie delikatniejsze i należy dobrze się zastanowić czy jest sens takiego zabiegu?

Podobno automaty gorzej znosza chip tuningi :)



Panowie a w świętokrzyskim znacie może jakieś dobre warsztaty do chipa ?

Autorze tematu jak tam mesiu , chodzi jeszcze?:P
Abstrakt
Posty: 69
Rejestracja: 31 maja 2009, o 13:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Abstrakt »

Trudno stwierdzić Panowie czy automaty gorzej znoszą tunning skoro skrzynia 722.6 występująca w 2.9 TD jest montowana również w 270 i w 320 CDI oraz 55 AMG ! Znajomy jest specem od skrzyń biegów i pytałem go jak to widzi i powiedział, że nie ma żadnego problemu...
1996 E 290 Turbodiesel Avantgarde (xenon+spryskiwacze,automat, zawieszenie z elegance) niegdyś felgi 17" SL
Oceń moją ślicznotkę:

Kod: Zaznacz cały

http://abstrakt.fotosik.pl/albumy/700796.html
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Abstrakt pisze:Trudno stwierdzić Panowie czy automaty gorzej znoszą tunning skoro skrzynia 722.6 występująca w 2.9 TD jest montowana również w 270 i w 320 CDI oraz 55 AMG ! Znajomy jest specem od skrzyń biegów i pytałem go jak to widzi i powiedział, że nie ma żadnego problemu...
To, że skrzynia jest tego samego typu nie oznacza, że wszystkie są takie same. Poszczególne wersje silnikowe mają różne skrzynie, nawet sam Mercedes podaje różne wartości Nm jako graniczne w tych samych wg. Ciebie skrzyniach.
Ale skoro Twój znajomy wie lepiej to ryzykuj. Twoja skrzynia i Ty będziesz płacił jak ją zmieli w drobny mak.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Abstrakt pisze:Znajomy jest specem od skrzyń biegów i pytałem go jak to widzi i powiedział, że nie ma żadnego problemu...
Bo jak coś, to Cię skasuje za naprawę :D

Tak poważniej, to myślę, że przy zdrowych przyrostach mocy typu 130/170 i spokojnej jeździe, skrzynia będzie w lepszym stanie, niż mocno deptana seria.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Abstrakt
Posty: 69
Rejestracja: 31 maja 2009, o 13:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Abstrakt »

Jeżeli nie będę palił gumy, jeździł ostro bokiem to skrzynia wytrzyma. Nie jest to nic nadzwyczajnego. Odnosząc się do ostrej kontry ze strony kolegi kowal755: nawet jeśli skrzynie się różnią miedzy moim e290,a e50 AMG (bo mają prawo) to i tak się nie różni miedzy e290 TD, a 300 TD, (jedynie sterownikiem!). Jeżeli owa skrzynia wytrzymuje 177 KM, to czemu ma nie znieść 165 KM ? Oczywiście mówimy tutaj o racjonalnym użytkowaniu...
1996 E 290 Turbodiesel Avantgarde (xenon+spryskiwacze,automat, zawieszenie z elegance) niegdyś felgi 17" SL
Oceń moją ślicznotkę:

Kod: Zaznacz cały

http://abstrakt.fotosik.pl/albumy/700796.html
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości