OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ostry
Posty: 12
Rejestracja: 9 maja 2018, o 14:46

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: ostry »

Czy przy wymianie oleju w skrzyni biegów dobrze od razu wymienić olej w dyferencjale? Czy lepiej zostawić go w spokoju? Jeśli wymieniać to czy odpowiedni będzie olej taki jak do skrzyni (zgodny z normą 235.10)? Pozdrawiam.
Załączniki
olej.jpg
W210 2.0 kompresor 163KM, 2002r.
WDB2100481B236059
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: Aloiz »

ja do nowego nabytku zalalem ten olej:

http://allegro.pl/gulf-formula-gx-5w40- ... 32304.html
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
mati1991
Posty: 14
Rejestracja: 8 maja 2018, o 16:31

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: mati1991 »

Panowie do 2.7 cdi 5w30 czy 5w40? Co sądzicie o takim oleju jak valvoline maxlife?
W210 2.7 CDI 120KW(163KM) AUTOMAT 1999 AVANTGARDE WDB2100161A990285
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: Piasek »

Wlej to samo co Aloiz z posta wyżej
ave
Posty: 11
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 15:15

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: ave »

Witam,
Pacjent E430, obecnie zalany 10w40 podobno Valvoline ale PÓŁSYNTETYK, planuje zmienić na taki jak MB mówi MB 229.5 czyli PEŁEN SYNTETYK np. Valvoline SynPower 5W-40. Przebieg około 350k, zatem pytanie czy można bez problemu przechodzić na pełen syntetyk po zlaniu startego oleju?
Pozdrawiam!
Mercedes-Benz E430
WDB2100701A988478
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: Piasek »

Można.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: rr6 »

ave pisze:Witam,
Pacjent E430, obecnie zalany 10w40 podobno Valvoline ale PÓŁSYNTETYK, planuje zmienić na taki jak MB mówi MB 229.5 czyli PEŁEN SYNTETYK np. Valvoline SynPower 5W-40. Przebieg około 350k, zatem pytanie czy można bez problemu przechodzić na pełen syntetyk po zlaniu startego oleju?
Pozdrawiam!
Nie powinno być żadnych problemów. Jeśli jednak to nowo nabyte auto i nie ty zmieniałeś ostatni raz olej (i nie masz pewności kiedy był zmieniany, a jest bardzo brudny) to zrób procedurę którą opisałem parę postów wcześniej w tym temacie (zmiana na taki "jaki był", przejechać kontrolnie 500-1000km i zmiana na docelowy, ewentualnie z płukanką).
bizonek27
Posty: 242
Rejestracja: 18 cze 2010, o 11:53
Lokalizacja: warszawa

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: bizonek27 »

Ja leje castrol 10w40 zarowno do w210 2.7 cdi jak i s202 2.2 cdi. Olej do skrzyni febi o specyfikacji 236.14. Co do mostow zastamawiam sie nad shell spirax 80w90.
w202 2.2cdi 98r automat
W210 2.7CDI 99r. Avantgarde
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: Piasek »

Połowę ceny Spirax`a będą kosztowały jego odpowiedniki z takiego Mannol`a, Fanfaro,Cyclona czy chociażby nasze rodzime oliwy z Lotosa lub Jasola
bizonek27
Posty: 242
Rejestracja: 18 cze 2010, o 11:53
Lokalizacja: warszawa

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: bizonek27 »

A ten spirax 80w90 nadaje sie do mostu? Cena ok 20 zl litr wiec chybsa nie taka duza.
w202 2.2cdi 98r automat
W210 2.7CDI 99r. Avantgarde
BMKommando
Posty: 10
Rejestracja: 29 lip 2018, o 00:13

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: BMKommando »

Poradźcie jaki olej zalać do E200 Kompressor 163KM 2001r 368000km, posiadam dokładną wiedzę jaki olej był lany od nowości do teraz i wygląda to tak

27.12.2001-12.03.2004 Castrol TXT 5W/40 Serwis gwarancyjny
12.03.2004-14,12,2006 Castrol TXT 5W/30 Serwis gwarancyjny
14,12,2006-21,11,2007 Castrol SLX Professional 5W/30 Serwis gwarancyjny
21,11,2007-23,02.2010 F SLX CASTROL 0W/30 ASO MERCEDES
23,02.2010- 2018 MOBIL 10W/40 PRYWATNY SERWIS

Wszystko wydaje się jasne lać Mobila 10w/40, tylko jedno pytanie dlaczego ASO merca leje pełny syntetyk, a prywatny serwis przerzuca się na półsyntetyk, przebieg auta? lepsza ochrona na półsyntetyku? Więc tu jest pytanie do was? Osobiście wolę dołożyć trochę więcej i kupić lepszy półsyntetyk np Valvoline 10w40 lub LIQUI MOLY 10w40 ale nie wiem czy spełniają specyfikacje mercedesa, więc poradzie co lać teraz by było dobrze?
Mercedes E 200 Kompressor 163km ELEGANCE 2001r
WDB2100481B371467
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: rr6 »

BMKommando pisze:
dlaczego ASO merca leje pełny syntetyk,
Bo syntetyk jest lepszy i po co lać gorszy skoro można lepszy? Chyba, że decyduje tylko cena.
BMKommando pisze: a prywatny serwis przerzuca się na półsyntetyk, przebieg auta? lepsza ochrona na półsyntetyku?
Możliwości jest wiele. MB dopuszczał olej 10W40 też do tego silnika to wlali. Wiele osób wierzy w mity o tym, że syntetyk nie nadaje się do silników z większym przebiegiem. Inna możliwość jest jeszcze prostsza - klient oszczędzał, a 10W40 w beczce jest tani więc lał to co było w warsztacie. Jak kupiłem moje auto też było na 10W40, a serwisowane do końca w szwajcarskim ASO. Raz wlałem 10W40 na próbę (około 1000km) i potem przeszedłem na 5W40 i tak jest do dzisiaj (w międzyczasie przetestowałem różne płukanki i nic nie leje, nic nie cieknie).

10W40 teoretycznie wystarcza do tego silnika więc nic złego się nie dzieje. Jednak półsyntetyki mają wady - gorzej myją, mają niższy punkt spalania (łatwiej zapiec pierścienie), w zimie szybciej gęstnieją. Tak naprawdę najbardziej na 10W40 auto dostaje w zimie.
Lepiej wlać tańszy syntetyk (np. polski Specol po niecałe 60zł za 4 litry) niż półsyntetyka "renomowanej firmy".
BMKommando pisze: Więc tu jest pytanie do was? Osobiście wolę dołożyć trochę więcej i kupić lepszy półsyntetyk np Valvoline 10w40 lub LIQUI MOLY 10w40 ale nie wiem czy spełniają specyfikacje mercedesa, więc poradzie co lać teraz by było dobrze?
Te silniki naprawdę nie mają super wymagań - to konstrukcje z lat 90. a oleje rozwinęły się przez te lata. Lepiej lej tańszy i częściej zmieniaj, raz na jakiś czas daj płukankę. Wymieniłeś dobre oleje ale ja bym jednak dołożył te kilkadziesiąt złotych do 5W40. Ważne żeby miał normę ACEA A3/B3 lub A3/B4, a nie A5 bo to są bardzo lekko bieżne które średnio nadają się do silników z tych lat (w przypadku 10W40 nie ma tego problemu, bo nie ma chyba półsyntetyków spełniających A5, choć bywają, niezmiernie rzadko syntetyki 10W40 ale A5 nie widziałem).

Do marek które wymieniłeś dodałbym jeszcze Total (dobra cena), Specol (poza konkurencją cenową, polecam, jeżdżę sam na nim), Motul, Amsoil (drożej, ale przewyższa wszystko, chyba tylko Millers wyżej od tego stoi a ceny Millersa są absurdalne), Fuchs Oil i wreszcie Millers.

Zrób sobie procedurę taką jak ja. Kup (z beczki jak warsztat ma na stanie) 10W40 i popatrz czy zaraz po zmianie nic się nie dzieje. Przejedź 500-1000km i wtedy zmień na 5W40.
BMKommando
Posty: 10
Rejestracja: 29 lip 2018, o 00:13

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: BMKommando »

Dzięki, właśnie na taką odpowiedz liczyłem, zrobię dokładnie tak jak napisałeś.
Mercedes E 200 Kompressor 163km ELEGANCE 2001r
WDB2100481B371467
Kuman7
Posty: 21
Rejestracja: 27 gru 2018, o 21:28

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: Kuman7 »

Witam. Nadszedł czas na wymianę oleju w moim e240. Teraz jest 10w40 polsyntetyk mobila. Przebieg 330000. Chciałbym przejść na 5w40 syntetyk. Czy to będzie dobry zabieg dla silnika? Do tej pory nie zauwazylem żeby silnik się pocil. Właściwie w jednym miejscu co usunąłem. (uszczelki chłodnicy oleju i od momentu usunięcia awarii sucho). Na pół roku dolalem litr oleju bo pojawił się komunikat o minimalnym stanie. Co doradzicie w takiej sytuacji?
WDB2100611A688427
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Post autor: rr6 »

Kuman7 pisze: 27 sty 2019, o 23:04 Witam. Nadszedł czas na wymianę oleju w moim e240. Teraz jest 10w40 polsyntetyk mobila. Przebieg 330000. Chciałbym przejść na 5w40 syntetyk. Czy to będzie dobry zabieg dla silnika? Do tej pory nie zauwazylem żeby silnik się pocil. Właściwie w jednym miejscu co usunąłem. (uszczelki chłodnicy oleju i od momentu usunięcia awarii sucho). Na pół roku dolalem litr oleju bo pojawił się komunikat o minimalnym stanie. Co doradzicie w takiej sytuacji?
Rozumiem, że poprzednie wymiany oleju już Ty robiłeś, a nie poprzedni właściciel? Czyli masz pewność co było zalane i kiedy?
Jeśli tak to nie powinno być problemu. Choć ja bym zrobił to trochę inaczej - użył płukanki i wlał jeszcze raz 10W40. Przejechał z 1500km i wtedy zmienił (już bez płukanki) na 5W40. W ten sposób w miarę kontrolowany sposób pozbędziesz się zanieczyszczeń które tam mogą być.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości