Rozwiązanie problemu twardej zmiany biegów asb

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Rozwiązanie problemu twardej zmiany biegów asb

Post autor: zematis »

No i jak wielu borykajac sie z problemem dziwnego poszarpywania przy zmianie biegów (a moze twardej zmiany biegów ) udałem sie do serwisu boscha a potem mb

diagnoza brzmi niedomagania układu elektronicznego sterowania skrzynią czyli zawory nie wiadomo które, nieodpowiednie cisnienie w lini, - na szczescie uszkodzen mechanicznych nie stwierdzono

szacowany koszt naprawy 1500 zł oczywiscie po rozebraniu moze wyjsc cos jeszcze ale pociesza mnie fakt ze mechanicznych uszkodzen na 99% brak

gorsza informacja

podobno 80% aut wypuszczonych z tą skrzynią boryka sie z padajacą elektroniką która zaczyna niedomagac w okolicach 200-250 tys przebiegu

( az wstyd sie przyznac ze sam sie przyczyniłem do tego nadstanem oleju ) i zawory szlak trafił
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
roberts150

Post autor: roberts150 »

Należało by dodać że w większości przypadków winę za doprowadzenie do takiego stanu (twarda zmiana biegów) ponoszą sami użytkownicy . Obiegowa opinia że oleju w tym typie skrzyni się nie zmienia doprowadza właśnie do zniszczenia elementów płyty sterującej.
Usprawiedliwieniem jest fakt że takie zalecenia płynęły nawet z autoryzowanych serwisów , i nie dotyczy to tylko MB. Teraz panowie zacierają rączki , bo nie jeden klient płaci krocie za remont ASB , a rola serwisu to wymontowanie ASB i wysyłka kurierem do podwykonawcy , który specjalizuje się w takich naprawach . Kolejna sprawa to mnożący się pseudo fachowcy których radosna twórczość bardzo bije po kieszeni klientów , i owszem może za kilka lat nabędą doświadczenie ,ale kosztem naszej naiwności. Od wielu lat jeżdżę tylko autami z ASB , i wiem jedno , nawet tak prozaiczne czynności typu wymiana oleju warto zlecić komuś , kto posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie , dobierze odpowiedni olej , nie taki , który akurat stoi w magazynie .
Kolejna sprawa... ASB jako podzespół mechaniczny ma ograniczony żywot , a nasze gwiazdy mają już swoje lata i przebiegi , mam na myśli te rzeczywiste , nie te które widzimy na wyświetlaczu.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników ASB!
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

powiem tak ja mam mechanika i wymieniam olej ale kiedys miałem problem z biegami i mi 2 mechanik zaznajomiony ze mam za mało i lepiej dolac dla pewnosci pół litra a ze nie było bagnetu i sie sprawdziłem to to zrobiłem no i mam klops

na szczescie dzisejsza diagnoza przeszła pomyslnie przez jedna z 2 zaufanych mi osób a ze to pracownicy mb i wymine wykonaja sami jako osoby biegłe w temacie uda mi sie jednak zminimalizowac koszta


za duzo oleju zbyt duze cisnienie elektrozawory i czujniki po 5 tys zaczeły szwankowac i klops gotowy płyta sterująca zaczeła niedomagac

czyli czasami jest dobrze a czasami szrpnie :/

[ Dodano: 2009-04-07, 22:27 ]
no własnie ja mam zeczywisty 142 tys bo zwindykowałem dłóżnika a to był pierwszy własciciel i tu mnie boli ze 140 tys i klops
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Witam, współczuję miałem bardzo podobny problem, wymieniłem olej na niewłaściwy, potem dalej zawierzyłem pseudo mechanikowi, który pozostawił mi ponad 1,5 litra oleju za dużo w skrzyni no i skończyło się podobną diagnozą. P.S. Mi udało się kupić używkę i całość z wymianą kosztowała mnie 4 tyś. Nie bardzo wieżę, że zmieścisz się w 1,5 w naprawie.

[ Dodano: 2009-04-08, 09:53 ]
roberts150 pisze:Należało by dodać że w większości przypadków winę za doprowadzenie do takiego stanu (twarda zmiana biegów) ponoszą sami użytkownicy . Obiegowa opinia że oleju w tym typie skrzyni się nie zmienia doprowadza właśnie do zniszczenia elementów płyty sterującej.
Usprawiedliwieniem jest fakt że takie zalecenia płynęły nawet z autoryzowanych serwisów , i nie dotyczy to tylko MB. Teraz panowie zacierają rączki , bo nie jeden klient płaci krocie za remont ASB , a rola serwisu to wymontowanie ASB i wysyłka kurierem do podwykonawcy , który specjalizuje się w takich naprawach . Kolejna sprawa to mnożący się pseudo fachowcy których radosna twórczość bardzo bije po kieszeni klientów , i owszem może za kilka lat nabędą doświadczenie ,ale kosztem naszej naiwności. Od wielu lat jeżdżę tylko autami z ASB , i wiem jedno , nawet tak prozaiczne czynności typu wymiana oleju warto zlecić komuś , kto posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie , dobierze odpowiedni olej , nie taki , który akurat stoi w magazynie .
Kolejna sprawa... ASB jako podzespół mechaniczny ma ograniczony żywot , a nasze gwiazdy mają już swoje lata i przebiegi , mam na myśli te rzeczywiste , nie te które widzimy na wyświetlaczu.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników ASB!


Teraz podzielam w 100%. Uważam, że powinien to przeczytać każdy przyszły nabywca MB, szczęśliwy użytkownik no i w ogóle każdy !!!!

Co ciekawe w tym tygodniowy Auto Świecie jest duży artykuł o W210. I nawet tam piszą - wymieniać olej co 60 tysięcy w ASB !!!!
Pozdrawiam.E 430.
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

no no powiedziałem padnięte sterowanie a nie mówiłem nic o kapitalce bo to wiem ze koszt
zedu 4-5 tys

u mnie oleju może z niecałe pół litra było za duzo

stąd napisałem ze po diagnozie elektronika padnięta na 80%
i te 1500 to koszt wymiany elektroniki a nie klamorów mechanicznych ;p

[ Dodano: 2009-04-08, 17:56 ]
hmmm poprawka ona nie szarpie tylko zdaza jej sie przełaczyc twardo bieg ale to tylko przy starcie spod swiateł zazwyczaj szybkim potem przy redukcjach i przejsciach nie czuc nic

[ Dodano: 2009-04-14, 23:33 ]
ja jestem po wymianie płynów ustrojowych w swoim 722,6

jest wielka poprawa juz sie nie boje na gaz nadepnac

tyle ze mój olej wytrzymał 45 tys :/

[ Dodano: 2009-04-14, 23:37 ]
czasem jeszcze zdazy sie wyczówalna zmiana biegów ale to juz przy pełnym bucie i bardzo zadko pod pedałem mozna poczuc na niskich obrotach prawie wcsale moze raz na 100

ale najpierw musze uzupełnic stan na powiedzmy prawie max

[ Dodano: 2009-04-24, 20:41 ]
no i to co sie niby poprawiło znowu uległo pogorszeniu

tak że dzisiaj auto staneło sobie w serwisie

Wymieniona płyta sterująca, zawór cisnienia lini itd

koszt 317 euro

własnie czekam na dostawe do domu

Podobno bangla jak nowe ufffff :mrgreen:
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości