Automat przeciąga z 3-4 potrzebna nazwa części. 2,9TD

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Aviator1981
Posty: 22
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 21:37
Lokalizacja: Krakow

Automat przeciąga z 3-4 potrzebna nazwa części. 2,9TD

Post autor: Aviator1981 »

Wiem że temat już był kilkakrotnie poruszanyale nikt nie napisał o co dokładnie chodzi. Koledzy proszę napiszcie o jaką hydraulikę chodzi??? jak ta część wygląda jak się nazywa?

Zamierzam się zabrać za skrzynię w tym tygodniu tzn. wymiana oleju, filtra i czyszczenie płyty sterującej, to przy okazji naprawił bym ten problem bo mnie trochę irytuje przeciąga tylko przy spokojnym przyspieszaniu tak o około 200 obr/min. Mechanicy mówią że to nie dużo i można jeździć. Niestety takich tu mamy w Krakowie :( więc będę się musiał zająć tym osobiście. Znam się na tym trochę kidyś rozebrałem ASB w mojej starej BMW co prawda już nie złożyłem ale to było dawno temu:)

P.S mam nadzieję że uda mi się to jakoś zregenerować pewnie jakiś zawór lub uszczelka chyba żadnych cudów tam nie ma.

[ Dodano: 2010-09-19, 12:36 ]
A więc tak: olej, filtr wymieniony płyta sterująca wyczyszczona. Efekt jest niezły gdyby nie patrzeć na obrotomierz to nie wiadomo kiedy zmienia biegi. No ale wracając do tematu ciągle nie wiem co jest odpowiedzialne za to przeciąganie z 3-4 (choć po tych zabiegach wyraźna poprawa). Więc tak problem musi być na płycie sterującej ponieważ nic innego nie da się tam naprawić. Jak wymontowałem płytę to wewnątch skrzyni jest pustka. Podejżewam elektrozawór(są 3 takie same odpowiedzialne za zmiany biegów te same numery części dokładnie oglądałem ten od 3-4 i nie wyglądał na wadliwy) lub któryś z tłoczków zacząłem nawet je mierzyć śrubą mikrometryczną ale co mi to da jeżeli nie mam specyfikacji, a w ostateczności sprężynka. Ponawiam więc pytanie do osób które miały ten sam problem proszę o nazwę części. W ASO nie chcieli mi powiedźieć choć pewnie wiedzieli (przyjedź Pan na komputer i wtedy... wiadomo o co im chodzi). Generalnie robota nie jest zbyt skomplikowana ale za to brudna niestety.

Nie obyło się też przygód jak zdjąłem miskę to znalazłem w środku śrubkę która odkręciła się od płyty głównej:)

P.S Pochwalę się że średnie spalanie w cyklu mieszanym (próba 725km) po zaślepieniu EGR 6.67l/100km wcześniej 7.45:)[/fade]
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2010, o 23:53 przez Aviator1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeszcze trochę i będzie ideał.
w210 2.9 TD Avantgarde
piotreke290
Posty: 32
Rejestracja: 21 paź 2008, o 20:58
Lokalizacja: elblag

Post autor: piotreke290 »

witam!!


Mialem ten problem jak silnik byl dobrze rozgrzany .Pojechałem do Tomka do Lubawy (baaaardzo polecam) .Wciagneli płyte i gdzies tam wkrecili dwie takie jakby tlejki z oringiem.Byl to jakis zestaw naprawczy .Koles mówił na to bosty ;) ???. Widziałem opakowanie i napewno było to ze stanów.Pojechałem i było git.Dwa dni później to samo.

Pojechałem jeszcze raz i wymienili mi plyte ,dalej zle ,wymienili nastepna i wkrecili "boosty"
z mojej plyty i jest git juz 5 tys km.Jak bedziesz zainteresowany dam numer do goscia bo wie co mowi i robi .Pozdrawiam ,,jakby co to 792322349
Aviator1981
Posty: 22
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 21:37
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Aviator1981 »

Dzięki piotreke290 ale już znalazłem problem. Opiszę go w tym miejscu dokładnie bo będzie również dotyczył wielu problów ze skrzyniami 722.6. I jeżeli moderatorzy uznają za stosowne to mogą przenieść ten post do FAQ. A więc tak ja osobiście nie ufam nawet najleprzym mechanikom. Poczytałem dużo na forach amerykańskich co i jak z tymi skrzyniami i znalazłem odpowiedź. W moim przypadku była to głupia mała sprężynka (koszt w USA 4dolary) i wszystkie problemy znikneły i oczywiście sam wszystko naprawiłem nie było nawet konieczności ściągania płyty sterującej. U nas w ASO proponowali wymianę płyty sterującej zaś mechanicy chcieli wymienić wszystko co tam się znajduje za nie małe pieniądze (nie wiem czy świadomie czy z braku wiedzy) w ASO to rozumiem bo oni tam muszą nas golić inaczej nie zarobią. Wracając do tematu jest taka firma SONNAX która między innymi wyspecjalizowała się w zestawach naprawczych do naszych automatów. Tutaj ważny link:

http://www.sonnax.com/exploded-views/VB ... -722-6.pdf


U mnie problemem była sprężynka nr.10.
Wiem że po angielsku ale jeżeli macie jakieś problemy z automatem to na schemacie piszę co bezpośrednio może być odpowiedzialne. Aha najważniejsze jest że każdą część z tego zestawu naprawczego można nabyć osobno.

Piszę tego posta bo mam nadzieję że komuś to otworzy oczy na większość naszych specjalistów od automatów już nie wnikam czy chcą nas zwyczajnie okraść czy poprostu sami nie znają się na rzeczy.

Na koniec jeszcze mały minus niestety ponieważ ta firma nie jest rozwinięta w Polsce to i tak jesteśmy zdani na ceny które zaproponuje zakład który ma od nich części trzeba się liczyć że marża sięga u nich kilkaset procent. W polsce jest tylko dwóch dystrybutorów w Warszawie i Poznaniu.

[ Dodano: 2010-09-21, 10:44 ]
załączam zdjęcie

[ Dodano: 2010-09-21, 10:59 ]
również przydatny link:

http://www.piesecutieautomata.ro/Catalo ... RCEDES.pdf
Jeszcze trochę i będzie ideał.
w210 2.9 TD Avantgarde
piotreke290
Posty: 32
Rejestracja: 21 paź 2008, o 20:58
Lokalizacja: elblag

Post autor: piotreke290 »

a skad woiedziałes ze to ta sprezynka????? ,a moze da sie kupic przez neta w systemie paypal ,poadrawiam

[ Dodano: 2010-09-21, 21:14 ]
napisane czarno na białym !!!!!!!!!!!!!! ;)
Aviator1981
Posty: 22
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 21:37
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Aviator1981 »

Spędziłem kilka nocy przeczesując takie fora jak nasze tylko głównie w ameryce i kilkakrotnie spotkałem się z tym problem widocznie jest to częsta bolączka naszych skrzyni. Było kilka tematów w których mechanicy sami pisali jak to naprwawić. W sumie u 70% mających ten problem ta sprężyka pomogła a jeżeli nie sama sprężynka to cały zestaw naprawczy (też nie jest drogi). Jeżeli chodzi o koszt samej części to dostałem ją w krakowie za 32zł bez czekania u mechanika od ASB ale tylko dlatego że została mu i już nie była potrzebna więc mi sprzedał. Generalnie z częściami tej firmy nie ma problemu każdy mechanik od ASB doskonale zna tą firmę i zamawiają u nich części na potęgę.

P.S nie wiem czy oglądałeś ten linki które zamieściłem tam dokładnie jest opisane że np. jeżeli ta sprężynka jest zużyta to może powodować następujące problemy: przeciąganie z 2-3, 3-4, 4-5 i opóźnienie w przełączniu biegów. I to tyczy się każdej części.
Więc gdyby coś się działo ze skrzynią nie tak to można to traktować jako śćiągawkę i jako że części nie są drogie a naprawa niezbyt skomplikowana - to można się ratować w ten sposób.
Jeszcze trochę i będzie ideał.
w210 2.9 TD Avantgarde
Awatar użytkownika
_TrotyL_
Posty: 56
Rejestracja: 16 maja 2010, o 19:28
Lokalizacja: Rotterdam
Kontakt:

Post autor: _TrotyL_ »

Może to głupie i śmieszne dla większości pytanie ale co oznacza "przeciąganie"??
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328

W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
holloww
Posty: 159
Rejestracja: 11 maja 2010, o 22:19
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: holloww »

To jest wtedy jak zmiana z jednego biegu na drugi trwa troszkę dłużej niż zwykle, obroty rosną a bieg zmienia się jakby z opóźnieniem.
www.mercserwis.pl SERWIS SAMOCHODOWY
Aviator1981
Posty: 22
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 21:37
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Aviator1981 »

Dokładnie tak jak holloww to opisuje. U mnie było tak że przy spokojnym przyspieszaniu przy prędkości około 60km/h i prędkości obr silnika 2000obr/min automat dochodził do wniosku że trzeba przeżucić z 3-4 i w tym momencie następowało jak by wysprzęglenie obroty wzrastały o około 200obr/min wtedy bieg się zapinał i bez żadnych szarpnięć czy stuków jechał już normalnie na 4 (cała zmiana biegu trwała ponad sekundę). Z mechanicznego punktu widzenia to wyglądało tak w momencie impulsu do zmainy biegów wszystko wyglądało ok ale kiedy to robił ciśnienie w układzie wystarczało tylko do wysprzęglenia i otwarcia zaworu(tego już w skrzyni nie na płycie sterującej) dalej zawór był ciągle otwarty a ciśnienie za małe żeby go zamknąć spowrotem naturalnie więc wzrastały obroty co z kolei sprawiało że rośnie ciśnienie i po chwili już było wystarczające więc bieg się zapinał i jechał dalej normalnie. I tak po sznurku do kłębka okazuje się że ta sprężyna o której mowa wyżej kiedy jest już zużyta (robi się krutsza ze starości lub pęka) nie jest w stanie utrzymać dostatecznego ciśnienia na zaworach które dopycha (więc zawór nie jest do końca domknięty i puszcza olej), za to przy dużym obciążeniu silnika jeszcze sobie radzi i jest ok.
W sumie to nie wiem czy tak to dokładnie wygląda w rzeczywistości ale tak sobie to rozkminiam:) [/list]
Jeszcze trochę i będzie ideał.
w210 2.9 TD Avantgarde
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Szkoda że ta sprężynka według opisu występuje tylko do roku 99. Mam ten sam objaw, ale rocznik 2000.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Aviator1981
Posty: 22
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 21:37
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Aviator1981 »

No Fakt w rocznikach po 99 faktycznie występowała w tym miejscy jedna sprężyna z pojedynczym zaworem - zrobili tak właśnie dlatego że wcześniejsze rozwiązanie było wadliwe. Reszta pozostała bez zmian
Podejrzewam że problem u ciebie będzie leżał na płycie sterującej bo to nie jest poważna usterka. pytanie tytko konkretnie co na tej płycie???
Można spróbować wymieniać poszczególne części z zestawu naprawczego ale generalnie to robota jest brudna i niewdźięczna. Z drugiej strony diagnoza w ASO 200zł (tylko się dowiedz najpierw czy wskażą ci konkretną przyczynę czy tylko powiedzą że np. płyta sterująca do wymiany)
Daj znać jak ci się uda to naprawić.[/fade]
Jeszcze trochę i będzie ideał.
w210 2.9 TD Avantgarde
maciek123
Posty: 17
Rejestracja: 27 wrz 2009, o 13:36
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maciek123 »

Witam!
Mam podobny problem, od niedawna automat mi przeciaga miedzy 2-3 biegiem. Dziwne bo jakies 2 tys km temu wymienilem olej aby wlasnie uniknac problemow z maja ASB, olej wlalem orginal.
Kolego Aviator1981 czy do tej operacji trzeba wyciagac skrzynie? Jesli mozesz opisz prosze w ktorym miejscu jest ta plyta glowna? Ogolnie z mechanika sobie radze ale przy automacie jeszcze nie mialem potrzeby grzebac.
Pozdrawiam.
E290 Classic Automat'98 WDB2100171A626799
Kaczka 309 D 87 :)
Awatar użytkownika
Lookmal
VIP
Posty: 439
Rejestracja: 18 sie 2008, o 09:33
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Lookmal »

maciek123 pisze:Witam!
Mam podobny problem, od niedawna automat mi przeciaga miedzy 2-3 biegiem. Dziwne bo jakies 2 tys km temu wymienilem olej aby wlasnie uniknac problemow z maja ASB, olej wlalem orginal.
Pozdrawiam.
muszę Cię zmartwić - przeciąganie między 3-4 to zwykle hydraulika, ale między 2-3 to zwykle niestety tarczki.... albo w optymistycznym wariancie niewłaściwy olej w skrzynce. :-/
W203 C270CDI WDB2030161F625560
W210 E200 Classic 97' - sprzedany
cyberkill
Posty: 167
Rejestracja: 23 cze 2012, o 12:28
Lokalizacja: Bezrzecze
Kontakt:

Post autor: cyberkill »

czy ktoś ma jakiś schemat albo coś w ten deseń? - bo link już nieaktywny


Kolego NOC - powiedz mi czy stary olej w skrzyni może być przyczyna przeciągania?

u mnie przeciąga czasem z 2 na 3 i z 3 na 4 - przy bardzo lekkim wciskaniu pedału gazu i tylko kiedy silnik jest ciepły. Do tego na ciepłym, po wżuceniu biegi i z powrotem na luz lub P jest taki odgłos jakby ktoś walił co sekundę w koło.
Osuszanie terenu, Przyłącza wod-kan., sieci wod-kan. Minikoparka, Zachodniopomorskie. Szczecin.
http://www.jrn.pl
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Może Ci się przyda:
1. Wiedza - http://mb201-124.eu/topic/19580-automat ... dzialania/
2. Dane techniczne - http://www.prnd.pl/porady-asb/automatyc ... cedes-benz
W kwestii odgłosów walenia, wjedź na kanał i oglądaj od spodu. Sprawy absolutnie nie lekceważ. Do sprawdzenia na pewno stan oleju.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
cyberkill
Posty: 167
Rejestracja: 23 cze 2012, o 12:28
Lokalizacja: Bezrzecze
Kontakt:

Post autor: cyberkill »

szczerze to zaczęło się i ze skrzynią i z waleniem po tym jak uszczelnili mi pompę wtryskową...

wcześniej było super ...
Osuszanie terenu, Przyłącza wod-kan., sieci wod-kan. Minikoparka, Zachodniopomorskie. Szczecin.
http://www.jrn.pl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości