GrzesiekD pisze: ↑20 sie 2019, o 14:45
Mam pytanie.
Wiem że to nie W210 - ale szukam informacji na temat: w wyniku czego można spalić olej w tylnym moście przy przebiegu auta 20.000 km?
Mam W117 - z napędem 4Matic. Rocznik 2018 - kupiony od mercedesa jako używany z przebiegiem około 17kkm. Aktualnie przejechałem jakies 5kkm i zaczęło mi coś stukać/buczeć przy ruszaniu. Pojechałem na serwis (auto na gwarancji) no i po około 1 godzinie oczekiwania mechanik stwierdził że tylny most do wymiany - olej się spalił... No tylko co z tym autem musiało się stać? Czy to znaczy że auto było katowane przez poprzedniego właściciela (czyli Mercedesa)?
No niby mi wymienili cały most tylny na gwarancji... ale zaczynam się bać co z tym autem się działo wcześniej. Dodam że jak go kupiłem to auto nie miało zbieżności - też mi serwis ustawiał na gwarancji zbieżność (to inna sprawa że poznański dealer sprzedał mi auto bez zbieżności ustawionej z uszkodzonymi oponami przednimi).
Uzupełnij proszę post w powitalni.
A z tym mostem to w otwartym dyferencjale (bez blokady) jest to chyba nie jest takie proste, żeby spalić olej. Teoretycznie gdyby oleju było bardzo mało, temperatura wysoka to mogłoby dojść do czegoś takiego, ale most nieźle musiał by wyć od dłuższego czasu. W każdym razie wtedy by było widać, że oleju jest o wiele za mało. Może fabrycznie go nie nalali tyle ile trzeba?
Jedź przejrzeć auto gdzieś poza ASO - gdzieś gdzie robią mercedesy. Powinni dopatrzeć się oznak ponadstandardowego zużycia.
Auto z parku prasowego albo demówka. Gorzej traktowane są chyba tylko firmowe. Może ktoś pałowal i wystarczyło. Do takich akcji nie powinno dość w sprawnym układzie stosunkowo nowego auta.
Muniek pisze: ↑20 sie 2019, o 17:37
Auto z parku prasowego albo demówka. Gorzej traktowane są chyba tylko firmowe. Może ktoś pałowal i wystarczyło. Do takich akcji nie powinno dość w sprawnym układzie stosunkowo nowego auta.
Dlatego jestem bardzo sceptyczny do "używanych z ASO". Sam zajmuje się flotą w firmie i wiem jakie auta oddajemy (często kupują od nas różne ASO). Nie życzył bym zakupu niektórych z nich nawet na części. Co prawda to inna marka ale może i tu jest podobnie?
W każdym razie często stosowana zasada, że z ASO to sprawdzone i można brać nie istnieje od dawna - trzeba sprawdzić i tak w niezależnym warsztacie, a nawet dokładniej niż przy kupnie od handlarza (bo można choćby trafić na wspomniane auto "dla dziennikarzy").
Witam Poruszę kolejny raz temat może ktoś wrzuci
Szukam informacji jaki powinien być olej do dyfra od Mercedesa E-klasy w 210 z silnikiem 2,3 Pb o mocy 150km
Oraz jaka aprobata.
Z góry dziękuje za pomoc.