Witam.
Od 2 tygodni stałem się posiadaczem E290 z 1999r czyli już ostatni wypust rodzynka z tym silnikiem. Ściągnełem go z Francji. Problem w aucie jest następujący:po pierwsze gdy jeżdzę autem bez obciążenia jest bardzo dynamiczne, kiedy jednak podpiąłem lawetę z autem (1500kg) to mesio jakby stracił moc i zabrano mu turbo, jechał jak zwykły diesel zero reakcji na pedał gazu nawet wciśnięty do oporu.
Po drugi jeśli ostro wcisnę pedał gazu, to auto przyspiesza dobrze jednak zostawia niesamowitą chmurę czarnego dymu. Dodam że spalanie jest w normie średnio 7l. Przebieg auta 140 tyś i na 99% jest taki.
Z tego co zauważyłem kapie delikatnie olej z łączenia intercoolera z tą długą plastikową rurą która idzie od turbo. Wydaję mi się ze jest pęknięta gdzieś w okolicy chłodnicy wody.
Czy ta ewentualna niesczelnośc może być przyczyną objawów, które opisałem.
Proszę o pomoc.
Problem z silnikiem 2.9, brak mocy i dymi.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 kwie 2009, o 12:57
- Lokalizacja: Warszaw\Siedlce
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 kwie 2009, o 12:57
- Lokalizacja: Warszaw\Siedlce
Zrobiłem tą pękniętą rurę(pospawałem ją). Auto przestało dymić. Ale co do mocy nadal jest problem. Turbo bardzo ładnie pompuje ciśnienie, aż przewody gumowe rozszerzają się pod ciśnieniem. Auto na pusto ma odejście a wystarczy że coś podepnę do haka i traci moc.
Może jakiś zawór podciśnieniowy turbiny jest nie sprawny. Spróbuje zaślepić EGR może coś pomoże.
[ Dodano: 2009-05-04, 16:38 ]
Chyba będę musiał podpiąć auto pod kompa. Zobaczyłem jeszcze że przednie lampy nie mają podłączonej pneumatyki tzn nie jest poprowadzony przewód ciśnieniowy z prawej do lewej lampy. Może to jest przyczyną.
Może ktoś coś doradzi z forum!!!
[ Dodano: 2009-06-02, 20:03 ]
Podłączyłem przewody ciśnieniowe od lamp i wymieniłem całą plastikową rurę od turbosprężarki do intercoolera na drugą razem z czujnikiem temperaturu powietrza dolotowego. Auto poprawiło trochę swoje osiągi ale jest mułowate w zakresie 1-2tyś obrotów. Pokasowałem też wszystkie błędy i po ponownym podłączeniu pod kompa żadne błędy się nie pojawiły. Uważam że nadal nie chodzi jak powinno.
Może jakiś zawór podciśnieniowy turbiny jest nie sprawny. Spróbuje zaślepić EGR może coś pomoże.
[ Dodano: 2009-05-04, 16:38 ]
Chyba będę musiał podpiąć auto pod kompa. Zobaczyłem jeszcze że przednie lampy nie mają podłączonej pneumatyki tzn nie jest poprowadzony przewód ciśnieniowy z prawej do lewej lampy. Może to jest przyczyną.
Może ktoś coś doradzi z forum!!!
[ Dodano: 2009-06-02, 20:03 ]
Podłączyłem przewody ciśnieniowe od lamp i wymieniłem całą plastikową rurę od turbosprężarki do intercoolera na drugą razem z czujnikiem temperaturu powietrza dolotowego. Auto poprawiło trochę swoje osiągi ale jest mułowate w zakresie 1-2tyś obrotów. Pokasowałem też wszystkie błędy i po ponownym podłączeniu pod kompa żadne błędy się nie pojawiły. Uważam że nadal nie chodzi jak powinno.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości