E290 TD/97' kasowanie błędów

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

na forum podane sa kody DTC, sa szczegolowe i jest ich mnostwo.

kody typu flash sa bardzo ogolnikowe, jezeli np. wymiga kod czujnika temp. cieczy, nie wiadomo czy obwod jest uszkodzony czy sam czujnik. bledow typu flash w zaleznosci od silnika jest kolo 40-50.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Grubas
Posty: 22
Rejestracja: 11 kwie 2009, o 14:33
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Grubas »

No to teraz rozumie. On mi wszystkich błedów nie wymruga tylko te typu flash. Czyli tak czy siak trza wzywać elektryka z kompem....

Kody DTC są wypisane. A co z kodami typu flash??
W210 96r E320 +sekw. ELEGANCE
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jaki masz silnik M104 czy M112?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Grubas
Posty: 22
Rejestracja: 11 kwie 2009, o 14:33
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Grubas »

R6 czyli m104


Jeżeli źle dedukuje to win mam taki:

WDB2100551A093666
W210 96r E320 +sekw. ELEGANCE
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

silnik M104 obsluguje MOTRONIC HFM. kody blyskowe ponizej.
Załączniki
hfm3.jpg
hfm3.jpg (109.65 KiB) Przejrzano 7034 razy
hfm2.jpg
hfm2.jpg (142.03 KiB) Przejrzano 7034 razy
hfm1.jpg
hfm1.jpg (38.05 KiB) Przejrzano 7034 razy
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Silnik M104 produkowany był w 4 wersjach wtrysku.KE, LH, HFM i ME.
Wiele firm myliło kody błędów.Niestety w tej chwili nie sprawdzę czy są właściwe, dokumentację mam w pracy.Po dziesiątej sprawdzę w WIS, ale tam może tego nie być.

Dodano:
WDB210055 do 01-03-97 silnik M104 system wtrysku HFM
WDB210055 od 01-03-97 silnik M104 system wtrysku ME 2.1
Niestety na WIS-ie nie ma kodów błyskowych.Czy są właściwe zweryfikuję dopiero w poniedziałek.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

noc pisze:Silnik M104 produkowany był w 4 wersjach wtrysku.KE, LH, HFM i ME.
mowimy o okularze '95-97, wiec tylko HFM.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

To wiemy.Chodzi mi oto, że spotkałem się dla silników produkowanych w wielu wersjach
wtrysku z przypadkami przypisywania kodów błędów pierwszej wersji do następnych.
To tak jakby dla silnika M104 HFM przypisać kody od starszej wersji LH.
Te same kody oznaczają co innego.Konsekwencje można przewidzieć.Pieniądze wydane
usterka pozostała, więc reklamacje itd.Przykładem tego rodzaju pomyłki jest książka
Kody błędów w samochodach osobowych wydanie z 2006 roku gdzie autor pomieszał kody
systemów MB LH z ME i HFM.Oraz w BMW ME 2.0 z 2.5.
Takie sytuacje to przedruki bez praktycznego sprawdzenia.Dotyczy to również tłumaczeń i
opisów.Wszystko to przedruki od pierwowzoru w którym powstała pomyłka.Nikomu nie chce się przetłumaczyć od nowa z oryginału.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Kistek
Posty: 146
Rejestracja: 6 kwie 2009, o 22:13
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Kistek »

Często piszecie o różnych typach i oznaczeniach silników. Jaki mam ja? Moje auto to W210 E290TD WDB2102171A539861, a tak dokładnie szukam opis błędów które można odczytać z diody, czyli są to kody flash. Wiem że na forum są zamieszczone, ale to chyba do silnika benzynowego. Ja robiłem już próbę z diodą i wszystko by się zgadzało ale po dodaniu masy na 3-4s. mrugała jednostajnie mrugnięcie-przerwa itd. doliczyłem te mrugania do 35 a dioda mrugała dalej, odpisał mi tu ktoś że tak jest jak nie ma żadnego błędu, nie wiem czy nie byłem za mało cierpliwy? Szukam błędu ze względu na nie załączającą się turbinę, która nie ciągnie wcale. Byłem w firmie zajmującej się turbinami, zrobili oględziny, ale tylko bez wyciągania i orzekli że turbina wygląda ładnie i to raczej ona nie jest tu problemem. Podłączyli też manometr i sprawdzili czy w podciśnieniu nie ma jakiejś nie szczelności, jest Ok. Jedyna rzecz jaka już pozostała to ten zawór podciśnieniowy na turbinie, ewentualnie same pompki podciśnienia, choć na pierwszy rzut oka działają prawidłowo, jest wyraźnie wyczuwalne podciśnienie(może za małe?) lub stoi kompletnie ten siłownik podciśnieniowy na turbinie i nie zamyka dla zwiększenia ciśnienia. Zaznaczę że auto z tym uszkodzeniem przywiozłem już z Niemiec.
Jeżeli mógł bym prosić o jakieś wskazówki czy porady jak uporać się z tym problemem w warunkach domowych, niestety brak kasy w tym momencie na fachowców.
W210 ELEGANCE E290 TD Kombi'97/98
WDB2102171A539861
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Przykro mi, ale nie pomogą szczere chęci, Twój rocznik można czytać tylko komputerowo.
Może to być program Carsoftu, KTS Boscha, WinStar, lub oryginały HHT, Star Diagnosis.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Kistek
Posty: 146
Rejestracja: 6 kwie 2009, o 22:13
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Kistek »

I właśnie tego się obawiałem, dzięki za pomoc
W210 ELEGANCE E290 TD Kombi'97/98
WDB2102171A539861
pucek-benz
Posty: 6
Rejestracja: 17 lis 2009, o 13:23
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pucek-benz »

Koledzy można prosić o rozpiske w których silnikach oraz rocznikach można odczytać błedy poprzez przewijającą się wątku diodę led?
290 TD 97rok
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

To nigdy nie zostało podane przez MB.O ile dobrze pamiętam, to tylko pierwsze miesiące produkcji dały się czytać "blink-kodem".I nie wszystkie silniki.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

A ja zapytam troszkę z innej beczki... Pytałem już w temacie z ASB, ale odpowiedź dostałem raczej ogólnikową i zbywającą :(

Mam problem ze skrzynią - co jakieś 200 - 300 km wchodzi w tryb awaryjny, do tej pory kasował mi to gość AutoCom'em, ale jak zapłaciłem mu z góry za następne kasowanie to się więcej nie pojawił :(

Da się takie coś skasować jakoś manualnie, bez komputera ??? Może dodam, że kody które wywala AutoCom to 13 i 109 (błąd wewnętrznego czujnika prędkości) auto potrzebne codziennie, a czasu na rozbebeszenie skrzyni niestety brak - dopiero w weekend...

VIN oczywiście w podpisie...
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Nie piszesz jaka to przekladnia, ale zakladam ze 5-biegowa sterowana przez komputer?
Jesli przekladnia wchodzi w staly limp, to tylko Star komputer albo podrobka to wykasuje.
Slyszac ze blad pojawia sie sporadycznie, podejrzewalbym ze problemem jest akumulacja wiorek stalowych na magnesach czujnika.
Ok godziny aby zdjac miske i oczyscic.
Bedzie Cie kosztowac troche bo trzeba dolac nowy olej i wymienic adapter wtyczki.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości