Przełącznik W i S
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Mógł bym skoczyć na kompa ale... w moim mieście nie ma żadnego zakładu który dotknął by się ASB, najbliższy jest jakieś... nawet nie wiem, ale gdzieś za najbliższym miastem, czyli minimum 50km. U mnie są mechanicy posiadający SD, teraz pytanie, czy będą wiedzieli co robić, jak sprawdzać i ewentualnie przy okazji wykasować jakieś błędy? Czy jest to proste jak budowa cepa? wchodzi się w opcję, klika, patrzy, no i kasuje, miał ktoś z tym styczność? Bo kurcze żeby nie było tak że podłączą, coś tam zobaczą i w zasadzie za nic wezmą 100zł, takie przypadki są na porządku dziennym, słyszałem
Mchali a wlasciwie skad wiesz czy twoje auto nie startuje z pierwszego biegu ?
Moze problem nie tkwi w skrzyni .
Zeby w domu sprawdzic czy WS dziala po prostu zachamuj auto wlacz D i nie dodajac gazu przelacz z kilkosekundowymi przerwami Z W na S i z powrotem .
Kiedy wszystko robi jak trzeba na poziomie skrzyni da sie czuc zmiane z pierwszego na 2 i z powrotem.
To jak gdyby zluzowanie napedu i napiecie . Trwa to chwile ale jest nie do przeoczenia .
Moze problem nie tkwi w skrzyni .
Zeby w domu sprawdzic czy WS dziala po prostu zachamuj auto wlacz D i nie dodajac gazu przelacz z kilkosekundowymi przerwami Z W na S i z powrotem .
Kiedy wszystko robi jak trzeba na poziomie skrzyni da sie czuc zmiane z pierwszego na 2 i z powrotem.
To jak gdyby zluzowanie napedu i napiecie . Trwa to chwile ale jest nie do przeoczenia .
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Sprawdzałem licząc biegi, do piątego, a na postoju jest wielka różnica między ruszaniem bez gazu na D a na wbitej jedynce, na jedynce od razu żwawo rusza, na D powolutku i ociężale...
Tak dumam jak sprawdzić ten przełącznik, może gdzieś jest jakaś wtyczka którą można zdjąć i zwyczajnie omomierzem czy jest przejście na W i na S ?
Tak dumam jak sprawdzić ten przełącznik, może gdzieś jest jakaś wtyczka którą można zdjąć i zwyczajnie omomierzem czy jest przejście na W i na S ?
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Na W litra więcej pali, rusza z 2, biegi zmienia przy niższych obrotach oraz jest funkcja pseudo hillholdera - więc? jeźdź na jakiś stromy podjazd, ustaw się tak żeby podjeżdżać pod górę, na S ze stromego podjazdu się będzie staczać po puszczeniu hamulca, na W nie ma prawa się stoczyć. Najlepszy sposób na szybkie sprawdzenie, tylko Ty leniwy jesteś bo 50km do fachowca to dużo, więc pewnie górki też nie będzie Ci się chciało szukać
kid to że mam wbite na stałe W wiem i nie cza mnie tego sprawdzać, chcę sprawdzić to czy walnięty jest przełącznik czy jakieś elektroniczne "coś" sterujące całym zabiegiem. Rusza z 2, to już świadczy że jest W, jeśli chodzi o górkę, robiłem to już krótko po kupnie auta z ciekawości jak się zachowa, nie staczało się, myślałem że to normalne a mówisz że na S by się staczał, kolejna nowinka dotycząca ASB, ehhh skomplikowane toto
no to w czym problem?? wyjąc przełącznik i go sprawdzić miernikiem... tylko to trzeba kasete rozebrać, tam jest taka sprężynka, możliwe, że pękła.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2015, o 16:38 przez kid, łącznie zmieniany 1 raz.
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Z tym hill holderem to wymysł kajtka, kolportowal to wiele razy.
Jesli jest wbita 2 to pojazd stoi na pochyłosci gdyz ma mniejsze przelozenie niz na jedynce i po prostu poslizg na konwerterze powoduje ,ze pojazd stoi, nie ruszajac do przidu
Co za hillholder na ktorym auto trzeba mocno pocisnac zeby ruszylo pod niewielka gorkie?
Jesli jest wbita 2 to pojazd stoi na pochyłosci gdyz ma mniejsze przelozenie niz na jedynce i po prostu poslizg na konwerterze powoduje ,ze pojazd stoi, nie ruszajac do przidu
Co za hillholder na ktorym auto trzeba mocno pocisnac zeby ruszylo pod niewielka gorkie?
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
u mnie jest tak, że jak staję pod górkę...obojętnie w jakim trybie (W/S), jeśli górka jest odpowiednio pochyła, zaczyna się staczać, bo jak odpowiednio pochyło nie jest, faktycznie trzyma konwerter(bez dotykania hamulca). Jeśli przyhamuję, samochód stoi jak pal Azji, potem delikatnie gaz i jedzie.
_________________________
pozdrawiam,
Michał Dehnel
E230 1997...przez przypadek nabyty
WDB2102371A316278
pozdrawiam,
Michał Dehnel
E230 1997...przez przypadek nabyty
WDB2102371A316278
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości