Dziwne zachowanie automatycznej skrzyni?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
- Lokalizacja: Bielsko
Dziwne zachowanie automatycznej skrzyni?
Witam. Zakupiłem okulara tydzień temu, pochwalę się nim jak dorwę aparat i porobię zdjęcia
Auto: Mercedes E klasa, 2000r, 2.2CDI, ASB
Nie wiem czy tak ma być, ale chyba nie... Otóż: auto strasznie słabo się zbiera od 0km/h, testowałem nawet bieg wsteczny na wzniesieniu (dużym), auto się nie stacza do przodu, ale żeby ruszyć do tyłu musiałem dać prawie gaz do dechy a i tak zbierał się jak żółw. Dzisiaj chciałem wskoczyć na rondo, dałem dość duży gaz a on też się wtoczył tylko, dopiero od 2tyś obr można powiedzieć 'wgniata w fotel' , najgorzej ruszyć od 0. Dodatkowo zauważyłem, że skrzynia jak jest zimna to mniej szarpie (prawie niewyczuwalnie) przy zmianie z P na R lub D, a jak jest ciepła to już mocniej. Co może być? Silnik raczej nie, dymka nie puści, jak da się gaz do dechy to tylko delikatna czarna mgiełka (BARDZO DELIKATNIE), przy odpalaniu 0 dymu. Kody jakie zczytałem to 231 i 233 więc chyba to nie ma nic do rzeczy.
Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Auto: Mercedes E klasa, 2000r, 2.2CDI, ASB
Nie wiem czy tak ma być, ale chyba nie... Otóż: auto strasznie słabo się zbiera od 0km/h, testowałem nawet bieg wsteczny na wzniesieniu (dużym), auto się nie stacza do przodu, ale żeby ruszyć do tyłu musiałem dać prawie gaz do dechy a i tak zbierał się jak żółw. Dzisiaj chciałem wskoczyć na rondo, dałem dość duży gaz a on też się wtoczył tylko, dopiero od 2tyś obr można powiedzieć 'wgniata w fotel' , najgorzej ruszyć od 0. Dodatkowo zauważyłem, że skrzynia jak jest zimna to mniej szarpie (prawie niewyczuwalnie) przy zmianie z P na R lub D, a jak jest ciepła to już mocniej. Co może być? Silnik raczej nie, dymka nie puści, jak da się gaz do dechy to tylko delikatna czarna mgiełka (BARDZO DELIKATNIE), przy odpalaniu 0 dymu. Kody jakie zczytałem to 231 i 233 więc chyba to nie ma nic do rzeczy.
Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
A nie masz przypadkiem skrzyni przełączonej w tryb W? Wtedy rusza z dwójki, a i wsteczny ma inne, słabsze przełożenie.
Przy wszystkich objawach nieprawidłowej pracy skrzyni zaczyna się kontroli poziomu oleju, a jeśli olej jest już wymęczony lub nie wiadomo kiedy zmieniany, to warto wymienić olej i filtr.
Przy wszystkich objawach nieprawidłowej pracy skrzyni zaczyna się kontroli poziomu oleju, a jeśli olej jest już wymęczony lub nie wiadomo kiedy zmieniany, to warto wymienić olej i filtr.
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
- Lokalizacja: Bielsko
No tak, mam na W, bo przecież S=snow i jest to na śnieg? Ale żeby aż tak słaby był wsteczny? na krawężnik kilkunasto centymetrowy nie wjedzie?
Tak, na dniach robię serwis skrzyni czyli olej i filtr, bo sprzedający 'nie pamięta' czy wymieniał...
PS. serwis skrzyni zrobią mi w dowolnym warsztacie czy tylko w takim który zajmuje się skrzyniami?
Tak, na dniach robię serwis skrzyni czyli olej i filtr, bo sprzedający 'nie pamięta' czy wymieniał...
PS. serwis skrzyni zrobią mi w dowolnym warsztacie czy tylko w takim który zajmuje się skrzyniami?
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
- Lokalizacja: Bielsko
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
- Lokalizacja: Bielsko
Jasne Hubi, poszukam kogoś kto robił już takie rzeczy, jakiemuś pewnemu zakładowiHubi W210 pisze:Ja ze skrzynią 722.6 nie ryzykowałbym u pierwszego lepszego mechanika... Osobiście sam sobie to ogarniam... Na twoim miejscu znalazłbym kogoś kto ma jakieś doświadczenie ze skrzyniami MB
Dzięki Panowie za rozwianie wątpliwości co do W i S, tymczasem w piątek lecę na wymianę oleju i filtra i zobaczymy co dalej Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-08-29, 17:15 ]
Obdzwoniłem w mieście 2 warsztaty i w żadnym nigdy nie robili wymiany
W poniedziałek wraca z urlopu mechanik który zajmuje się tylko mercedesami czyli powinien znać temat, więc muszę poczekać...
Nie bardzo rozumiem co to za obsesja znajdywania wskazowek tutaj i leceniu do warsztatu?
Wg mnie samemu zrobisz to duzo lepiej niz jakikolwiek warsztat.
Stawiasz samochod na klocki, wlazisz pod spod, odkrecasz korek spustowy aby zaoszczedzic troche balaganu, albo odkrecasz miske skrzyni probujac zlapac olej, zostawiasz przekladnie otwarta przez noc aby jak najwiecej oleju scieklo skoro rocznik 2000 nie ma korka na konwerterze i drugiego dnia ladnie wycierasz miske papierami ktore nie zostawiaja nitek, zakladasz nowy filter i uszczelke, mierzysz ile oleju scieklo (powino byc ok 4.5l) i dolewasz tyle samo zanim wezmiesz na jazde probna i sprawdzisz bagnetem.
Znajdz mi warsztat ktory bedzie trzymal auto na podnosniku caly dzien aby olej dobrze sciekl?
Sruby na misce ASB maja idioto-odporne rozwiazanie, wiec nawet za mocne dokrecenie nie zniszczy uszczelki.
Przy odkrecaniu miski , dobrze zaczac od odkrecenia oslony wtyczki, ktore maj srube na dole i wchodzi na wcisk u gory.
Wg mnie samemu zrobisz to duzo lepiej niz jakikolwiek warsztat.
Stawiasz samochod na klocki, wlazisz pod spod, odkrecasz korek spustowy aby zaoszczedzic troche balaganu, albo odkrecasz miske skrzyni probujac zlapac olej, zostawiasz przekladnie otwarta przez noc aby jak najwiecej oleju scieklo skoro rocznik 2000 nie ma korka na konwerterze i drugiego dnia ladnie wycierasz miske papierami ktore nie zostawiaja nitek, zakladasz nowy filter i uszczelke, mierzysz ile oleju scieklo (powino byc ok 4.5l) i dolewasz tyle samo zanim wezmiesz na jazde probna i sprawdzisz bagnetem.
Znajdz mi warsztat ktory bedzie trzymal auto na podnosniku caly dzien aby olej dobrze sciekl?
Sruby na misce ASB maja idioto-odporne rozwiazanie, wiec nawet za mocne dokrecenie nie zniszczy uszczelki.
Przy odkrecaniu miski , dobrze zaczac od odkrecenia oslony wtyczki, ktore maj srube na dole i wchodzi na wcisk u gory.
Jest to opcja zwana "hill holding" czyli przytrzymywanie na gorkach.
Jak jestes na W, czy na C w nowszych autach, to system nie pozwoli na stoczenie sie auta w kierunku przeciwnym do wlaczonego biegu.
W roznych latach jest to roznie rozwiazane, ale skutek jest ten sam.
Ja akurat duzo jezdze w gorach i wale w glowa w sciane dlaczego idoci- programatorzy polaczyli to tylko z 2m biegiem
Jak jestes na W, czy na C w nowszych autach, to system nie pozwoli na stoczenie sie auta w kierunku przeciwnym do wlaczonego biegu.
W roznych latach jest to roznie rozwiazane, ale skutek jest ten sam.
Ja akurat duzo jezdze w gorach i wale w glowa w sciane dlaczego idoci- programatorzy polaczyli to tylko z 2m biegiem
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
- Lokalizacja: Bielsko
Witam.Kajtek1 pisze:Nie bardzo rozumiem co to za obsesja znajdywania wskazowek tutaj i leceniu do warsztatu?
Wg mnie samemu zrobisz to duzo lepiej niz jakikolwiek warsztat.
Stawiasz samochod na klocki, wlazisz pod spod, odkrecasz korek spustowy aby zaoszczedzic troche balaganu, albo odkrecasz miske skrzyni probujac zlapac olej, zostawiasz przekladnie otwarta przez noc aby jak najwiecej oleju scieklo skoro rocznik 2000 nie ma korka na konwerterze i drugiego dnia ladnie wycierasz miske papierami ktore nie zostawiaja nitek, zakladasz nowy filter i uszczelke, mierzysz ile oleju scieklo (powino byc ok 4.5l) i dolewasz tyle samo zanim wezmiesz na jazde probna i sprawdzisz bagnetem.
Znajdz mi warsztat ktory bedzie trzymal auto na podnosniku caly dzien aby olej dobrze sciekl?
Sruby na misce ASB maja idioto-odporne rozwiazanie, wiec nawet za mocne dokrecenie nie zniszczy uszczelki.
Przy odkrecaniu miski , dobrze zaczac od odkrecenia oslony wtyczki, ktore maj srube na dole i wchodzi na wcisk u gory.
Dzwoniłem do znajomego mechanika (niestety 300km ode mnie) i trochę udzielił mi informacji dot. wymiany oleju. Po 1 powiedział mi, żebym nie zostawiał na noc na skapanie, bo się skrzynia zapowietrzy. Mówił też o przepłukaniu skrzyni nowym olejem ale nie stosuje się to w autach z dużym przebiegiem bo się skrzynia rozcieknie. Mówił tak jak piszesz, spustowym zlać olej, wymienić filtr, uszczelkę, zakręcić I korkiem wlewu (jest tam taki wgl?) za wyłączonym silniku zalać do oporu olejem, potem odpalić silnik i ponownie zalać pod korek. Co o tym myślisz?
[ Dodano: 2014-08-30, 14:20 ]
A na S pod górę stacza się w przeciwnym kierunku co włączony bieg? Np. na D stacza się w tył?Kajtek1 pisze:Jest to opcja zwana "hill holding" czyli przytrzymywanie na gorkach.
Jak jestes na W, czy na C w nowszych autach, to system nie pozwoli na stoczenie sie auta w kierunku przeciwnym do wlaczonego biegu.
W roznych latach jest to roznie rozwiazane, ale skutek jest ten sam.
Ja akurat duzo jezdze w gorach i wale w glowa w sciane dlaczego idoci- programatorzy polaczyli to tylko z 2m biegiem
Jak pojedziesz do mechanika ktoremu sie skrzynia zapowietrza to nie zapomnij zmienic powietrza w kolach z letniego na zimowe. Podejrzewam ze da Ci dyskount na polaczenie prac.
Pobaw sie hill holding. Ja na gorce potrafie zatrzymywac auto pstrykajac przelacznik S/W i nie dotykajac pedalow. Pamietaj ze wolnobiezka to ostre zlaczenie i nie przelaczaj na W jak auto ma juz jakas predkosc.
Pobaw sie hill holding. Ja na gorce potrafie zatrzymywac auto pstrykajac przelacznik S/W i nie dotykajac pedalow. Pamietaj ze wolnobiezka to ostre zlaczenie i nie przelaczaj na W jak auto ma juz jakas predkosc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości