Dziwne zachowanie automatycznej skrzyni?

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

gaultier89
Posty: 123
Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
Lokalizacja: Bielsko

Dziwne zachowanie automatycznej skrzyni?

Post autor: gaultier89 »

Witam. Zakupiłem okulara tydzień temu, pochwalę się nim jak dorwę aparat i porobię zdjęcia ;)

Auto: Mercedes E klasa, 2000r, 2.2CDI, ASB

Nie wiem czy tak ma być, ale chyba nie... Otóż: auto strasznie słabo się zbiera od 0km/h, testowałem nawet bieg wsteczny na wzniesieniu (dużym), auto się nie stacza do przodu, ale żeby ruszyć do tyłu musiałem dać prawie gaz do dechy a i tak zbierał się jak żółw. Dzisiaj chciałem wskoczyć na rondo, dałem dość duży gaz a on też się wtoczył tylko, dopiero od 2tyś obr można powiedzieć 'wgniata w fotel' , najgorzej ruszyć od 0. Dodatkowo zauważyłem, że skrzynia jak jest zimna to mniej szarpie (prawie niewyczuwalnie) przy zmianie z P na R lub D, a jak jest ciepła to już mocniej. Co może być? Silnik raczej nie, dymka nie puści, jak da się gaz do dechy to tylko delikatna czarna mgiełka (BARDZO DELIKATNIE), przy odpalaniu 0 dymu. Kody jakie zczytałem to 231 i 233 więc chyba to nie ma nic do rzeczy.

Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

A nie masz przypadkiem skrzyni przełączonej w tryb W? Wtedy rusza z dwójki, a i wsteczny ma inne, słabsze przełożenie.

Przy wszystkich objawach nieprawidłowej pracy skrzyni zaczyna się kontroli poziomu oleju, a jeśli olej jest już wymęczony lub nie wiadomo kiedy zmieniany, to warto wymienić olej i filtr.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
gaultier89
Posty: 123
Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: gaultier89 »

No tak, mam na W, bo przecież S=snow i jest to na śnieg? Ale żeby aż tak słaby był wsteczny? na krawężnik kilkunasto centymetrowy nie wjedzie?

Tak, na dniach robię serwis skrzyni czyli olej i filtr, bo sprzedający 'nie pamięta' czy wymieniał...

PS. serwis skrzyni zrobią mi w dowolnym warsztacie czy tylko w takim który zajmuje się skrzyniami?
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

S standart
W winter = zima
z 2.2 silnikiem nie masz za duzo mocy i startowanie z 2jek na pewno nie pomoze.
na W skrzynia ma wlaczona hamujaca wolnobiezke, ktore na S nie bedzie dzialac, wiec trzymaj hamulec na gorkach.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Tak samo kiedys siostra wziela ode mnie samochod, a pozniej dzwoni, ze sie popsul bo slabo przyspiesza.
E 220 CDI '01 Elegance
czesterro
Posty: 252
Rejestracja: 29 cze 2011, o 12:11
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czesterro »

gaultier89, masz za mało oleju w ASB
VIN WDB2100261B134813
Obrazek
SD Katowice 506570388
gaultier89
Posty: 123
Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: gaultier89 »

czesterro pisze:gaultier89, masz za mało oleju w ASB
zwykły warsztat samochodowy mi zrobi serwis tj. wymiana oleju i filtra czy musi być zakład zajmujący się skrzyniami?
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

Ja ze skrzynią 722.6 nie ryzykowałbym u pierwszego lepszego mechanika... Osobiście sam sobie to ogarniam... Na twoim miejscu znalazłbym kogoś kto ma jakieś doświadczenie ze skrzyniami MB
gaultier89
Posty: 123
Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: gaultier89 »

Hubi W210 pisze:Ja ze skrzynią 722.6 nie ryzykowałbym u pierwszego lepszego mechanika... Osobiście sam sobie to ogarniam... Na twoim miejscu znalazłbym kogoś kto ma jakieś doświadczenie ze skrzyniami MB
Jasne Hubi, poszukam kogoś kto robił już takie rzeczy, jakiemuś pewnemu zakładowi ;)

Dzięki Panowie za rozwianie wątpliwości co do W i S, tymczasem w piątek lecę na wymianę oleju i filtra i zobaczymy co dalej :) Pozdrawiam

[ Dodano: 2014-08-29, 17:15 ]
Obdzwoniłem w mieście 2 warsztaty i w żadnym nigdy nie robili wymiany :wstyd:

W poniedziałek wraca z urlopu mechanik który zajmuje się tylko mercedesami czyli powinien znać temat, więc muszę poczekać...
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

zapraszam hehe :)
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Nie bardzo rozumiem co to za obsesja znajdywania wskazowek tutaj i leceniu do warsztatu?
Wg mnie samemu zrobisz to duzo lepiej niz jakikolwiek warsztat.
Stawiasz samochod na klocki, wlazisz pod spod, odkrecasz korek spustowy aby zaoszczedzic troche balaganu, albo odkrecasz miske skrzyni probujac zlapac olej, zostawiasz przekladnie otwarta przez noc aby jak najwiecej oleju scieklo skoro rocznik 2000 nie ma korka na konwerterze i drugiego dnia ladnie wycierasz miske papierami ktore nie zostawiaja nitek, zakladasz nowy filter i uszczelke, mierzysz ile oleju scieklo (powino byc ok 4.5l) i dolewasz tyle samo zanim wezmiesz na jazde probna i sprawdzisz bagnetem.
Znajdz mi warsztat ktory bedzie trzymal auto na podnosniku caly dzien aby olej dobrze sciekl?
Sruby na misce ASB maja idioto-odporne rozwiazanie, wiec nawet za mocne dokrecenie nie zniszczy uszczelki.
Przy odkrecaniu miski , dobrze zaczac od odkrecenia oslony wtyczki, ktore maj srube na dole i wchodzi na wcisk u gory.
bombel
Posty: 59
Rejestracja: 18 lut 2014, o 22:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bombel »

na W skrzynia ma wlaczona hamujaca wolnobiezke , co to jest ta hamujaca wolnobiezka ? :) czyli W tylko w zimie ? czy mozna tak jezdzic ?
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Jest to opcja zwana "hill holding" czyli przytrzymywanie na gorkach.
Jak jestes na W, czy na C w nowszych autach, to system nie pozwoli na stoczenie sie auta w kierunku przeciwnym do wlaczonego biegu.
W roznych latach jest to roznie rozwiazane, ale skutek jest ten sam.
Ja akurat duzo jezdze w gorach i wale w glowa w sciane dlaczego idoci- programatorzy polaczyli to tylko z 2m biegiem
gaultier89
Posty: 123
Rejestracja: 1 gru 2013, o 12:00
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: gaultier89 »

Kajtek1 pisze:Nie bardzo rozumiem co to za obsesja znajdywania wskazowek tutaj i leceniu do warsztatu?
Wg mnie samemu zrobisz to duzo lepiej niz jakikolwiek warsztat.
Stawiasz samochod na klocki, wlazisz pod spod, odkrecasz korek spustowy aby zaoszczedzic troche balaganu, albo odkrecasz miske skrzyni probujac zlapac olej, zostawiasz przekladnie otwarta przez noc aby jak najwiecej oleju scieklo skoro rocznik 2000 nie ma korka na konwerterze i drugiego dnia ladnie wycierasz miske papierami ktore nie zostawiaja nitek, zakladasz nowy filter i uszczelke, mierzysz ile oleju scieklo (powino byc ok 4.5l) i dolewasz tyle samo zanim wezmiesz na jazde probna i sprawdzisz bagnetem.
Znajdz mi warsztat ktory bedzie trzymal auto na podnosniku caly dzien aby olej dobrze sciekl?
Sruby na misce ASB maja idioto-odporne rozwiazanie, wiec nawet za mocne dokrecenie nie zniszczy uszczelki.
Przy odkrecaniu miski , dobrze zaczac od odkrecenia oslony wtyczki, ktore maj srube na dole i wchodzi na wcisk u gory.
Witam.
Dzwoniłem do znajomego mechanika (niestety 300km ode mnie) i trochę udzielił mi informacji dot. wymiany oleju. Po 1 powiedział mi, żebym nie zostawiał na noc na skapanie, bo się skrzynia zapowietrzy. Mówił też o przepłukaniu skrzyni nowym olejem ale nie stosuje się to w autach z dużym przebiegiem bo się skrzynia rozcieknie. Mówił tak jak piszesz, spustowym zlać olej, wymienić filtr, uszczelkę, zakręcić I korkiem wlewu (jest tam taki wgl?) za wyłączonym silniku zalać do oporu olejem, potem odpalić silnik i ponownie zalać pod korek. Co o tym myślisz?

[ Dodano: 2014-08-30, 14:20 ]
Kajtek1 pisze:Jest to opcja zwana "hill holding" czyli przytrzymywanie na gorkach.
Jak jestes na W, czy na C w nowszych autach, to system nie pozwoli na stoczenie sie auta w kierunku przeciwnym do wlaczonego biegu.
W roznych latach jest to roznie rozwiazane, ale skutek jest ten sam.
Ja akurat duzo jezdze w gorach i wale w glowa w sciane dlaczego idoci- programatorzy polaczyli to tylko z 2m biegiem
A na S pod górę stacza się w przeciwnym kierunku co włączony bieg? Np. na D stacza się w tył?
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Jak pojedziesz do mechanika ktoremu sie skrzynia zapowietrza to nie zapomnij zmienic powietrza w kolach z letniego na zimowe. Podejrzewam ze da Ci dyskount na polaczenie prac. :]
Pobaw sie hill holding. Ja na gorce potrafie zatrzymywac auto pstrykajac przelacznik S/W i nie dotykajac pedalow. Pamietaj ze wolnobiezka to ostre zlaczenie i nie przelaczaj na W jak auto ma juz jakas predkosc.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości