Przełącznik W i S

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Moim prywatnym zdaniem wzrost momentu obrotowego spowodował w warunkach zimowych
np.na śniegu w korku czy na parkingu konieczność bardzo mocnego duszenia hamulca
aby przeciwdziałać efektowi obracania się samochodu.Bieg 2 czyli W zmniejsza ten efekt.
Dawno temu kiedy jeździłem WDB123 280E musiałem na parkingu przy włączonym
ssaniu wciskać hamulec pomocniczy do oporu bo samochód bez tego obracał się dookoła zablokowanych hamulcem głównym przednich kół.WDB123 nie miała ani E ani W.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

koledzy moim zdaniem trzeba wykorzystywac wszystkie biegi w automacie, olej ATF ma nie tylko wlasciwosci smarujace, ale tez czyszczace. niech ma swobode sobie przeplywac w calej skrzynce, na pewno dobrze to na nia wplywa. gorzej jak cos sie zastoi, zapiecze i bedzie klopot pozniej, bo przeciez nieuzywanie 1-ego biegu jest tego przykladem.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

U mnie pisze tak "S - FUR ALLE NORMALEN FAHRSITUATIONEN" i tego się trzymam od momentu wymiany skrzyni biegów.
Jeszcze jedna sprawa, jeżeli miałem na W i dałem od świateł gaz do końca to oczywiście ruszał bardzo ładnie z dwójki ale gdzieś ten moment obrotowy tracił, tzn coś się z nim działo, nie znam technicznych uwarunkowań ale chyba skrzynia i sprzęgło musiały energię odbierać. Na S normalnie zapali mi się esp na 1, na 2, czasem i na 3. Wiem że moc jest na asfalcie i częściowo w startych klockach.
Pozdrawiam.E 430.
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Marek3003, dziwne...jak masz na W i spod swiatel zrobisz kickdown to skrzynia powinna ruszyc z 1 i ciagnac jak na S o ile nie odpuscisz pedalu od podlogi ;-)
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Sprawdzę ale po co ruszać z dwójki a potem zmieniać na jedynkę? Więc wraca pytanie podstawowe, po co jezdzić na W - latem ?
Pozdrawiam.E 430.
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Marek3003, nie zrozumiales...jesli nawet masz wlaczone W ale spod swiatel ruszysz z pedalem w podlodze (kickdown) to automat ruszy z 1 a nie ze ruszy z 2 zmieni na 1 i zacznie sie rozpedzac ;-) druga opcja to faktycznie bylby bezsens :-P

nie wiem po co jezdzic na W latem...ja tam jezdze na S...a W to zima albo jak jest mokro i slisko...
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Zauważyłem, że najbardziej z automatem kombinują ci, którzy dopiero przesiedli się z manuala. Jazda na W, wrzucanie na N podczas postoju na światłach, zmiana biegów lewarkiem podczas jazdy, itp. A przecież skrzynia automatyczna to bardzo proste w obsłudze i wygodne urządzenie. Po co szukać na siłę kwadratowych jaj? :shock:
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

okular, zgodze sie :) sam na poczatku troche kombinowalem a teraz to juz tylko hamulec, gaz i nic wiecej mnie nie interesuje...no moze czasem jak jade w trasie i duzo wyprzedzania jest to sobie przestawie z D na 4 zeby ladniej sie zbieral ;-)
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

ZGI, widziałem Twoje pytanie w tej sprawie w Auto Świecie. Jednak odpowiedź była co najmniej zabawna. Napisali, że W to winter, a S to summer. I właściwie nic poza tym... Ech, fachowcy... :-/ :-/ :-/
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

okular pisze:Zauważyłem, że najbardziej z automatem kombinują ci, którzy dopiero przesiedli się z manuala. Jazda na W, wrzucanie na N podczas postoju na światłach, zmiana biegów lewarkiem podczas jazdy, itp. A przecież skrzynia automatyczna to bardzo proste w obsłudze i wygodne urządzenie. Po co szukać na siłę kwadratowych jaj?
no a myslalem ze to jestem ja taki drobiazgowy i widze jak na skrzyzowaniu stoi gosc przede mna i przez chwile mignie wstyczny bieg, czyli wrzuca z D na P. bieg N w normalnym uzytkowaniu powinien byc calkiem pominiety.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Davis86
Posty: 257
Rejestracja: 7 gru 2008, o 23:50
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Davis86 »

Odświeżam ..

a jak stoję np i czekam na pociąg ale chce żeby noga odpoczywała wiec wrzucam na P To tak nie powinienem? I na czym najlepiej gasić auto najpierw przestawić na P czy można gasić na D ?
Elegance W210 270CDI Lift. Automat
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Mozesz tak robic. Na P ok, na N niepotrzebnie.

Auto gasimy tylko i wylacznie na P.
E 220 CDI '01 Elegance
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

Do okular to tak jak by stwierdzili ze skoro w innych skrzyniach jest sport i comfort to moze to byc to samo ;p

ustawienie comfort w automatach zazwyczaj działa jak nasze W czyli starty z 2 biegu i niewyczuwalna zmaina biegów na niskich obrotach ;p

[ Dodano: 2009-06-30, 01:22 ]
Do fabek przyznam sie bez bicia ze jak chce szybko odejsc ze swiateł to sam jade reczna zmianą z dołu do góry zamiast wbijac kick down na D :-P
oczywiscie asr wyłaczony

i jakos przy tych 235 nie zauwazyłem zeby zamielił kołami nawet na bucie a ma prawie 170 koni ;p
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
don_marko59
Posty: 1
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 23:48
Lokalizacja: Naćmierz

Post autor: don_marko59 »

Witam forumowiczów może ktoś miał już taki problem i pomoże,a mianowicie nie działa u mnie przełącznik trybów ASB,nie wybiera S po przełączeniu, cały czas tryb W.Przełącznik dobry-sprawdziłem.

S210 290TD 97rok Awantgarde Automat.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Przewody z wyłącznika biegną bezpośrednio do sterownika skrzyni.Kolory nie zmieniają się.
Trzeba sprawdzić ich ciągłość.Jeżeli okażą się całe tylko Star Diagnosis.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości