Chiptuning S210 E290 Turbodiesel - efekty ;-)

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Abstrakt pisze:Jeżeli owa skrzynia wytrzymuje 177 KM, to czemu ma nie znieść 165 KM ? Oczywiście mówimy tutaj o racjonalnym użytkowaniu...
Odpowiedź jest bardzo prosta. Skrzynie głównie zabijają Nm, a nie km. Jak przy ruszaniu na kickdownie skrzynia dostanie strzał Nm, których wartość przekracza wartość graniczną, to rachunek jest prosty.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Z automatem trzeba krótko mówiąc więcej myśleć co się robi ;) ja miałem 370Nm - ale w manualu i tylko półoś ukręciłem :D
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Abstrakt
Posty: 69
Rejestracja: 31 maja 2009, o 13:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Abstrakt »

Napisałem wyraźnie, racjonalnie użytkując. Tak się składa,że wiem co kończy automaty najbardziej tzn. palona guma i śmiganie bokiem. Jako ciekawostkę powiem Wam, że w BMW e46 (auto, które dla wielu jest synonimem sportu) automaty przy takim użytkowaniu też padają! Zresztą nie ma co się dziwić, w końcu nie sa to automaty BMW tylko GM...
1996 E 290 Turbodiesel Avantgarde (xenon+spryskiwacze,automat, zawieszenie z elegance) niegdyś felgi 17" SL
Oceń moją ślicznotkę:

Kod: Zaznacz cały

http://abstrakt.fotosik.pl/albumy/700796.html
lukasz1985
Posty: 62
Rejestracja: 24 paź 2010, o 17:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukasz1985 »

[quote="done666"]uzytkuje swoj czolg juz blisko 3 lata, od 2 lat z podniesiona moca, programem tj z 136km i 320nm uzyskalismy z kolega 167km i 400nm, mam ciezka noge wiec nie oszczedzam mojej slicznotki,
Chipowałeś we Wrocławiu ?? Jakie koszty ?? Czy 3,0 td nadaje się do takich zabiegów ??
'' 99 , E 300 TD AVANTGARDE
WDB2100251A808920
kolo0301
Posty: 17
Rejestracja: 1 mar 2012, o 21:47
Lokalizacja: Radlin

Post autor: kolo0301 »

A ja postanowiłem zaryzykować i poddać mój automat tej próbie... Uczyłem się mechaniki na MB i powiem szczerze, że z tych skrzyń co padły (co sie ogólnie rzadko zdarzało) i wymienialiśmy na warsztacie to może z 20% to automaty. Więc wychodzi na to, że bardziej manuale padają, bo znajdźcie na allegro ilość W210 e290 w automacie i manualu. Znajdziecie mnóstwo automatów i kilka manuali... A już wspominałem, że i tak więcej manuali pada... Więc? Wniosek? Automat wytrzymuje dłużej. Poza tym silnik nie jest tak wyżyłowany, bo nigdy nie miał strzały ze sprzęgła itp. Dlatego jestem pewny, że po chipie przejeżdżę niejednego manuala. Nie żebym był przeciwnikiem, bo sam chciałem kupić manuala, ale znalazłem automat w bardzo dobrym stanie no i kupiłem. Chip chcę zrobić jeszcze w tym tygodniu i opisać wrażenia. Jutro jadę na warsztat dowiedzieć się co i jak. Pozdrawiam wszystkich!
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

kolo0301, To rób i opisz bo tez jestem zainteresowany.
kolo0301
Posty: 17
Rejestracja: 1 mar 2012, o 21:47
Lokalizacja: Radlin

Post autor: kolo0301 »

Termin na środę. Muszę zostawić autko do czwartku. Potem opiszę co i jak. Może wrzucę jakiś wykres. No, ale na to co mnie najbardziej interesuje ( i pewnie innych też) czyli spalanie to trzeba dłużej poczekać... Chcę później podłączyć jakiś mały zbiorniczek z miarką (np. stara bańka po oleju), żeby zmierzyć jak najdokładniej. I wtedy Napiszę z wielką dokładnością, żeby raz a dokładnie sprawdzić spalanie e290 po chipie. Więc uzbrajam się teraz w cierpliwość i czekam...
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

kolo0301, Zapamiętaj że automat do manuala zostaje daleko w tyle.Zanim twoja skrzynia pomyśli manuala już nie będzie. :rotfl:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
kolo0301
Posty: 17
Rejestracja: 1 mar 2012, o 21:47
Lokalizacja: Radlin

Post autor: kolo0301 »

Poczekaj tylko mi zmienią program to niemyślące manuale będą zdziwione jak powąchają automatyczny zad ;)
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Zapomnij. :rotfl: Musiałbyś zainwestować z 10tys.pln. :rotfl:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
kolo0301
Posty: 17
Rejestracja: 1 mar 2012, o 21:47
Lokalizacja: Radlin

Post autor: kolo0301 »

Trzymając na hamulcu i już dodając gazu to po puszczeniu hamulca ruszam podobnie jak ze sprzęgła w manualu, a resztę (czyli zmiana biegów na wyższe) mój automat załatwia dużo szybciej niż Twoja ręka współpracująca z nogą. Musisz wcisnąć sprzęgło, zmienić bieg, puścić sprzęgło... to w tym czasie mój automat myśli już o kolejnym biegu, bo jest znowu na wysokich obrotach. Dlatego większość mocniejszych diesli mercedes robi właśnie w automacie. Ale jak ktoś nie jeździł tylko sobie wyobraża, bo ma jakieś niespełnione marzenia i chce sobie podnieść morale to tak potem jest... Niby moderator a zbyt dużo pojęcia chyba nie ma...
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

w mercedesach zmiana biegów w skrzyni manualnej nie należy do najszybszych :P
kolo0301
Posty: 17
Rejestracja: 1 mar 2012, o 21:47
Lokalizacja: Radlin

Post autor: kolo0301 »

Właśnie. A każdy elektrozawór w skrzyni jest szybszy nić mięśnie człowieka.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

kolo0301, Jesteś za cienki w motoryzacji więc sącz dalej buteleczke z mleczkiem.Pojeżdż sobie troszkę manualem i automatem to zobaczysz ,a potem napisz. :rotfl: .Już nie wspomnę o prędkości max ,gdzie w manualu jest ona zawsze większa. :)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Szrama
Posty: 463
Rejestracja: 31 maja 2010, o 23:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Szrama »

kolo0301 spójrz najpierw czym kolega avangarde jeździ, a później zacznij pisać, tylko nie takie bzdury, cytuję "jak ktoś nie jeździł tylko sobie wyobraża, bo ma jakieś niespełnione marzenia i chce sobie podnieść morale to tak potem jest..." Akurat 3,2 CDI jest tylko i wyłącznie w automacie...

Ps. Długiego żywota Twojej skrzyni nie wróże, bo trzymanie hamulca i jednoczesne dodawanie gazu to najszybsza droga to zamęczenia skrzyni...

Co do tego, ze merc najmocniejsze silniki wysokoprężne robi tylko z AT to uważam, że jest to spowodowane obawą o sprzęgła w manualu - za wysoki moment obrotowy (sporo osób jeździ na tzw. półsprzęgle), a nie ze względu na wyższość skrzyni automatycznej nad manualną.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości