Przełącznik W i S
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Moim prywatnym zdaniem wzrost momentu obrotowego spowodował w warunkach zimowych
np.na śniegu w korku czy na parkingu konieczność bardzo mocnego duszenia hamulca
aby przeciwdziałać efektowi obracania się samochodu.Bieg 2 czyli W zmniejsza ten efekt.
Dawno temu kiedy jeździłem WDB123 280E musiałem na parkingu przy włączonym
ssaniu wciskać hamulec pomocniczy do oporu bo samochód bez tego obracał się dookoła zablokowanych hamulcem głównym przednich kół.WDB123 nie miała ani E ani W.
np.na śniegu w korku czy na parkingu konieczność bardzo mocnego duszenia hamulca
aby przeciwdziałać efektowi obracania się samochodu.Bieg 2 czyli W zmniejsza ten efekt.
Dawno temu kiedy jeździłem WDB123 280E musiałem na parkingu przy włączonym
ssaniu wciskać hamulec pomocniczy do oporu bo samochód bez tego obracał się dookoła zablokowanych hamulcem głównym przednich kół.WDB123 nie miała ani E ani W.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
koledzy moim zdaniem trzeba wykorzystywac wszystkie biegi w automacie, olej ATF ma nie tylko wlasciwosci smarujace, ale tez czyszczace. niech ma swobode sobie przeplywac w calej skrzynce, na pewno dobrze to na nia wplywa. gorzej jak cos sie zastoi, zapiecze i bedzie klopot pozniej, bo przeciez nieuzywanie 1-ego biegu jest tego przykladem.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
U mnie pisze tak "S - FUR ALLE NORMALEN FAHRSITUATIONEN" i tego się trzymam od momentu wymiany skrzyni biegów.
Jeszcze jedna sprawa, jeżeli miałem na W i dałem od świateł gaz do końca to oczywiście ruszał bardzo ładnie z dwójki ale gdzieś ten moment obrotowy tracił, tzn coś się z nim działo, nie znam technicznych uwarunkowań ale chyba skrzynia i sprzęgło musiały energię odbierać. Na S normalnie zapali mi się esp na 1, na 2, czasem i na 3. Wiem że moc jest na asfalcie i częściowo w startych klockach.
Jeszcze jedna sprawa, jeżeli miałem na W i dałem od świateł gaz do końca to oczywiście ruszał bardzo ładnie z dwójki ale gdzieś ten moment obrotowy tracił, tzn coś się z nim działo, nie znam technicznych uwarunkowań ale chyba skrzynia i sprzęgło musiały energię odbierać. Na S normalnie zapali mi się esp na 1, na 2, czasem i na 3. Wiem że moc jest na asfalcie i częściowo w startych klockach.
Pozdrawiam.E 430.
Marek3003, nie zrozumiales...jesli nawet masz wlaczone W ale spod swiatel ruszysz z pedalem w podlodze (kickdown) to automat ruszy z 1 a nie ze ruszy z 2 zmieni na 1 i zacznie sie rozpedzac ;-) druga opcja to faktycznie bylby bezsens :-P
nie wiem po co jezdzic na W latem...ja tam jezdze na S...a W to zima albo jak jest mokro i slisko...
nie wiem po co jezdzic na W latem...ja tam jezdze na S...a W to zima albo jak jest mokro i slisko...
Zauważyłem, że najbardziej z automatem kombinują ci, którzy dopiero przesiedli się z manuala. Jazda na W, wrzucanie na N podczas postoju na światłach, zmiana biegów lewarkiem podczas jazdy, itp. A przecież skrzynia automatyczna to bardzo proste w obsłudze i wygodne urządzenie. Po co szukać na siłę kwadratowych jaj? :shock:
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
no a myslalem ze to jestem ja taki drobiazgowy i widze jak na skrzyzowaniu stoi gosc przede mna i przez chwile mignie wstyczny bieg, czyli wrzuca z D na P. bieg N w normalnym uzytkowaniu powinien byc calkiem pominiety.okular pisze:Zauważyłem, że najbardziej z automatem kombinują ci, którzy dopiero przesiedli się z manuala. Jazda na W, wrzucanie na N podczas postoju na światłach, zmiana biegów lewarkiem podczas jazdy, itp. A przecież skrzynia automatyczna to bardzo proste w obsłudze i wygodne urządzenie. Po co szukać na siłę kwadratowych jaj?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Do okular to tak jak by stwierdzili ze skoro w innych skrzyniach jest sport i comfort to moze to byc to samo ;p
ustawienie comfort w automatach zazwyczaj działa jak nasze W czyli starty z 2 biegu i niewyczuwalna zmaina biegów na niskich obrotach ;p
[ Dodano: 2009-06-30, 01:22 ]
Do fabek przyznam sie bez bicia ze jak chce szybko odejsc ze swiateł to sam jade reczna zmianą z dołu do góry zamiast wbijac kick down na D :-P
oczywiscie asr wyłaczony
i jakos przy tych 235 nie zauwazyłem zeby zamielił kołami nawet na bucie a ma prawie 170 koni ;p
ustawienie comfort w automatach zazwyczaj działa jak nasze W czyli starty z 2 biegu i niewyczuwalna zmaina biegów na niskich obrotach ;p
[ Dodano: 2009-06-30, 01:22 ]
Do fabek przyznam sie bez bicia ze jak chce szybko odejsc ze swiateł to sam jade reczna zmianą z dołu do góry zamiast wbijac kick down na D :-P
oczywiscie asr wyłaczony
i jakos przy tych 235 nie zauwazyłem zeby zamielił kołami nawet na bucie a ma prawie 170 koni ;p
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 3 wrz 2009, o 23:48
- Lokalizacja: Naćmierz
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Przewody z wyłącznika biegną bezpośrednio do sterownika skrzyni.Kolory nie zmieniają się.
Trzeba sprawdzić ich ciągłość.Jeżeli okażą się całe tylko Star Diagnosis.
Trzeba sprawdzić ich ciągłość.Jeżeli okażą się całe tylko Star Diagnosis.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 38 gości