Przełącznik W i S
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Przełącznik W i S
Witam wszystkich.Wiem,że przełącznik W/S służy do zmiany trybu pracy ASB.Po ostatnich opadach przełączyłem na W.Objawy zaskakujące.W przełożeniu na W samochód zachowuje się jakby jeździł w S.Później zmienia biegi,przeciąga, ogólnie sportowa jazda.Zimą!Po przejściu na S zaczął się zachowywac tak jak powinien na W.Szybsza zamiana biegów,delikatnie no ogólnie "miodzio".Wygląda to tak jakby żle był podłączony przełącznik W/S tz. odwrotnie.Czy ktoś ma jakieś sugestie.Rozumie,że wciśnięta pozycja klawisza wyznacza tryb pracy ASB.Pozdrawiam.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 lis 2008, o 01:25
- Lokalizacja: Wrocław
niebardzo...W z zalozenia ma dzialac tek zeby jak najszybciej wrzucac wysokie biegi zeby na sliskiej nawierzchnii nie zrywac przyczepnosci...przeciagac troche moze na zimnym silniku zeby go szybciej dogrzac...u mnie ogolnie jest tak ze na W samochod jezdzi jak mulek a na S jezdzi jak powinien ;-) oczywiscie W bardzo sie przydaje...zwlaszcza zima i na sniegu/lodzie...mariuszwro pisze:moim zdaniem to właśnie na W powinien zmieniać biegi dłużej niż na S. Bynajmniej ja tak mam. Rusza z drugiego biegu, trochę przeciąga na dwójce i trójce i tyle. Na S zmienia biegi trochę powyżej 2 tys obrotów, natomiast na W koło 3 tys. Myślę, że wszystko u Ciebie ok.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 lis 2008, o 01:25
- Lokalizacja: Wrocław
okular pisze:A czy jeżdżąc autem z "manualem" ruszasz latem z dwójki?
a czy w zime zawsze ruszasz z 2 ?
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
A czy latem chociaż raz ruszasz z dwójki?ZGi pisze:okular pisze:A czy jeżdżąc autem z "manualem" ruszasz latem z dwójki?
a czy w zime zawsze ruszasz z 2 ?
W to Winter, jak sama nazwa wskazuje, do użycia w zimie. Gdyby wskazane było jeżdżenie na W w lecie, pewnie inaczej by się to nazywało.
Ja dla mnie, to temat trochę bez sensu...
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
okular pisze: A czy latem chociaż raz ruszasz z dwójki?
W to Winter, jak sama nazwa wskazuje, do użycia w zimie. Gdyby wskazane było jeżdżenie na W w lecie, pewnie inaczej by się to nazywało.
Ja dla mnie, to temat trochę bez sensu...
Moim zdaniem nie bez sensu. tygodniowo robie ok 1000 km po miescie i zauwazylem ze na W pali mniej. Tylko kwestja jest taka czy skrzynia nie jest przypadkiem bardziej obciazona i czy w jezdzac w ten sposob przypadkiem sie nie zajedzie skrzyni. Slyszalem rozne opinie ale nikt nie porafil odpowiedziec konkretnie. Jedna znich to ze na W sie nie jezdzi w zime bo sa inne parametry skrzyni (cisnienie i cos jeszcze, nie pamietam) i przez to mozna sie przyczynic do wiekszego zuzycia elementow. A z kolei inna opinia ze mozna. :-|
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
kwestia stylu jazdy, ruszajac z dwojki moment obrotowy jest mniejszy i uzyskanie docelowej predkosci wymaga wiecej czasu, co jest sprzeczne z przykazaniami szkoly oszczednej jazdy.ZGi pisze:Moim zdaniem nie bez sensu. tygodniowo robie ok 1000 km po miescie i zauwazylem ze na W pali mniej.
po to wlasnie wymyslono tryb W, zeby ruszac zima z mniejszym momentem obrotowym i tylna os nie wpadala w poslizg.ZGi pisze:Jedna znich to ze na W sie nie jezdzi w zime bo sa inne parametry skrzyni (cisnienie i cos jeszcze, nie pamietam)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
niby tak. wszystko sie zgadza. ale jezdzac spokojnie to omijajac 1 bieg mniej pali auto. Ale z Toba sie zgadzam co do szybszego osiaganiu predkosci docelowejfabek pisze: kwestia stylu jazdy, ruszajac z dwojki moment obrotowy jest mniejszy i uzyskanie docelowej predkosci wymaga wiecej czasu, co jest sprzeczne z przykazaniami szkoly oszczednej jazdy.
A czy ktos moze odpowiedziec czy jezdzac na W nie niszczy sie szybciej skrzynia ?
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości