Witam i pozdrawiam Adminów oraz Użytkowników forum.
Jestem posiadaczem e430 kombi 2000r.
Auto jest odbudowywane blacharsko i w tym czasie chciałbym przygotować się do modyfikacji, które planuję. Ponieważ oryginalna skrzynia szarpie na 2 biegu i nie pomogła wymiana oleju chcę ją wymienić na 722.636 z e55 amg. Na niemieckim forum przeczytałem, że skrzynia 722.636 pasuje, natomiast co z ECU?
Nie wiem czy można zostawić sterownik z mojej skrzyni czy muszę go zamienić na ten z amg i czy obędzie się bez ingerencji w oryginalnn wiązki i soft? Wyprzedzę pytanie dlaczego chcę to zrobić. Planuję swap silnika na e55 lub podobny w zależności co uda mi się znaleźć. I jeszcze jedno co z przełożeniami mostu? Z tego co wiem są inne w e430 i e55. Czy most też trzeba wymienić?
Z góry serdecznie dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam.
Wymiana skrzyni e430 na e55
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana skrzyni e430 na e55
Most jest dobierany do skrzyni więc wypadałoby też go wymienić. Jak się okaże,że skrzynia z e55 jest ok a most szumi to znowu będziesz w czarnej dziurze bo dobry most do e55 to raczej ciężko znaleźć.
Re: Wymiana skrzyni e430 na e55
Raz, że ciężko o dobry most do e55, dwa że mocowanie wału napędowego jest na inną ilość śrub niż w e430.
Szczerze mówiąc wsadziłbym tam dobrą skrzynię od e430 i nie kombinował, nawet jak miałoby to jeździć docelowo z silnikiem z e55. A to dlatego, że tak naprawdę, żeby uzyskać auto które będzie jeździć jak e55 musisz zmienić silnik, skrzynię i most (plus wał napędowy żeby był na "4" śruby). Szanse, że kupisz te elementy osobno w dobrym stanie i dobrych pieniądzach są mniejsze niż to, że kupisz całego dawcę na części (właściwie to jedyne sensowne postępowanie jeśli chcesz wymieniać coś więcej niż silnik). A wtedy po prostu przełożysz "wszystko", a elementy z e430 zawsze możesz sprzedać.
Szczerze mówiąc wsadziłbym tam dobrą skrzynię od e430 i nie kombinował, nawet jak miałoby to jeździć docelowo z silnikiem z e55. A to dlatego, że tak naprawdę, żeby uzyskać auto które będzie jeździć jak e55 musisz zmienić silnik, skrzynię i most (plus wał napędowy żeby był na "4" śruby). Szanse, że kupisz te elementy osobno w dobrym stanie i dobrych pieniądzach są mniejsze niż to, że kupisz całego dawcę na części (właściwie to jedyne sensowne postępowanie jeśli chcesz wymieniać coś więcej niż silnik). A wtedy po prostu przełożysz "wszystko", a elementy z e430 zawsze możesz sprzedać.
Re: Wymiana skrzyni e430 na e55
Dziękuję za pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości