dodatkowa chłodnica oleju ASB

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

konrad8831
Posty: 10
Rejestracja: 13 sty 2013, o 13:41
Lokalizacja: siedlce

dodatkowa chłodnica oleju ASB

Post autor: konrad8831 »

Witam !!
jestem posiadaczem od pół roku mercedesa w210 e320 cdi i mam zamiar go chipować.
Zastanawiam się nad montażem dodatkowej chłodnicy oleju ASB.
Montowaliśmy z kolegą ostatnio do mercedesa w124 e500 , chłodnicę do ASB i temperatura oleju w skrzyni ku naszemu zaskoczeniu nawet po długiej szybkiej jeździe wzrasta maxymalnie o 15 stopni , gdzie wcześniej wzrastała ok. 30 stopni.
Co o tym myślicie ?
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

No temperatura jak wiadomo (poza brakiem oleju) jest drugim w kolejności mordercą ASB. Na pewno przedłuży jej życie.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

konrad8831, A będziesz jeździł wyczynowo.Myślę,że f-ma MB jest na tyle solidna,jeśli chodzi o mechanikę,że poprawiać po niej nie trzeba.Zresztą jedną chłodnice już masz.Po co Ci druga?
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
konrad8831
Posty: 10
Rejestracja: 13 sty 2013, o 13:41
Lokalizacja: siedlce

Post autor: konrad8831 »

w e500 też myśleliśmy że jest dobrze zrobione i po zamontowaniu drugiej chłodnicy temperatura jest super. Nie zawsze jest tak , że MB zrobił wszystko idealnie
Nie mam lekkiej nogi a skrzynię przegrzać można łatwo szczególnie po chipie
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Na sposobie użytkowania wszystko się rozbija. Do normalnej jazdy zasadniczo wydajna chłodnica ASB (bo tej rurki co se tam leci gdzieś nie liczę za chłodnicę) nie jest wymagana w przyp. mercedesowskich (przepraszam ZF) skrzynek. Ale np już gro użytkowników skrzyń Aisin Warner (Opel, PSA, Volvo i wielu innych) montuje wydajne chłodnice dodatkowo ponieważ skrzynie te są zasadniczo nienaprawialne i nawet w sumie nieserwisowalne. I tam obniżenie temp. roboczej o 10-15*C to kilkadziesiąt tyś. więcej przejechanych kilometrów i skrzynia nadal kręci pomimo nawiniętych 300 z hakiem podczas gdy te skrzynie potrafią się rozkraczyć już po 140-160 tyś km...
Wracając do Merca - jeżeli pojazd/skrzynia jest nadmiernie obciążany (np przez ciężką nogę, targanie przyczep czy częste jazdy w trudnym terenie albo głównie w ruchu miejskim) nawet skrzynie uchodzące za bardzo trwałe (a ASB M-B za takie uchodzą) można zarżnąć a wówczas taki "zbytek" jak akcesoryjna, znacznie bardziej wydajna od "rurki" chłodnica oleju ASB potrafi zapewnić długotrwałą bezproblemową eksploatację.
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

722.6 z tym silnikiem łatwo nie ma, po chipie zacznie się walka aby nic się nie posypało,
nie wiem, czy kolega wie, ale...

-gdy temperatura oleju asb jest niska skrzynia pracuje w innym trybie aby go szybciej rozgrzać, więc;
-przegrzewanie oleju jest bee, jazda z "zimnym" olejem też bee, więc;

należy zastosować układ z termostatem oleju(mały obieg- termostat otwarty, duży obieg -termostat zamknięty, układ z chłodniczką plus wentylator z czujnikiem temperatury)
rozwiązanie bardzo PRO - właśnie sobie kompletuję zabawki
Awatar użytkownika
jaro324
Posty: 582
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: jaro324 »

montuj bez zastanawiania się czy warto. Jedyny minus to znacznie dłuższe nagrzewanie sie olejku zimą, no i krótkie dystanse. Na trasach, przy większych prędkościach i obciążeniu (lawety i przyczepy) jak najbardziej.
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Jaka rurka?Nie wiem jak u Was, ale u mnie chłodnice płynu ASB mam w chłodnicy i tym sposobem /prostym/ jest utrzymywana kontrola nad temp płynu w skrzyni.Jak zimno-podgrzewany,jak gorąco chłodzony.Czy wy nie pomyliliście z chłodnicą oleju silnikowego?
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
konrad8831
Posty: 10
Rejestracja: 13 sty 2013, o 13:41
Lokalizacja: siedlce

Post autor: konrad8831 »

i tak zamontuję zegar doładowania i temperatury skrzyni więc będzie kontrola,
a jaką Ty kolego moc u siebie przewidujesz ?
Czy też będziesz zakładał tą chłodnicę
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

hammond Ty masz przedlifta, powinieneś już w apteczce wozić test na glikol :)
te chłodnice(jeśli masz valeo) lubiły się rozszczelniać i płyn chłodzący mieszał się z olejem

w poliftach jest już inaczej

konrad, co da Ci zegar? jak olej zimny to nie poszalejesz, tu chodzi aby było szybko 80C i aby cały czas się tyle utrzymywało podczas jazdy,
zegar doładowania odpuść bo ograniczy cię paliwo a nie boost, chyba że dla szpanu
Arus
Posty: 103
Rejestracja: 2 cze 2013, o 11:04
Lokalizacja: Gorzow Wlkp.

Post autor: Arus »

W niektorych wersjach w210 sa dodadkowe chlodnice po bokach i mozna wtedy bez przerobek taka zamontowac, ale jak jest z dostepnoscia tego to nie wiem.
WDB2102251A699098
Mercedes e300 td Avandgarde - Dupowoz
Nissan200sx s13 sr20det - Driftowoz
konrad8831
Posty: 10
Rejestracja: 13 sty 2013, o 13:41
Lokalizacja: siedlce

Post autor: konrad8831 »

Pussey pisze:hammond Ty masz przedlifta, powinieneś już w apteczce wozić test na glikol :)
te chłodnice(jeśli masz valeo) lubiły się rozszczelniać i płyn chłodzący mieszał się z olejem

w poliftach jest już inaczej

konrad, co da Ci zegar? jak olej zimny to nie poszalejesz, tu chodzi aby było szybko 80C i aby cały czas się tyle utrzymywało podczas jazdy,
zegar doładowania odpuść bo ograniczy cię paliwo a nie boost, chyba że dla szpanu
[shadow=white][/shadow]



więc co kolego radzisz ?
montować czy odpuścić ? olej w skrzyni grzeje się szybko tylko czy nagrzeje się do odpowiedniej temperatury ?
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

Arus masz rację, całkiem niedawno dowiedziałem się o tym od kolegi z tego forum-było to wyposażenie samochodów na "ciepłe kraje"
ale na allegro nie ma nic, stąd moja decyzja o składaniu własnego układu

osobiście robię za krótkie trasy aby decydować się na powiekszenie układu i chłodnicę bez termostatu i tu kolega Konrad musi zdecydować czy wytrzyma jakieś 10km nim zacznie deptać, bo auto korci do zabawy zaraz po uruchomieniu... :hyhy:
konrad8831
Posty: 10
Rejestracja: 13 sty 2013, o 13:41
Lokalizacja: siedlce

Post autor: konrad8831 »

Pussey pisze:Arus masz rację, całkiem niedawno dowiedziałem się o tym od kolegi z tego forum-było to wyposażenie samochodów na "ciepłe kraje"
ale na allegro nie ma nic, stąd moja decyzja o składaniu własnego układu

osobiście robię za krótkie trasy aby decydować się na powiekszenie układu i chłodnicę bez termostatu i tu kolega Konrad musi zdecydować czy wytrzyma jakieś 10km nim zacznie deptać, bo auto korci do zabawy zaraz po uruchomieniu... :hyhy:
[shadow=white][/shadow]

wytrzyma wytrzyma hehe i tak zawsze trzeba czekać na ciepły olej w silniku, więc myślę, że będzie okij wolę cierpliwie czekać niż naprawiać zaraz skrzynię
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Pussey pisze:właśnie sobie kompletuję zabawki
Oni mają chyba gotowe zestawy pod niektóre modele pojazdów z ASB
http://midparts.com.pl/pl/p/Dodatkowa-c ... -1403/1036
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości