Co sie stanie gdy przy wyzszych obr. wrzucimy D z N w ASB?

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Co sie stanie gdy przy wyzszych obr. wrzucimy D z N w ASB?

Post autor: Klosiak »

Witam! :)

Tak sie ostatnio zastanawiam co sie stanie gdy...tu nastapi opis wyimaginowanej sytuacji :)

Samochod sobie stoi...silnik dziala...drazek w automacie ustawiony jest na N...wciskamy gaz powiedzmy tak zeby bylo 3000-3500 obrotow (silnik benzyna) i w momencie gdy auto jest na tych obrotach przelaczamy dzwignie ASB na D :)

Czy wogole da sie takie cos zrobic a jesli sie da to jaki jest tego efekt?
Zakladam ze jesli sie da to raczej niezdrowe dla skrzynii :) I tak sobie mysle ze skoro niezdrowe to moze nie da sie czegos takiego zrobic? :)

Uprzedzajac odpowiedzi typu "Sam sprawdz" napisze ze sam nie sprawdze :) Pytam bo moze ktos cos takiego kiedys zrobil albo przynajmniej wie co sie stanie :)
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

jeżeli dobrze pamiętam to nie dało się wrzucić... w każdym bądź razie akcja bez sensu :)
S210 320CDI
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

dasz rade tak zrobic spokojnie. to jest wlasnie jedna z wielu zakazanych rzeczy ktorych nie powinno sie robic z automatem. w najlepszym przypadku rozerwie laczenia gumowe na wale, a w najgorszym automat sie rozsypie. zalezy na jakie obroty wejdziesz.

w ogole nie wolno na postoju wlaczac N lub P i gazowac. zmniejsza to zywotnosc tarczek sprzeglowych. w czasie jazdy rowniez nie wolno wrzucac N. wlaczajac ten bieg wylaczamy smarowanie automatu.

aha, podczas jazdy nie da rady wrzucic P. trzeba nacisnac hamulec. kolejnym zabezpieczeniem jest 1-sekudnowe opoznienie przy wlaczaniu R. automat ma byc idiotoodporny z zalozenia, a jak jest wiemy sami.
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Post autor: kompressor »

Miałem w126 280 i nie było problemu, skrzynia nie wyskakiwała z poduszek a kola mieliły jak dzikie rumaki- oczywiscie nie jest to wskazane bo zabija skrzynie i odradzam sprawdzania, ja bylem pewny ze moja skrzynia jest ok i wytrzyma taka jednorazowa zabawę.
S280 4 Matik
seba220
Posty: 27
Rejestracja: 31 paź 2008, o 19:19
Lokalizacja: Myslowice/Weybridge

Post autor: seba220 »

no ja próbowałem na 2.4 99r w210 i nie przerzuca na D przy większych obrotach po prostu pika jakby alarm i po spadku obrotów przerzuca
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

fabek pisze:dasz rade tak zrobic spokojnie. to jest wlasnie jedna z wielu zakazanych rzeczy ktorych nie powinno sie robic z automatem. w najlepszym przypadku rozerwie laczenia gumowe na wale, a w najgorszym automat sie rozsypie. zalezy na jakie obroty wejdziesz.

w ogole nie wolno na postoju wlaczac N lub P i gazowac. zmniejsza to zywotnosc tarczek sprzeglowych. w czasie jazdy rowniez nie wolno wrzucac N. wlaczajac ten bieg wylaczamy smarowanie automatu.

aha, podczas jazdy nie da rady wrzucic P. trzeba nacisnac hamulec. kolejnym zabezpieczeniem jest 1-sekudnowe opoznienie przy wlaczaniu R. automat ma byc idiotoodporny z zalozenia, a jak jest wiemy sami.
Absolutna prawda ,dodam jeszcze jeden wariant dużżżych wydatków na AG
zjazd z wysokiej górki na "N".
Złożyłem kiedyś przemądrzałemu klientowi gratulacje.Założył się i swoim 210320cdi zjechał
od Morskiego Oka tylko do połowy drogi ,skrzynię wydech osłony zbierał chyba
z kilometr ,a potem jeszcze spalił hamulce łącznie z ręcznym
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Kombinatorom polecam Wikipedię i instrukcję Sedesa. Wiki ogólnie i rzeczowo, instrukcja szczegółowo. Zjazd długi na N to masakra bo smarowanie skrzyni słabnie, gdyz silnik jest na wolnych a pompa olejowa jest jedna i obniża ciśnienie, a skrzynka pracuje. Dobrze prawie jako teoretyk???
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
sat-mar
Posty: 67
Rejestracja: 16 maja 2008, o 11:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sat-mar »

A ja widziałem jakiś czas temu na TVN TURBO - jakiś gość porównujący dwa auta który zrobi szybciej okrążenie na torze. Jeden z manualem drugi z automatem. I już nie chodzi o same liczby tylko jak ruszał - zadziwiło mnie że w aucie z automatem gość ruszał w ten sposób że: lewa noga na hamulcu prawa na gazie, obroty około 2500 i puszcza hamulec i gaz do podłogi.
Był to jakiś test merca z innym samochodem.
Próbowałem taki patent kilka razy w poprzednim swoim aucie i powiem że auto rusza jak z procy.
W oku tego nie robiem jeszcze.
MB 320CDI
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Aftomat to nie zabawka wyscigowa, lecz dostojne toczydło dla koneserów jazdy! Wyczynowcom drążek do łapy! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
sat-mar
Posty: 67
Rejestracja: 16 maja 2008, o 11:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sat-mar »

baca - auto jest właśnie do zabawy a automat pomaga nam w tym ( sorki że się czepnę ale wiek ma swoje prawa )
MB 320CDI
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

sat-mar a rozumiesz chociaz to co widziales dlaczego naciskal gaz i hamulec jednoczesnie? znam ta technike i powiedziec moge ze jest tragiczna dla automatu.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
sat-mar
Posty: 67
Rejestracja: 16 maja 2008, o 11:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sat-mar »

rozumiem doskonale bo jak wcześniej napisałem sam kilka razy pobawiłem się w ten sam sposób - co do skrzyni nie twierdzę że takie ruszanie jest zalecane. W każdym razie testował many w programie chyba SL i taki patent zastosował a testerem nie był gość z ulicy .
MB 320CDI
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

a pozniej mowia ze automaty chu..we, bo sie psuja.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
sat-mar
Posty: 67
Rejestracja: 16 maja 2008, o 11:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sat-mar »

to mój czwary automat przez 15 lat ,żaden się nie zepsół i działał jak trzeba - kolejny napewno też będzie automat
MB 320CDI
beniu86
VIP
Posty: 119
Rejestracja: 31 paź 2008, o 21:56
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: beniu86 »

baca pisze:Aftomat to nie zabawka wyscigowa, lecz dostojne toczydło dla koneserów jazdy! Wyczynowcom drążek do łapy! Hej!

z tym sie nie zgodze do konca.......ale skoro ty tak mowisz to wytlumacz mi dlaczego w autach z wiekszymi silnikami sa tylko opcje w automacie?? :roll: :roll:
w210 E50 AMG 1997" wszystkie czesci dostepne oprocz silnika, skrzyni i ecu.
w210 e55 AMG 1999" dostepne skrzynia, wal, zawieszenie i pare innych czesci. wdb2100742a930872
Mazda Rx-8 2005" RHD

Mercedes w220 320 CDI LIMO WDB2201252A393822
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości