Chip tuning
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 561
- Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
- Lokalizacja: Rokitki
michao1604 kompressor pali
Mój pali w zależności od nastroju człowieka, który gaz przyciska. Nie zejdziesz kręcąc się na miejscu i lubiąc rozpędzać auto ( ostro ) poniżej 11 litrów. Właściwie lepiej się przygotować nawet na 13 Na trasie spalił mi 9,4l/100km przy tempomacie i praktycznie non stop 180 na blacie. Polska - Dania 99% autostrady. Wracałem z nad naszego pięknego morza jadąc ekonomicznie 130km/h auto spaliło 8,3l/100km. Trzeba liczyć średnio, że wiadro benzyny na 100km wciągnie:)
Wszystkie dane pochodzą z moich obliczeń a nie wskazań komputera, który przekłamuje o 0,6l/100km.
Aha spalania przy 2.0 Kompressor 137kW i 6 skrzyni.
Pozdrawiam
Ps.
A z gazem to różnie mówią. Jest na forum użytkownik zagiel, który buja się kompressorem z gazem i z tego co pamiętam to nie narzeka. Mój znajomy ma CLK z tym samym motorem, zagazowanym od 5 lat i nie narzeka.
Mój pali w zależności od nastroju człowieka, który gaz przyciska. Nie zejdziesz kręcąc się na miejscu i lubiąc rozpędzać auto ( ostro ) poniżej 11 litrów. Właściwie lepiej się przygotować nawet na 13 Na trasie spalił mi 9,4l/100km przy tempomacie i praktycznie non stop 180 na blacie. Polska - Dania 99% autostrady. Wracałem z nad naszego pięknego morza jadąc ekonomicznie 130km/h auto spaliło 8,3l/100km. Trzeba liczyć średnio, że wiadro benzyny na 100km wciągnie:)
Wszystkie dane pochodzą z moich obliczeń a nie wskazań komputera, który przekłamuje o 0,6l/100km.
Aha spalania przy 2.0 Kompressor 137kW i 6 skrzyni.
Pozdrawiam
Ps.
A z gazem to różnie mówią. Jest na forum użytkownik zagiel, który buja się kompressorem z gazem i z tego co pamiętam to nie narzeka. Mój znajomy ma CLK z tym samym motorem, zagazowanym od 5 lat i nie narzeka.
W211 E320 CDI 4Matic
Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Kwestia dobrze dobranej i jeszcze lepiej założonej instalacji.
irek_gaz też ma kompresora zagazowanego i chwali sobie a już sporo śmiga.
irek_gaz też ma kompresora zagazowanego i chwali sobie a już sporo śmiga.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
-
- Posty: 561
- Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
- Lokalizacja: Rokitki
Re: Chip tuning
panowie widze ze temat umarł a mnie ciekawi co sie wkoncu dzieje z tymi 3.0td po chipie ;d niedawno zakupiłem taki sprzet ale mi mało wrażen jest tu ktos z takim modelem po chipie ?
W124 '89 2.3 + LPG
W210 '99 3.0TD USA
W210 '99 3.0TD USA
Re: Chip tuning
wyślij mi nr sterownika silnika, zapytam swojego człowieka czy jest coś w stanie zrobić z tym
Re: Chip tuning
Mam OM602 z chipem montowanym jeszcze u niemca od "nowości". 318 tysięcy już przejchał, może nawet 319 będzie. Przy 280-290 regenerowana pompa, teraz prawdopodbnie czunik wału do wymiany, przy 250-270 było jeszcze "coś" z wtryskami. i standard na równe 295 przepływomierz. Po za tym wszystko jak wyjechało z produkcji i nie są to części ekploatacyjne tak jest i działa. Samochód z pierwszej ręki od niemca po krótkim dystansie w Niemczech. Potem trafił do rodziny. Do 250 tys wymienane były tylko oleje, opony, hamulce i nieszczęsne NIVO. Jednak to egzemplarz zadbany z oryginalnym przebiegiem a nie kondom po 7 właścicielu z 700 tys przebiegu skróconymi do 200 tys ;-)marioopsk pisze:panowie widze ze temat umarł a mnie ciekawi co sie wkoncu dzieje z tymi 3.0td po chipie ;d niedawno zakupiłem taki sprzet ale mi mało wrażen jest tu ktos z takim modelem po chipie ?
Nie polecałbym gotowych chipów z allegro, lepiej poszukać kogoś kto przygotuje wszystko pod dany egzemplarz i sprawdzi możliwości silnika.
Mercedes-Benz W210 | 290TD | Classic | 318 000 KM | CZYSTY KLASYK
Re: Chip tuning
Witam,
szukałem informacji ale nie znalazłem,
Robił ktoś chip tuning E200 136KM z LPG?
Jaki to koszt i czy faktycznie coś to daje?
szukałem informacji ale nie znalazłem,
Robił ktoś chip tuning E200 136KM z LPG?
Jaki to koszt i czy faktycznie coś to daje?
Re: Chip tuning
ogólnie z TB jest trochę zabawy i koszt to ok. 1000 zł jak nie więcej ( zależy od auta i firmy) w samej benzynie myślę że nie opłacalne
Przykładowo kolega robił golfa v gti 2.0t zdaje się w VTG w warszawie i zapłacił 1600zł
Przykładowo kolega robił golfa v gti 2.0t zdaje się w VTG w warszawie i zapłacił 1600zł
Re: Chip tuning
co ty tam chcesz chipować ??derzetka pisze: Robił ktoś chip tuning E200 136KM z LPG?
Jaki to koszt i czy faktycznie coś to daje?
Przyrost mocy (jeżeli w ogóle jakiś jest możliwy) najczęściej w granicach błędu pomiarowego hamowni.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Chip tuning
Silników wolnossących jeśli nie był robiony jakikolwiek mechaniczny tuning (inne wałki, porting itd) nie ma sensu chipować bo nie za bardzo jest co zmieniać w mapie. Chip się stosuje przeważnie w silnikach turbodoładowanych bo można doładowanie zwiększyć. Ew możesz zrobić sobie chipa na zasadzie przestawienia kąta zapłonu bo na LPG można się z tym pobawić ale i tak raczej nie zauważysz różnicy w jeździe
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: Chip tuning
Już to kiedyś pisałem: najlepszy możliwy tuning silnika 2.0 136KM to jego wywalenie i wstawienie w to miejsce E200 Kompresor
Masa angoli (SLK) z tym motorem do kraju zwieziona została. Po 4 tyś zł całe auta z którego wyciągasz kpl zespół napędowy, wiązki, sterownik i wszystko inne co potrzebne a resztę (w większości) sprzedasz albo wykorzystasz w okularze bo wiele części jest bliźniaczych.
Masa angoli (SLK) z tym motorem do kraju zwieziona została. Po 4 tyś zł całe auta z którego wyciągasz kpl zespół napędowy, wiązki, sterownik i wszystko inne co potrzebne a resztę (w większości) sprzedasz albo wykorzystasz w okularze bo wiele części jest bliźniaczych.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Chip tuning
Mam 220 CDI po lifcie 2001, 180 tkm.
Czy jest sens robić chiptuning a przydałby się (kombi).
Rozmawiałem z mechanikami - odradzali z uwagi na przebieg.
Ponadto zwrócili uwagę, że mogą być problemy z trwałością i awariami.
Na przykładzie VW 1,9 TDI - ma wersje także b. mocne, ale w słabszych daje się np słabsze panewki (info z życia wzięte - po rozbiórce), które dosyć szybko były do wymiany.
Czy jest sens robić chiptuning a przydałby się (kombi).
Rozmawiałem z mechanikami - odradzali z uwagi na przebieg.
Ponadto zwrócili uwagę, że mogą być problemy z trwałością i awariami.
Na przykładzie VW 1,9 TDI - ma wersje także b. mocne, ale w słabszych daje się np słabsze panewki (info z życia wzięte - po rozbiórce), które dosyć szybko były do wymiany.
Re: Chip tuning
Dowcip dniagordini pisze:Mam 220 CDI po lifcie 2001, 180 tkm.
Co do reszty - jak ci mało mocy to oczywiście że jest sens. Trwałość ... ten silnik jest pancerny także tutaj bym się nie obawiał jakiegoś spadku trwałości. Jeżeli coś wyleci to tylko i wyłącznie z powodu wielokrotności tych 180 tyś km przebiegu o których piszesz.
Po chip`ie oczywiście skracasz interwał olejowy do najdalej 10 tyś km i tyle.
No chyba że chcesz tym latać jak E55 AMG... to kup E55 AMG a nie baw się w jakieś chipy.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Chip tuning
Kiedyś o hondach się mówiło, że 100 tysięcy to się dopiero dotarła (fakt, że przy takich przebiegach ludzie rozbierali silniki w celach tuningowych, to "honowanie" było na cylindrach jak nowe).Piasek pisze:Dowcip dniagordini pisze:Mam 220 CDI po lifcie 2001, 180 tkm.
O ile byłby to realny przebieg w przypadku tego 220 CDI to można powiedzieć, biorąc pod uwagę, że te silniki najczęściej mają przeloty ponad 500 tysięcy (często bliżej miliona) że jeszcze niedotarty
Jaki wniosek? Zmienić mechanika albo spytać go co wie na temat realnego przebiegu tego auta
Re: Chip tuning
Ale sam silnik bardzo wdzięczny na dłubanie
http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Mer ... 05kW-143KM
170KM na dzień dobry (przy założeniu że bazowe 140 trzyma )
http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Mer ... 05kW-143KM
170KM na dzień dobry (przy założeniu że bazowe 140 trzyma )
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości