popychacze zaworow

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

artur26
Posty: 2
Rejestracja: 21 gru 2009, o 22:59
Lokalizacja: Bielsko

popychacze zaworow

Post autor: artur26 »

witam wszystkich na forum.
jestem posiadaczem mb 290 td
mam problem : na zimnym po odpaleniu silnik dosc glosno pracuje-odglosy ida od strony pokrywy zaworow.po chwili sie uspakaja ale gdy dodam gazu zaczyna dosc glosno stukac.nawet gdy silnik jest rozgrzany i podczas jazdy jest slyszalny pojedynczy odglos,jest on cykliczny.najmocniej go slychac przy obciazonym silniku.gdy samochod jest juz rozpedzony i jedzie po rownym uspokaja sie az do momentu gdy znow jest jakies wzniesienie.
mam pytanie?
czy to sa szklanki czy moze ktorys wtrysk?jezeli szklanki to jak je wymienic?
powiem ze mam troche pojecie na temat samochodow ale nie wiem jak sciagnac walek rozrzadu-jak sciagnac rozrzad.no chyba ze jest jakis sposob bez sciagania go a np popuscic tylko napinacz?poradzcie cos.

z gory dziekuje za pomoc
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Zanim zabierzesz się za ściąganie wałków, możesz sam sprawdzić sprawność popychaczy hydraulicznych.
Na rozgrzanym silniku trzeba zdjąć pokrywę zaworów i kręcąc silnikiem tak, aby kolejne szklanki były odciążane, sprawdzać kolejno te odciążone pod kątem ew. luzu między górna powierzchnią szklanki a krzywką wałka.
Drugi etap, to naciśnięcie odciążonej szklanki nawet palcem (można drewnianym patyczkiem) i ocena siły potrzebnej do wciśnięcia szklanki.
Zużyta szklanka wciska się wyraźnie łatwiej i może posiadać luz między nią samą a krzywką (nie pamiętam tylko czy i jakie wartości luzu są dopuszczalne)...

Opis uproszczony pochodzący z manuala warsztatowego MB.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

artur26 pisze:i jedzie po rownym uspokaja sie az do momentu gdy znow jest jakies wzniesienie.
Ja bym sprawdził czy zapłon jest prawidłowo ustawiony.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
artur26
Posty: 2
Rejestracja: 21 gru 2009, o 22:59
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: artur26 »

popychacze sa napewno do wymiany a pompe i tak musze uszczelniac wiec zaplon i tak bedzie ustawiany.
mam tylko pytanko?
jak wymienic szklanki?
poradzcie coś
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

jak wymienic szklanki?
Załatw książę wrasztatową, typu Sam Naprawiam, i tam będzie opis.
Generalnie, żadna filozofia, ja mam sposób taki:
1. Zdejmujesz dekiel zaworów, wykręcasz napinacz łańcucha.
2. Przy pomocy plastikowych opasek zaciskowych związujesz łańcuch z kołem (kołami) rozrządu, żeby się razem trzymały. Odkręcasz śrubę/y i zdejmujesz koło (koła) z wałka (wałków) rozrządu.
3. Odkręcasz równomiernie i po troszeczku każdą śrubę trzymającą pokrywy łożysk wałka/ów. Ważna jest kolejność luzowania śrub - zaczynasz od środka i lecisz "wokół" nich kolejne na zmianę raz wyżej, raz niżej (patrząc na silnik), czyli od środka na zewnątrz... trochę trzeba się nakręcić i jednorazowo po dosłownie pól obrotu każdą śrubę ruszać. W ten sposób masz gwarancję, że wałek nie pęknie pod naprężeniem, gdy na jednym końcu będzie jeszcze dociskany przez śrubę, a na drugim końcu, gdzie akurat krzywka ustawiła się w dół, będzie wypychany w górę przez zawór...
4. Wyjmujesz wałek (wałki).
5. Przy pomocy przyssawki, choćby od wieszaka łazienkowego, wyciągasz szklanki do góry i w ich miejsce wkładasz nowe.
6. Szklanki są fabrycznie wypełnione olejem, więc powinno być plug&play.
7. Zakładasz wałek (wałki) rozrządu dokręcając śruby na tej samej zasadzie, co przy odkręcaniu...
8. Składasz resztę, wcześniej kręcąc silnikiem (zawsze w kier. pracy) za śrubę na wale korbowym dla upewnienia się, że wszystko pracuje bez oporów...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
bizarr1
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 8 lip 2008, o 21:14
Lokalizacja: nysa

czy u mnie to tez popychacze?

Post autor: bizarr1 »

Witam, podlącze się pod temat, bo nie znalazlem na forum konkretnego przypadku, ktory najbardziej przypominalby moja sytuacje.
Otóż sytuacja dotyczy MB e 250 rok 96 kod silnika 605, przebieg 370kkm silnik odpala przez caly rok (zima przy ponad - 20 przy pierwszym podgrzaniu) jednak na zimnym silniku zwlaszcza jak ruszam, przy powyżej 2000 obr. do ok. 2500 wyraznie slychac przez chwile,mysle przy konkretnych obrotach jakby wlaśnie klekot zaworów. Po rozgrzaniu silnika wszystko ustaje, silnik chodzi jak to się mówi jak malina. Jak kupilem auto mialo przejechane 319 kkm. i byla uszkodzona uszczelka pod glowica. Mechanik ktory wymienial uszczelke juz wtedy mówil mi, że ten silnik nie wytrzyma 100 tys. do wymiany sa hydropopychacze, zauważyl to podczas demontarzu i wymianie uszczelki. Mysle sobie po co mam cokolwiek robić, skoro silnik pali równo chodzi,nie kopci itd. Ale, że staram sie dbać o moją MB, wiec jak jakiś czas temu (a slychać to klekotanie przy otwartej szybie) zacząlem zwracać uwage na ten odglos, to pomyślalem, że to wlaśnie problem tych hydroszklanek. I tu moje pytanie czy one mogą być tego powodem, jeśli tak to jakiej firmy zamontować nowe, tzn. jakiej firmy są pierwszomontarzowe i jaki jest koszt przybliżony jednej szklanki?
MB E-250 rok 1996 ELEGANCE VIN WDB2100101A236232
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Na początek zastosuj gęściejszy olej, może będzie ciszej.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
bizarr1
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 8 lip 2008, o 21:14
Lokalizacja: nysa

Post autor: bizarr1 »

na poczatku jak go kupilem lalem shell polsyntetyk, ale potem w serwisie znajomy mechanik polecil castrol magnatek, tez polsyntetyk i tak do dzisiaj. Sugerujesz olej mineralny 15w/40, jak silnik pracuje pieknie, oraz nie bierze oleju?
MB E-250 rok 1996 ELEGANCE VIN WDB2100101A236232
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

silnik przecież nie pracuje pięknie, bo jak sam piszesz - kompenstaory zaworów Ci niedomagają i słychać nadmierne luzy zaworowe... kmtaxi radzi eksperyment z gęstszym olejem aby zobaczyć, czy to coś zmieni na lepsze w kwestii hydroszklanek (choć moim zdaniem pomoże to tyle, co leczenie syfa pudrem) - to, że silnik nie bierze oleju nie ma tu żadnego znaczenia
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
bizarr1
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 8 lip 2008, o 21:14
Lokalizacja: nysa

Post autor: bizarr1 »

Tez tak mysle, że eksperymenty z gestszymi olejaki (nawet gdyby sie okazalo, że jest lepiej) to nie jest wyeliminowanie problemu. Moj pierwszy post nie byl jednak stwierdzeniem, że to szklanki, tylko chciałem usłyszeć opinie, czy to aby to, ponieważ sam aż tak nie jestem zaawansowany, żeby stwierdzić po moich objawach, że to na pewno to. Nie chodzi tu też o kwestie finansową, bo jeśli stwierdzicie koledzy, że wina jest po stronie szklanek i powinienem je zmienić tak zrobie. Ponawiam też prośbe o pierwszomontarzową firme szklanek oraz przybliżony ich koszt. Dzięki i czekam na wskazówki.
MB E-250 rok 1996 ELEGANCE VIN WDB2100101A236232
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Witam,

Wymiana na mineralny może w ogóle nie pomóc, bo syntetyk to w 80% mineralny tak naprawdę. Proponuję od razu wziąć się za wymianę szklanek i tak najlepiej po tej operacji olej wymienić.

Szklanki trochę kosztują, koło 50zł/sztuka. Kup najlepiej Febi (INA), bo w ASO cena już będzie bliżej 90zł, ale niech ktoś mnie poprawi jak ma aktualną cenę. Te popychacze są takie same jak w 2.2d, 3.0d.
Załączniki
numery.jpg
numery.jpg (22.38 KiB) Przejrzano 9801 razy
zawor.jpg
zawor.jpg (13.4 KiB) Przejrzano 9801 razy
e250.jpg
e250.jpg (18.37 KiB) Przejrzano 9801 razy
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
bizarr1
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 8 lip 2008, o 21:14
Lokalizacja: nysa

Post autor: bizarr1 »

Fabeczku nigdy nie zawiodles...dziekuje za precyzyjna odpowiedz.
MB E-250 rok 1996 ELEGANCE VIN WDB2100101A236232
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Nie ma sprawy.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
amara
Posty: 3
Rejestracja: 11 sty 2015, o 22:26
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: amara »

Witam

Podepnę się pod temat z moim pierwszym problemem.
Kupiłem niedawno S210 2.9 TD i od samego początku mam problem na zimnym silniku. Po odpaleniu autem trzęsie dodatkowo falują obroty. Zauważyłem też że kopci na biało potem na czarno i taki gryzący i śmierdzący dym. Po otworzeniu maski słychać takie rytmiczne posykiwanie - syczenie )
Byłem u mechanika i padła diagnoza że to prawdopodobnie zawieszony czy niedomykający się zawór prawdopodobnie na 4 cylindrze i że te sykanie to kompresja jest zdmuchiwana czy coś takiego i głowica do roboty.

Z autem tak się dzieje kilka minut aż się nagrzeje potem wszystko ustępuje. Im zimniej tym gorzej. Jak auto postoi i ostygnie to znowu to samo. W mrozy odpala od jednego aż dziwne. Czy to może być wina tego zaworu?
Zamierzam jeszcze zdiagnozować to ale przydała by mi się jakaś fachowa wypowiedź.

Aha świece sprawne na 100%
Ostatnio zmieniony 11 sty 2015, o 22:45 przez amara, łącznie zmieniany 1 raz.
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

amara pisze: ...
A po czym to stwierdził? Ja bym stawiał na wtryskiwacze.
W210 '95 300D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości