Wysokie obroty przy zmianie prawie każdego biegu.

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Leon4don87
Posty: 52
Rejestracja: 10 gru 2012, o 19:03
Lokalizacja: bydgoszcz

Wysokie obroty przy zmianie prawie każdego biegu.

Post autor: Leon4don87 »

Witam
Posiadam Mercedesa w210 2.2 cdi z 99 r. z manualną skrzynią biegów. .... mam problem, otóż przy zmianie biegów obroty obroty czasem rosną ale samochód nie ma mocy tzn nie przyspiesza ale gdy odpuszczę gaz i w duszę go jeszcze raz to zalapie i przyspiesza normalnie.
Czy coś jest nie tak ze skrzynia czy może z turbina bo za bardzo sie na tym nie znam a chciałbym sie zorientować co to może być zanim podjadę do mechanika.
Zaczęło mi sie to dziać jak na jechałem przodem na wysoki krawężnik i tak jakbym czymś zachaczyl tzn tak bylo słychać i po tym zaczęły sie właśnie te problemy.
Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-04-06, 23:33 ]
I podczas jazdy dzwinie cos buczy hałasuje nie mam pojecia jest go podobny dźwięk tak jakbh tarla opona.....
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

Moze sprzeglo sie konczy.
Leon4don87
Posty: 52
Rejestracja: 10 gru 2012, o 19:03
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: Leon4don87 »

Acha.....a wiesz może czy jak mam klime to mam dwumase? Bo gdzies przeczytałem ze jak ma klime to właśnie posiada skrzynie dwumasowa to prawda?

[ Dodano: 2013-04-07, 00:22 ]
A jak najlepiej sprawdzić czy sie konczy?

[ Dodano: 2013-04-07, 00:36 ]
A i odnośnie tego czy to może sie kończy sprzęgło. .....kolega kazal mi sprawdzić czy moge ruszyć z każdego biegu... rusza płynnie do 3 biegu z 4 i 5 ttovhe ciężej ale ruszy i silnik nie zgaśnie
Tak kazal mi sprawdzić czy sprzęgło chodzi jakby co.....

[ Dodano: 2013-04-07, 00:52 ]
I jak narazie nie szarpie przy ruszaniu lub zmianie biegu.....
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Leon4don87 pisze:klime to mam dwumase?
a co ma klimatyzacja do sprzęgła ?
Leon4don87
Posty: 52
Rejestracja: 10 gru 2012, o 19:03
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: Leon4don87 »

Nic nie ma ale tak wyczytałem tu na forum gdzieś wiec tylko zapytalem.....
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

Leon4don87, Żeby sprawdzić sprzęgło można też wrzucić 3 bieg, zaciągnąć mocno ręczny i sprobować ruszyć. Jak zgaśnie jest okej (przynajmniej się nie ślizga), jak się ślizga to do roboty.

A jak sie zachowuje na wolnych obrotach? I czy normalnie chodzi tzn, nie rzuca albo coś ?
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Leon4don87
Posty: 52
Rejestracja: 10 gru 2012, o 19:03
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: Leon4don87 »

Z tym recznym to będzie maly problem bo dopiero w tyg oddaje merca do mechanija zeby mi zrobil z tylu klocki tarcze i przy okazji wlasnie reczny bo nie trzyma....ale jak zrobi to sprawdze tak jak napisales tzn wrzuce 3 bieg i zaciagne reczny i jeśli zgasnie to będzie sprzęgło ok tak? Dobrze rizumiem?
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

Leon4don87, Dokładnie tak można sprawdzić czy sie nie zaczyna kończyć tzn ślizgać.

A problemy z obrotami hmmm może przepływka ? :oczami:

Znajomek miał tak że na wlnych falował i rzucał silnikiem a w czasie jazdy właśnie raz dobrze a raz brak mocy i przy zmianie biegów obroty do góry na maxa i wymiana przepływki zlikwidowała problem.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Leon4don87
Posty: 52
Rejestracja: 10 gru 2012, o 19:03
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: Leon4don87 »

Wielkie dzięki za odp.
Chciałem właśnie sie czegoś dowiedzieć zanim oddam auto do mechanika bo jak mu powiem ze cos ze sprzeglem to zacznie sprawdzać a sie okzae ze to nie było to.....
Awatar użytkownika
zagiel9
Posty: 272
Rejestracja: 10 kwie 2011, o 09:48
Lokalizacja: Białe Błota

Post autor: zagiel9 »

jak chcesz to możemy się umówić i powiem ci co jest do wymiany. Powiedz mi gdzie oddajesz samochód do mechanika??
BMW e46 2.0 d 150km 2003r
ex. E klasa T 2.0 Kompressor +LPG

Diagnostyka Komputerowa Solus Pro
Główne funkcje testera to
odczyt kodów usterek
kasowanie kodów usterek
kasowanie lampek inspekcji
programowanie podzespołów
wykonywanie adaptacji
Leon4don87
Posty: 52
Rejestracja: 10 gru 2012, o 19:03
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: Leon4don87 »

Oddaje go w Fordonie do takiwgo malego mechanika. ...ostatnio mi robil zawieszenie z przodu bo po wjechaniu w dziure urwal sie kielich podtrzynujacy sprezyne:/ i wymieniał mi kielich 2 sprezyny i koncowke drążka no i teraz czas na klocki i tarcze bo z jednej strony sie skonczyly i metal trze o tarcze....

[ Dodano: 2013-04-07, 16:08 ]
Ale jeśli sie znasz i chcesz zobaczyć co to może buc to moglibyśmy sie ustawić:)
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

Kielichy sobie od razu wzmocnij. Tutaj masz temat jak to robili nasi koledzy własnymi sposobami, ew. mozna kupic fabryczne wzmocnienie.

viewtopic.php?t=760&postdays=0&postorder=asc&start=180
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
zagiel9
Posty: 272
Rejestracja: 10 kwie 2011, o 09:48
Lokalizacja: Białe Błota

Post autor: zagiel9 »

Oczywiście możemy się umówić mieszkam w Białych Błotach jak chcesz to możesz podjechać to powiem co jest do wymiany.Napisz ile wzioł za poprzednią naprawę zobaczymy czy zdarł czy skasował ile powinien :D
BMW e46 2.0 d 150km 2003r
ex. E klasa T 2.0 Kompressor +LPG

Diagnostyka Komputerowa Solus Pro
Główne funkcje testera to
odczyt kodów usterek
kasowanie kodów usterek
kasowanie lampek inspekcji
programowanie podzespołów
wykonywanie adaptacji
Leon4don87
Posty: 52
Rejestracja: 10 gru 2012, o 19:03
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: Leon4don87 »

Wziął 1000 zł

150 zl za kielich
260 zl za 2 sprezyny
90 zl końcówka drążka

Reszta to jego robocizna aaa i zrobil mi geometrie i zbieżność kol. To dużo?
A za te klocki i tarcze robocizna z częściami ok. 650 zl mówił. Bo tam jeszcze mam do zrobienia hamulec reczny i mowil ze może szczęki czy zaciski beda do zrobienia tak kwota to max ile to będzie kosztować może niby mniej z tego wyjsc.....
Awatar użytkownika
zagiel9
Posty: 272
Rejestracja: 10 kwie 2011, o 09:48
Lokalizacja: Białe Błota

Post autor: zagiel9 »

Kwoty jak najbardziej realne . W sprawie hamulców to 650zł za klocki i tarczę + naprawa ręcznego cena ok.
BMW e46 2.0 d 150km 2003r
ex. E klasa T 2.0 Kompressor +LPG

Diagnostyka Komputerowa Solus Pro
Główne funkcje testera to
odczyt kodów usterek
kasowanie kodów usterek
kasowanie lampek inspekcji
programowanie podzespołów
wykonywanie adaptacji
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości