Chip tuning

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

michao1604 kompressor pali :)

Mój pali w zależności od nastroju człowieka, który gaz przyciska. Nie zejdziesz kręcąc się na miejscu i lubiąc rozpędzać auto ( ostro ) poniżej 11 litrów. Właściwie lepiej się przygotować nawet na 13 ;) Na trasie spalił mi 9,4l/100km przy tempomacie i praktycznie non stop 180 na blacie. Polska - Dania 99% autostrady. Wracałem z nad naszego pięknego morza jadąc ekonomicznie 130km/h auto spaliło 8,3l/100km. Trzeba liczyć średnio, że wiadro benzyny na 100km wciągnie:)

Wszystkie dane pochodzą z moich obliczeń a nie wskazań komputera, który przekłamuje o 0,6l/100km.
Aha spalania przy 2.0 Kompressor 137kW i 6 skrzyni.

Pozdrawiam

Ps.
A z gazem to różnie mówią. Jest na forum użytkownik zagiel, który buja się kompressorem z gazem i z tego co pamiętam to nie narzeka. Mój znajomy ma CLK z tym samym motorem, zagazowanym od 5 lat i nie narzeka.
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Kwestia dobrze dobranej i jeszcze lepiej założonej instalacji.
irek_gaz też ma kompresora zagazowanego i chwali sobie a już sporo śmiga.
Michal_Rokitki
Posty: 561
Rejestracja: 15 paź 2012, o 21:42
Lokalizacja: Rokitki

Post autor: Michal_Rokitki »

Piasek pisze:irek_gaz też ma kompresora zagazowanego i chwali sobie a już sporo śmiga.
ooo właśnie o irku zapomniałem:) On też nie narzeka.
W211 E320 CDI 4Matic

Ex- W210 E200 Kompressor 137kW Avantgarde
Awatar użytkownika
marioopsk
Posty: 24
Rejestracja: 4 lut 2015, o 15:38
Lokalizacja: Przeworsk

Re: Chip tuning

Post autor: marioopsk »

panowie widze ze temat umarł a mnie ciekawi :D co sie wkoncu dzieje z tymi 3.0td po chipie ;d niedawno zakupiłem taki sprzet ale mi mało wrażen :) jest tu ktos z takim modelem po chipie ?
W124 '89 2.3 + LPG
W210 '99 3.0TD USA
Michael93
Posty: 147
Rejestracja: 12 maja 2016, o 09:10
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Chip tuning

Post autor: Michael93 »

wyślij mi nr sterownika silnika, zapytam swojego człowieka czy jest coś w stanie zrobić z tym
mrdeo_
Posty: 6
Rejestracja: 27 gru 2016, o 04:58

Re: Chip tuning

Post autor: mrdeo_ »

marioopsk pisze:panowie widze ze temat umarł a mnie ciekawi :D co sie wkoncu dzieje z tymi 3.0td po chipie ;d niedawno zakupiłem taki sprzet ale mi mało wrażen :) jest tu ktos z takim modelem po chipie ?
Mam OM602 z chipem montowanym jeszcze u niemca od "nowości". 318 tysięcy już przejchał, może nawet 319 będzie. Przy 280-290 regenerowana pompa, teraz prawdopodbnie czunik wału do wymiany, przy 250-270 było jeszcze "coś" z wtryskami. i standard na równe 295 przepływomierz. Po za tym wszystko jak wyjechało z produkcji i nie są to części ekploatacyjne tak jest i działa. Samochód z pierwszej ręki od niemca po krótkim dystansie w Niemczech. Potem trafił do rodziny. Do 250 tys wymienane były tylko oleje, opony, hamulce i nieszczęsne NIVO. Jednak to egzemplarz zadbany z oryginalnym przebiegiem a nie kondom po 7 właścicielu z 700 tys przebiegu skróconymi do 200 tys ;-)

Nie polecałbym gotowych chipów z allegro, lepiej poszukać kogoś kto przygotuje wszystko pod dany egzemplarz i sprawdzi możliwości silnika.
Mercedes-Benz W210 | 290TD | Classic | 318 000 KM | CZYSTY KLASYK
derzetka
Posty: 1
Rejestracja: 12 lis 2016, o 07:50

Re: Chip tuning

Post autor: derzetka »

Witam,
szukałem informacji ale nie znalazłem,

Robił ktoś chip tuning E200 136KM z LPG?
Jaki to koszt i czy faktycznie coś to daje?
Michael93
Posty: 147
Rejestracja: 12 maja 2016, o 09:10
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Chip tuning

Post autor: Michael93 »

ogólnie z TB jest trochę zabawy i koszt to ok. 1000 zł jak nie więcej ( zależy od auta i firmy) w samej benzynie myślę że nie opłacalne
Przykładowo kolega robił golfa v gti 2.0t zdaje się w VTG w warszawie i zapłacił 1600zł
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Chip tuning

Post autor: Piasek »

derzetka pisze: Robił ktoś chip tuning E200 136KM z LPG?
Jaki to koszt i czy faktycznie coś to daje?
co ty tam chcesz chipować ??
Przyrost mocy (jeżeli w ogóle jakiś jest możliwy) najczęściej w granicach błędu pomiarowego hamowni.
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Chip tuning

Post autor: benha »

Silników wolnossących jeśli nie był robiony jakikolwiek mechaniczny tuning (inne wałki, porting itd) nie ma sensu chipować bo nie za bardzo jest co zmieniać w mapie. Chip się stosuje przeważnie w silnikach turbodoładowanych bo można doładowanie zwiększyć. Ew możesz zrobić sobie chipa na zasadzie przestawienia kąta zapłonu bo na LPG można się z tym pobawić ale i tak raczej nie zauważysz różnicy w jeździe
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Chip tuning

Post autor: Piasek »

Już to kiedyś pisałem: najlepszy możliwy tuning silnika 2.0 136KM to jego wywalenie i wstawienie w to miejsce E200 Kompresor :D
Masa angoli (SLK) z tym motorem do kraju zwieziona została. Po 4 tyś zł całe auta z którego wyciągasz kpl zespół napędowy, wiązki, sterownik i wszystko inne co potrzebne a resztę (w większości) sprzedasz albo wykorzystasz w okularze bo wiele części jest bliźniaczych.
gordini
Posty: 36
Rejestracja: 2 mar 2017, o 20:49

Re: Chip tuning

Post autor: gordini »

Mam 220 CDI po lifcie 2001, 180 tkm.
Czy jest sens robić chiptuning a przydałby się (kombi).
Rozmawiałem z mechanikami - odradzali z uwagi na przebieg.
Ponadto zwrócili uwagę, że mogą być problemy z trwałością i awariami.
Na przykładzie VW 1,9 TDI - ma wersje także b. mocne, ale w słabszych daje się np słabsze panewki (info z życia wzięte - po rozbiórce), które dosyć szybko były do wymiany.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Chip tuning

Post autor: Piasek »

gordini pisze:Mam 220 CDI po lifcie 2001, 180 tkm.
Dowcip dnia :rotfl:
Co do reszty - jak ci mało mocy to oczywiście że jest sens. Trwałość ... ten silnik jest pancerny także tutaj bym się nie obawiał jakiegoś spadku trwałości. Jeżeli coś wyleci to tylko i wyłącznie z powodu wielokrotności tych 180 tyś km przebiegu o których piszesz.
Po chip`ie oczywiście skracasz interwał olejowy do najdalej 10 tyś km i tyle.
No chyba że chcesz tym latać jak E55 AMG... to kup E55 AMG a nie baw się w jakieś chipy.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chip tuning

Post autor: rr6 »

Piasek pisze:
gordini pisze:Mam 220 CDI po lifcie 2001, 180 tkm.
Dowcip dnia :rotfl:
Kiedyś o hondach się mówiło, że 100 tysięcy to się dopiero dotarła (fakt, że przy takich przebiegach ludzie rozbierali silniki w celach tuningowych, to "honowanie" było na cylindrach jak nowe).
O ile byłby to realny przebieg w przypadku tego 220 CDI to można powiedzieć, biorąc pod uwagę, że te silniki najczęściej mają przeloty ponad 500 tysięcy (często bliżej miliona) że jeszcze niedotarty ;)
Jaki wniosek? Zmienić mechanika albo spytać go co wie na temat realnego przebiegu tego auta ;)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Chip tuning

Post autor: Piasek »

Ale sam silnik bardzo wdzięczny na dłubanie
http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Mer ... 05kW-143KM
170KM na dzień dobry (przy założeniu że bazowe 140 trzyma :D)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości