Kontrolka świec żarowych - świeci po uruchomieniu silnika.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Cześć
Panowie mam podobny problem. zapala mi się kontrolka świec żarowych. Świece OK. Sprawdziłem napięcie na każdą i okazuje się iż na czwarty cylinder idzie napięcie 0.24 V pozostałe około 12V. Sprawdzałem wtykę przekaźnika wydaje się czysta. Oczywiście też sprawdziłem wyjście z przekaźnika i jak wcześniej również napięcie 0.24 v. Czy to oznacza uszkodzenie w/w przekaźnika czy może coś innego powoduje spadek napięcia? Pozdrawiam
Panowie mam podobny problem. zapala mi się kontrolka świec żarowych. Świece OK. Sprawdziłem napięcie na każdą i okazuje się iż na czwarty cylinder idzie napięcie 0.24 V pozostałe około 12V. Sprawdzałem wtykę przekaźnika wydaje się czysta. Oczywiście też sprawdziłem wyjście z przekaźnika i jak wcześniej również napięcie 0.24 v. Czy to oznacza uszkodzenie w/w przekaźnika czy może coś innego powoduje spadek napięcia? Pozdrawiam
270 CDI 1999
Co mi zrobisz jak mie złapiesz???
Czasami jest lepiej milczeć i sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Co mi zrobisz jak mie złapiesz???
Czasami jest lepiej milczeć i sprawiać wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
- michal.goclawsk
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
- Lokalizacja: Pułtusk
świeca do wymiany. U mnie było podobnie. Nie zareagowałem w porę i zwarta świeca upaliła przekaźnik. Wymieniłem przekaźnik i jednak to świeca. Wymień od razu wszystkie, i poleć mechanikowi aby przesmarował gwint dobrym smarem, będzisz miał na dłużej spokój
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Witam mam podobny problem ;/ niestety po odpaleniu dioda swiec gasnie i po chwili sie zapala, swiece wymienione na nowe, komputer tj ten sterownik lutowal elektryk i jest nadal zonk. przez chwile bylo ok ale znowu co jakis czas sie ta dioda zapala, auto szarpie przez kilka sekund po odpaleniu i po chwili -20sec jest wszystko ok.
Wybaczcie, że znowu to samo, ale po 1. jestem ciemna masa w mechanice aut powyżej 2000r., a po 2. po przeczytaniu tych 30 stron wiem niby więcej, ale nie do końca, bo niektórych stwierdzenia się negują...
Może poporstu napiszę w miarę szczegółowo jak u mnie to wygląda.
Po odpaleniu zimnego silnika (czyli tak po nocy lub 8/10h w robocie) także włącza mi się na jakiś moment (powiedzmy 30s) kontrolka grzania świec. Gaśnie i się już potem nie pojawia podczas drogi. Na ciepłym silniku nic takiego nie ma miejsca.
Silnik jednak odpala prawidłowo, nic nie wali, nic nie świszczy itp itd. Nie ma żadnych objawów aby świeczka była przepalona.
Drugi problem jaki zauważyłem: po dłuższym staniu (powiedzmy ponad jeden dzień, lub weekend). Samochód ma problem z odpaleniem:/
Przykład z dzisiaj - auto odpaliło za pierwszym razem, ale po chwili (2-5sek.) zgasło. Potem nie chciał odpalić, dopiero za ~4 razem odpalił. Rozrusznik pięknie chodził.
Tutaj pytanie - gdzieś zapowietrzony układ, brak ciśnienia czy co?
Może poporstu napiszę w miarę szczegółowo jak u mnie to wygląda.
Po odpaleniu zimnego silnika (czyli tak po nocy lub 8/10h w robocie) także włącza mi się na jakiś moment (powiedzmy 30s) kontrolka grzania świec. Gaśnie i się już potem nie pojawia podczas drogi. Na ciepłym silniku nic takiego nie ma miejsca.
Silnik jednak odpala prawidłowo, nic nie wali, nic nie świszczy itp itd. Nie ma żadnych objawów aby świeczka była przepalona.
Drugi problem jaki zauważyłem: po dłuższym staniu (powiedzmy ponad jeden dzień, lub weekend). Samochód ma problem z odpaleniem:/
Przykład z dzisiaj - auto odpaliło za pierwszym razem, ale po chwili (2-5sek.) zgasło. Potem nie chciał odpalić, dopiero za ~4 razem odpalił. Rozrusznik pięknie chodził.
Tutaj pytanie - gdzieś zapowietrzony układ, brak ciśnienia czy co?
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Kontorlka, czy lampka od grzania świec, już na działającym silniku i po 30s gaśnie. Domyślam się, że któraś ze świeczek padnięta. Sprawdzić opornikiem (?) i wymienić nie działającą.tomi382 pisze:wg mnie układ zasilania sie zapowietrza.
Przy braku swiec wogóle nie odpali a jak bedzie telepac to juz nie zgasnie. Takze ewidentne zapowietrzenie. Nie zrozumiałem punktu 1. Po odpaleniu zapala sie kontrolka?
Przeglądałem ale się już pogubiłem ;-) Nie chciałem robić śmietniku ani naruszać regulaminu.qoompel pisze:Dokładnie tak. Dobrze jest sprawdzić ciśnienie rozruchowe na listwie.tonidriver pisze:Iluminati do sprawdzenia świece i uszczelnienie układu zasilania
Iluminati, dodam tylko, że informacje i porady do w/w czynności można uzyskać przeglądając zasoby forum.
Czyli poprostu oddać do mechanika i niech szuka powodu zapowietrzania układu + świeczki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości