Przełącznik W i S

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

mchali, podjedz na kompa i wyjdzie czy jest reakcja na przełącznik.
Awatar użytkownika
mchali
Posty: 32
Rejestracja: 24 sie 2009, o 18:18
Lokalizacja: MC-P

Post autor: mchali »

Mógł bym skoczyć na kompa ale... w moim mieście nie ma żadnego zakładu który dotknął by się ASB, najbliższy jest jakieś... nawet nie wiem, ale gdzieś za najbliższym miastem, czyli minimum 50km. U mnie są mechanicy posiadający SD, teraz pytanie, czy będą wiedzieli co robić, jak sprawdzać i ewentualnie przy okazji wykasować jakieś błędy? Czy jest to proste jak budowa cepa? wchodzi się w opcję, klika, patrzy, no i kasuje, miał ktoś z tym styczność? Bo kurcze żeby nie było tak że podłączą, coś tam zobaczą i w zasadzie za nic wezmą 100zł, takie przypadki są na porządku dziennym, słyszałem :)
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

Mchali a wlasciwie skad wiesz czy twoje auto nie startuje z pierwszego biegu ?
Moze problem nie tkwi w skrzyni .
Zeby w domu sprawdzic czy WS dziala po prostu zachamuj auto wlacz D i nie dodajac gazu przelacz z kilkosekundowymi przerwami Z W na S i z powrotem .
Kiedy wszystko robi jak trzeba na poziomie skrzyni da sie czuc zmiane z pierwszego na 2 i z powrotem.
To jak gdyby zluzowanie napedu i napiecie . Trwa to chwile ale jest nie do przeoczenia .
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Awatar użytkownika
mchali
Posty: 32
Rejestracja: 24 sie 2009, o 18:18
Lokalizacja: MC-P

Post autor: mchali »

Sprawdzałem licząc biegi, do piątego, a na postoju jest wielka różnica między ruszaniem bez gazu na D a na wbitej jedynce, na jedynce od razu żwawo rusza, na D powolutku i ociężale...

Tak dumam jak sprawdzić ten przełącznik, może gdzieś jest jakaś wtyczka którą można zdjąć i zwyczajnie omomierzem czy jest przejście na W i na S ?
Awatar użytkownika
crasch
Posty: 479
Rejestracja: 18 paź 2009, o 12:38
Lokalizacja: Bory Tucholskie

Post autor: crasch »

A jaka jest różnica przy ruszaniu z W i S?
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI :super: :super:
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

crasch, na W rusza z dwójki
Awatar użytkownika
mchali
Posty: 32
Rejestracja: 24 sie 2009, o 18:18
Lokalizacja: MC-P

Post autor: mchali »

z dwójki i chyba zmienia biegi na innych zakresach obrotów. Chyba była jeszcze jakaś różnica ale nie pamiętam...
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Na W litra więcej pali, rusza z 2, biegi zmienia przy niższych obrotach oraz jest funkcja pseudo hillholdera - więc? jeźdź na jakiś stromy podjazd, ustaw się tak żeby podjeżdżać pod górę, na S ze stromego podjazdu się będzie staczać po puszczeniu hamulca, na W nie ma prawa się stoczyć. Najlepszy sposób na szybkie sprawdzenie, tylko Ty leniwy jesteś bo 50km do fachowca to dużo, więc pewnie górki też nie będzie Ci się chciało szukać :rotfl:
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
mchali
Posty: 32
Rejestracja: 24 sie 2009, o 18:18
Lokalizacja: MC-P

Post autor: mchali »

kid to że mam wbite na stałe W wiem i nie cza mnie tego sprawdzać, chcę sprawdzić to czy walnięty jest przełącznik czy jakieś elektroniczne "coś" sterujące całym zabiegiem. Rusza z 2, to już świadczy że jest W, jeśli chodzi o górkę, robiłem to już krótko po kupnie auta z ciekawości jak się zachowa, nie staczało się, myślałem że to normalne a mówisz że na S by się staczał, kolejna nowinka dotycząca ASB, ehhh skomplikowane toto :)
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

no to w czym problem?? wyjąc przełącznik i go sprawdzić miernikiem... tylko to trzeba kasete rozebrać, tam jest taka sprężynka, możliwe, że pękła.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2015, o 16:38 przez kid, łącznie zmieniany 1 raz.
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

kid pisze:no to w czym problem?? wyjąc przełącznik i go sprawdzić miernikiem.
to przełącznik optyczny jest
Awatar użytkownika
mchali
Posty: 32
Rejestracja: 24 sie 2009, o 18:18
Lokalizacja: MC-P

Post autor: mchali »

yyyy przełącznik optyczny? a to nie było takich tylko w poliftowych? Myślałem że może idą gdzieś jakieś kabelki i da radę bez rozbierania kasety... :/
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

mchali pisze:a to nie było takich tylko w poliftowych?
kurde teraz to nie wiem :D
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

Z tym hill holderem to wymysł kajtka, kolportowal to wiele razy.
Jesli jest wbita 2 to pojazd stoi na pochyłosci gdyz ma mniejsze przelozenie niz na jedynce i po prostu poslizg na konwerterze powoduje ,ze pojazd stoi, nie ruszajac do przidu
Co za hillholder na ktorym auto trzeba mocno pocisnac zeby ruszylo pod niewielka gorkie?
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
dehnel
Posty: 25
Rejestracja: 7 sty 2015, o 10:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dehnel »

u mnie jest tak, że jak staję pod górkę...obojętnie w jakim trybie (W/S), jeśli górka jest odpowiednio pochyła, zaczyna się staczać, bo jak odpowiednio pochyło nie jest, faktycznie trzyma konwerter(bez dotykania hamulca). Jeśli przyhamuję, samochód stoi jak pal Azji, potem delikatnie gaz i jedzie.
_________________________
pozdrawiam,
Michał Dehnel

E230 1997...przez przypadek nabyty ;)
WDB2102371A316278
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości