Kontrolka świec żarowych - świeci po uruchomieniu silnika.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Na przekaźniki trzeba uważać. Facet we wałbrzychu sprzedaje części do mercedesów. Chcial mi wcisnąć wadliwy przekaźnik twierdząc że usterka tkwi w samochodzie. Pogoniłem człowieka po kolejne przekaźniki i trzeci okazał sie sprawny dlatego trzeba być czujnym bo ludzie sami nie wiedzą co sprzedają
WDB2021211A601521
ok, jeśli mogę podsumować dla potomnych
kolej sprawdzania wg mnie jest taka:
-kabelek do plusa i dotykamy świecy- jak iskrzy jest ok, jak nie iskrzy to trup, jak iskrzy za mocno też podejrzane.
-wymieniamy uszkodzone świece
-jak dalej świeci się kontrolka to rozbieramy przekaźnik- uszkodzenie jeśli jest to widać je od razu, lutownica, kilka drucików.
-po złożeniu zalewamy klejem (ja dałem z pistoletu)
-cieszymy się działającymi świecami
-wesołych świąt!
kolej sprawdzania wg mnie jest taka:
-kabelek do plusa i dotykamy świecy- jak iskrzy jest ok, jak nie iskrzy to trup, jak iskrzy za mocno też podejrzane.
-wymieniamy uszkodzone świece
-jak dalej świeci się kontrolka to rozbieramy przekaźnik- uszkodzenie jeśli jest to widać je od razu, lutownica, kilka drucików.
-po złożeniu zalewamy klejem (ja dałem z pistoletu)
-cieszymy się działającymi świecami
-wesołych świąt!
Problem -
Mercedes w210 2.2 cdi - Generalnie auto nie ma problemów z odpaleniem mimo braku grzania świec ale w czym problem - otóż znalazłem pod modułem grzania "zworkę" własnej roboty która nie wiadomo do czego służy/ służyła, po przekręceniu zapłonu nawet nie pojawia się kontrolka grzania świec
Weryfikacja -
Po przekręceniu zapłonu słychać przekaźnik w module lecz po podpięciu próbówki (12v) i nie zaświeca się ona na żadnym z 4 styków w module, zasilanie dochodzi lecz wygląda jak by nie wychodziło ?
Zauważyłem iż auto ma problem z "dogrzaniem" tj nie osiąga temp 80*
Czy w Mercedesie jest czujnik który np przy temp + 10 nie pozwala na grzanie świec może w tym problem ponieważ auto stoi na warsztacie
Mercedes w210 2.2 cdi - Generalnie auto nie ma problemów z odpaleniem mimo braku grzania świec ale w czym problem - otóż znalazłem pod modułem grzania "zworkę" własnej roboty która nie wiadomo do czego służy/ służyła, po przekręceniu zapłonu nawet nie pojawia się kontrolka grzania świec
Weryfikacja -
Po przekręceniu zapłonu słychać przekaźnik w module lecz po podpięciu próbówki (12v) i nie zaświeca się ona na żadnym z 4 styków w module, zasilanie dochodzi lecz wygląda jak by nie wychodziło ?
Zauważyłem iż auto ma problem z "dogrzaniem" tj nie osiąga temp 80*
Czy w Mercedesie jest czujnik który np przy temp + 10 nie pozwala na grzanie świec może w tym problem ponieważ auto stoi na warsztacie
2 gwiazdy
W210 2.2 CDI 99 Kombi Lift vin WDB2102061B039342
W124 2.5 Diesel 94 Sedan
W210 2.2 CDI 99 Kombi Lift vin WDB2102061B039342
W124 2.5 Diesel 94 Sedan
Możesz tu wrzucić zdjęcie tego ustrojstwa?p3dros pisze: znalazłem pod modułem grzania "zworkę" własnej roboty która nie wiadomo do czego służy/ służyła, po przekręceniu zapłonu nawet nie pojawia się kontrolka grzania świec
Sterownik ustala czas grzania biorąc pod uwagę temperaturę z przekaźnika i termostatu. Może coś tam było kombinowane. Masz możliwość wyjaśnienia tego z poprzednim właścicielem?
Co do niskiej temperatury, to wydaje mi się, że temperatura otwarcia Twojego termostatu powinna wynosić 85*C. Strzelam, bo nawet nie podałeś nr VIN, żebym mógł to dokładnie sprawdzić...
Widzisz zworka wywalona, wyglądała jak by łączyła wszystkie wyjścia razem, z poprzednim właścicielem kontaktu nie mam tj on nawet nie wiedział dlaczego płyn od wspomagania leciał.
Przekaźnik generalnie oprócz zworki nie wygląda na grzebany itd.
Jutro wymienię termostat z czujnikiem temperatury zobaczę rezultat
Przekaźnik generalnie oprócz zworki nie wygląda na grzebany itd.
Jutro wymienię termostat z czujnikiem temperatury zobaczę rezultat
2 gwiazdy
W210 2.2 CDI 99 Kombi Lift vin WDB2102061B039342
W124 2.5 Diesel 94 Sedan
W210 2.2 CDI 99 Kombi Lift vin WDB2102061B039342
W124 2.5 Diesel 94 Sedan
Niekoniecznie szybko; mozna powol, statecznie i efekt bedzie tozsamyKris895 pisze:Jak kontrolka świec żarowych się zapali najlepiej szybko wymienić świecę, )
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Witam!
Od paru dni swieci mi kontrolka swiec zarowych po uruchomieniu auta i gasnie mo okolo 1-2 minutach. Malo tego, zimny silnik sie dlawi i przerywa na wolnych obrotach. W takim razie, czy wymienic jedna, czy juz cztery?
I dlaczego czasami odkad sie swieca spalila, gdy jade autem, to znowu sie zapala na chwile ta kontrolka i gasnie?
Od paru dni swieci mi kontrolka swiec zarowych po uruchomieniu auta i gasnie mo okolo 1-2 minutach. Malo tego, zimny silnik sie dlawi i przerywa na wolnych obrotach. W takim razie, czy wymienic jedna, czy juz cztery?
I dlaczego czasami odkad sie swieca spalila, gdy jade autem, to znowu sie zapala na chwile ta kontrolka i gasnie?
W210 E220D 1997
WDB2100041A368259
WDB2100041A368259
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Po wcześniejszym sprawdzeniu wszystkich. Instrukcja sprawdzenia dostępna w Internecie (w tym na Forum).tonidriver pisze: ja bym wymienił jedną
Jeżeli są jeszcze jakieś inne niepokojące objawy, to polecam zapoznać się z tym tematem:Wojtaz pisze:swieci mi kontrolka swiec zarowych po uruchomieniu auta i gasnie mo okolo 1-2 minutach. Malo tego, zimny silnik sie dlawi i przerywa na wolnych obrotach
viewtopic.php?t=19523
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
czlenio pisze:4 Jesli komus podczas jazdy zapala sie sie kontrolka i gasnie jest to sygnał że szwankuje przekażnik świec żarowych.
Odpaliłem dziś auto.wyskoczyła znowu kontrolka od świec Tylko, że nic nie telepało. może lekko po klekotało. Możliwe że się świeca spaliła na przy samym końcu grzania? Na ciepłym silniku błąd też na desce był. I co mnie zaskoczyło to, że w trakcie jazdy mi się pojawił ten błąd? znaczy, że przekaźnik też trzeba było by sprawdzić?
Mi też się świeciła kontrolka po odpaleniu mojej trzysety. Coraz zimniej i coraz gorzej palił. Wymieniłem wszystkie sześć sztuk ( trzy się urwały) i teraz pali od strzała i kontrolka po odpaleniu już się nie świeci. Cała impreza wymiany świec i gumek na przewodach paliwowych kosztowała 9 stówek ale warto.
Mówię co myślę, robię co mówię.
Był 126 2.8 benzynka 1983 rok. 20 lat temu :-)
Jest 210 3.0TD 1997 WDB2102251A544990
A-Klasa 1.7CDI 2001 sprzedany
Uaz 3.0D z MB123 1988
Był 126 2.8 benzynka 1983 rok. 20 lat temu :-)
Jest 210 3.0TD 1997 WDB2102251A544990
A-Klasa 1.7CDI 2001 sprzedany
Uaz 3.0D z MB123 1988
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości