Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
Witam, zakupiłem sobie okularnika z silnikiem 3.2B w autoamcie z 95r. Kupiłem do z uszkodzoną skrzynią biegów która nie dawała znaków życia. Znalazłem jednego mechanika który "naprawił sterownik" i auto działa, w sensie, że jeśli jedziemy powoli to zmienia ok, ale max tylko 3 biegi a jak damy w rurę, to tak jakby się zacina i nie zmienia biegów i obroty rosną. Skasowali mnie za to 500zł. Przeszukując wasze forum, oraz po kontakcie telefonicznym z innym mechanikiem, usłyszałem od niego, że skrzyni nie wymieniać a naprawa sterownika w niego to koszt 1100zł. mówił, że sterownik przechodzi w tryb awaryjny, Więc co robić? Czytałem na waszym forum, że ludzie na allegro lecą sobie w kulki ze sterownikami do skrzyń, że to co innego itp. Więc pytanie do was, warto kupić używany sterownik z takimi samymi nr i czy trzeba zaadoptować? Bo już kończą mi się pomysły. Ew czy jest tu ktoś lub ktoś poleca jakiegoś speca z pomorskiego? Jestem z Gdańska.
Re: Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
A mechanicznie tej skrzyni jesteś pewien? Jak olej? Poziom ok, nie jest ciemny? Jakieś błędy udało się odczytać?Megakerim pisze:Witam, zakupiłem sobie okularnika z silnikiem 3.2B w autoamcie z 95r. Kupiłem do z uszkodzoną skrzynią biegów która nie dawała znaków życia. Znalazłem jednego mechanika który "naprawił sterownik" i auto działa, w sensie, że jeśli jedziemy powoli to zmienia ok, ale max tylko 3 biegi a jak damy w rurę, to tak jakby się zacina i nie zmienia biegów i obroty rosną. Skasowali mnie za to 500zł. Przeszukując wasze forum, oraz po kontakcie telefonicznym z innym mechanikiem, usłyszałem od niego, że skrzyni nie wymieniać a naprawa sterownika w niego to koszt 1100zł. mówił, że sterownik przechodzi w tryb awaryjny, Więc co robić? Czytałem na waszym forum, że ludzie na allegro lecą sobie w kulki ze sterownikami do skrzyń, że to co innego itp. Więc pytanie do was, warto kupić używany sterownik z takimi samymi nr i czy trzeba zaadoptować? Bo już kończą mi się pomysły. Ew czy jest tu ktoś lub ktoś poleca jakiegoś speca z pomorskiego? Jestem z Gdańska.
Re: Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
Mechanicznie raczej wszystko ok. Olej był zalany nowy odpowiedni. A co do błędów nie sprawdzałem.
Re: Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
To trzeba będzie sprawdzić. Może nie ma jakiegoś sygnału z czujnika, może mechanik coś sknocił. Najlepiej na SD, ale niektóre uniwersalne kompy też czytają ASB.Megakerim pisze:A co do błędów nie sprawdzałem.
Re: Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
Mechanik od skrzyni powiedział że prawdopodobnie uszkodzony jest sterownik elektroniczny.Czy mogę kupić z portalu od tego samego modelu?Czy to będzie działać?
Re: Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
Pewnie bez adaptacji się nie obędzie. Ale tak, musi być od tego samego modelu skrzyni pracującej z tym samym silnikiem. Skrzynie pomimo tych samych przełożeń się różnią miedzy sobą.Megakerim pisze:Mechanik od skrzyni powiedział że prawdopodobnie uszkodzony jest sterownik elektroniczny.Czy mogę kupić z portalu od tego samego modelu?Czy to będzie działać?
Jak podasz VIN to ja albo ktoś sprawdzi Ci dokładnie jaki numer części powinien mieć Twój sterownik.
Re: Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
Jestem wdzięczny za pomoc.To vin WDB2100551A045309 A jak bym chciałzrobić manuala to oprócz skrzyni i sprzęgła to jakiś jeszcze podzespół?Czy po vin da się odczytac jaką mam skrzynie chodzi mi o jej numer lub kod
Re: Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
Daj spokój z przeróbką. Żeby to zrobić w miarę sensownie musiałbyś wymienić wiele innych rzeczy. Co prawda pamiętam, że ktoś na forum ma takie auto (nawet działa mu uruchamianie silnika tam jak jest w automacie, bez konieczności trzymania kluczyka w pozycji rozruchowej) ale na pewno w dzisiejszych czasach to się nie opłaca.Megakerim pisze:Jestem wdzięczny za pomoc.To vin WDB2100551A045309 A jak bym chciałzrobić manuala to oprócz skrzyni i sprzęgła to jakiś jeszcze podzespół?Czy po vin da się odczytac jaką mam skrzynie chodzi mi o jej numer lub kod
Z samej mechaniki oprócz skrzyni, całego sterowania sprzęgła i hamulca, wału napędowego, tylnego mostu dojdzie pewnie jeszcze wiele innych drobniejszych spraw. Do tego elektronika, zaprogramowanie wszystkiego przez kogoś ogarniętego z SD. Musiałbyś mieć drugie auto jako dawce. A skoro tak to już lepiej kupić takie z automatem i sobie przełożyć co trzeba żeby mieć automat.
Mam problem z tym VIN który podałeś. Wychodzi z niego, że auto ma 5-biegową skrzynię (wtedy jako opcję). Ja wiem, że roczniki 1995 i 1996 mają trochę dziwne wyniki z VINów ale żeby aż tak się rozjechało?
Wg EPC Twoja skrzynia to: 722.509 W5 A030 (04 222514). Przy kupnie skrzyni istotne jest 722.509, ale też żeby była z tej samej wersji silnikowej (pomimo tych samych przełożeń różnią się).
Sterownik skrzyni to: A0155451032 zastąpiony potem przez: A0195457832.
Ceny? np. tutaj (pierwsza lepsza aukcja):
http://allegro.pl/w210-e320-sterownik-0 ... 27514.html
Skrzyni trzeba trochę poszukać (szukaj 722.5 z zestawu z takim samym silnikiem)
Re: Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
Masz skrzynie 722.509. Natomiast przekładka skrzynie manual <> automat to raczej nieopłacalna operacja. Możesz do poduszki pcozytać tematy na tym forum. Chyba nikomu się jeszcze to nie udało.
Kod: Zaznacz cały
Ident. number (FIN) WDB2100551A045309
VIN WDB2100551A045309
Baumuster 210055
Sales name E320
Order number 0 5 223 00986 (Destination: Branch Darmstadt)
Delivery date 22 11 1995
PAINT1 189 No code designation available
Interior color 201A LEATHER BLACK
Engine 104995 02 017011
Gearbox 722509 04 222514
189 No code designation available
200A LEATHER
201A LEATHER BLACK
213 No code designation available
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
270 INVALID/ANTENNA F.D-NET TELEPHONE ON FENDER REAR.L
273 TELEPHONE PRE-INSTALLATION D-NET MOBILE
345 No code designation available
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
425 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
570 FOLDING ARMREST, FRONT
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 XENON HEADLIGHT
659 LIGHT ALLOY WHEELS, 5-HOLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
Dzieki raz jeszcze powolo będę szukac sterownika a potem skrzyni.Jak kupie ten sterownik to czy musze robic adaptacje?
Re: Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
Witam wszystkich nie chce nikomu glowy zawracać ale dziś jak jechałem przelaczylem na 2 w biegach to bardzo dobrze działa ale już na 3 nie.Macie może jakies pomysły?
Re: Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
W sensie, że lewarek na 2 to jedzie tylko na 1 i 2 biegu i jest ok, jak na 3 czyli jazda na biegach 1-3 to pojawia się problem przy wrzuceniu trzeciego biegu?Megakerim pisze:Witam wszystkich nie chce nikomu glowy zawracać ale dziś jak jechałem przelaczylem na 2 w biegach to bardzo dobrze działa ale już na 3 nie.Macie może jakies pomysły?
No to pewnie przejście skrzyni w tryb awaryjny powoduje jakiś element odpowiedzialny (zawór?) za trzeci bieg.
Czyli pewnie coś z płytą sterującą. Któryś zaworek się poddał albo się blokuje. Nie wyklucza to uszkodzenia w elektronice, ale wskazuje pewną możliwość.
Sam raczej tego nie naprawisz. Albo musisz jechać do speca od ASB albo kupić po prostu komplet - skrzynię i sterownik. Najlepiej (powtarzam to przy każdej okazji) od kogoś kto rozbiera auta i jeszcze ma je na tyle w całości, że możesz się nim choćby po placu przejechać.
Niestety na allegro widzę, że sama skrzynia 722.5 (pochodząca z e320) to ponad 2000zł wiec najpierw warto chyba spytać w specjalizującym się w ASB warsztacie w kwestii regeneracji skrzyni. Ale tylko tam, nie u żadnego "ogólnego mechanika".
Re: Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
A JEST JAKAŚ OPCJA ŻEBY TO SPRAWDZIC?
Re: Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
Wydaje mi się, że tego metodą na wymianę poszczególnych elementów nie naprawisz, chyba że wymienisz skrzynię.Megakerim pisze:A JEST JAKAŚ OPCJA ŻEBY TO SPRAWDZIC?
Dlatego oddanie auta do specjalisty od ASB jest nieuniknione. Wg mnie trzeba znaleźć dobrego, polecanego speca od ASB i robić w jednym warsztacie. Oczywiście jak wycena będzie sensowna. Tak naprawdę stan płyty sterującej, szczególnie zaworów w niej można ocenić po jej wyjęciu. Może ktoś się czuje na siłach spróbować to naprawić inaczej, ale nie widzę w tym powodzenia.
A jeśli masz już wydawać kasę to poszukaj speców od skrzyń, a nie warsztatu który robi to przy okazji.
Może np. tutaj? Trzeba by poczytać jaką mają opinię.
http://skrzyniebiegow.pl/
Re: Wieszający się sterownik? tylko 3 biegi w automacie
zobacz chce kupic ten sterownik a potem bede szukal skrzzynie jak nie bedzie dalej dzialac
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości