E270 CDI 2001r automat ,szarpnięcia skrzyni biegów
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
E270 CDI 2001r automat ,szarpnięcia skrzyni biegów
Witam serdecznie
Sprawa ma się następująco:
Zapinam D i jadę ,skrzynia zmienia biegi płynnie ,praktycznie nieodczuwalnie,zrzuca tak samo.Kick down działa.Przy przerzucaniu z D na R/P żadnych uderzeń ani szarpnięć.Objaw który występuje(nie zawsze,bo czasem jest wszystko ok) jest taki że przy mocniejszym depnięciu gazu(takim oporowym,przy szybszym przyspieszaniu) bądź też podczas "normalnej" jazdy i nagłym wciśnieciu gazu ,po 3-4 tys obrotów jest taki objaw jakby odcięcia mocy,jakby wyrzucenia/zawieszenia się biegu-tak to mogę określić.Sprzwdzono Egr(wyczyszczony),wtryski-wszystko ok,olej w skrzyni w normie i czysty,przepływomierz ok,turbo ok.Jeździłem już po paru specjalistach ,którzy prognozowali całkiem inne przyczyny tego.Aso w Łodzi twierdzi ,że skrzynia do wymiany,panowie którzy 20 lat naprawiają gwiazdy,że być może pompa wysokiego ciśnienia,z kolei inni że turbina się zawiesza.Trafiłem jeszcze do jednego Pana i on twierdzi na 99% że to wina naciągnietego/rozciągniętego łańcucha rozrządu.Ten 1% zostawił jeszcze na czujnik położenia wałka rozrządu,który podmienię jutro lub pojutrze i ewentualnie napiszę czy objaw ustąpił.Pytanie do znawców tematu czy to może być przyczyną ,czy łańcuch rozrządu ma związek z właściwym funkcjonowaniem automatycznej skrzyni biegów.Z góry dziękuje za odpowiedzi
Edit: Zapomniałem dopisać ,jedyny błąd jaki się pokazuje to P1354-synchronizacja między wałem korbowym a wałkiem rozrządu
Sprawa ma się następująco:
Zapinam D i jadę ,skrzynia zmienia biegi płynnie ,praktycznie nieodczuwalnie,zrzuca tak samo.Kick down działa.Przy przerzucaniu z D na R/P żadnych uderzeń ani szarpnięć.Objaw który występuje(nie zawsze,bo czasem jest wszystko ok) jest taki że przy mocniejszym depnięciu gazu(takim oporowym,przy szybszym przyspieszaniu) bądź też podczas "normalnej" jazdy i nagłym wciśnieciu gazu ,po 3-4 tys obrotów jest taki objaw jakby odcięcia mocy,jakby wyrzucenia/zawieszenia się biegu-tak to mogę określić.Sprzwdzono Egr(wyczyszczony),wtryski-wszystko ok,olej w skrzyni w normie i czysty,przepływomierz ok,turbo ok.Jeździłem już po paru specjalistach ,którzy prognozowali całkiem inne przyczyny tego.Aso w Łodzi twierdzi ,że skrzynia do wymiany,panowie którzy 20 lat naprawiają gwiazdy,że być może pompa wysokiego ciśnienia,z kolei inni że turbina się zawiesza.Trafiłem jeszcze do jednego Pana i on twierdzi na 99% że to wina naciągnietego/rozciągniętego łańcucha rozrządu.Ten 1% zostawił jeszcze na czujnik położenia wałka rozrządu,który podmienię jutro lub pojutrze i ewentualnie napiszę czy objaw ustąpił.Pytanie do znawców tematu czy to może być przyczyną ,czy łańcuch rozrządu ma związek z właściwym funkcjonowaniem automatycznej skrzyni biegów.Z góry dziękuje za odpowiedzi
Edit: Zapomniałem dopisać ,jedyny błąd jaki się pokazuje to P1354-synchronizacja między wałem korbowym a wałkiem rozrządu
Re: E270 CDI 2001r automat ,szarpnięcia skrzyni biegów
Czujniki wałka rozrządu i wału (obrotów) do wymiany na wszelki wypadek. Jeśli to tylko wina tego od pozycji wałka to wymiana rozwiąże problem ale ten od wału pada bo lubi więc warto go wymienić. Oryginał zdaje się, że jest w dobrej cenie w ASO.
Potem diagnostyka, jak nie będzie żadnego błędu to dopiero martwimy się o skrzynie. Z Twojego opisu brzmi to tak jakby się trochę ślizgała skrzynia - ale jak już zacznie to raczej sobie tak łatwo nie ustępuje więc najpierw trzeba wyeliminować problem sygnalizowany błędem.
A i nie zapomnij uzupełnić postu w powitalni.
Potem diagnostyka, jak nie będzie żadnego błędu to dopiero martwimy się o skrzynie. Z Twojego opisu brzmi to tak jakby się trochę ślizgała skrzynia - ale jak już zacznie to raczej sobie tak łatwo nie ustępuje więc najpierw trzeba wyeliminować problem sygnalizowany błędem.
A i nie zapomnij uzupełnić postu w powitalni.
Re: E270 CDI 2001r automat ,szarpnięcia skrzyni biegów
Dziękuje za odpowiedź,powitalnia uzupełniona,jednakże ponawiam pytanie czy rozciągnięty/naciągnięty łańcuch może powodować takie objawy i ma tyle wspólnego z prącą skrzyni?
Re: E270 CDI 2001r automat ,szarpnięcia skrzyni biegów
Mysle, ze slyszalbys nieprawidlowa prace silnika jesli bylo by to zwiazane w lancuchem. Tak jak powiedzial przedmowca - zalatw najpierw blad. Czujnik walu korbowego to koszt ok 150zl (BOSCH 0 261 210 170) lub 170 eur w ASO (A 003 153 28 28).
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: E270 CDI 2001r automat ,szarpnięcia skrzyni biegów
Sprawdziłem czujnik wałka rozrządu,to nie to. Pozostaje sprawdzić czujnik wału korbowego,mechanior twierdzi ,że na tym etapie może jeszcze nie być go słychać a jest już jakiś naciąg który daje taki objaw
Re: E270 CDI 2001r automat ,szarpnięcia skrzyni biegów
Podczas jazdy po kilku takich szarpnięciach auto traci moc,czuć jak by turbo nie działało,po zatrzymaniu się zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu moc auta wraca do normy.
Re: E270 CDI 2001r automat ,szarpnięcia skrzyni biegów
Ktoś coś podpowie jeszcze?
Re: E270 CDI 2001r automat ,szarpnięcia skrzyni biegów
Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego,problem znikł
Re: E270 CDI 2001r automat ,szarpnięcia skrzyni biegów
A nie mówiłem (pisałem)
Jego awaria jest niemal pewna. Po prostu musi nastąpić
Re: E270 CDI 2001r automat ,szarpnięcia skrzyni biegów
Dziękuje za pomoc i naprowadzenie, obligatoryjnie pewnie będzie trzeba wymienić też czujnik położenia wałka rozrządu,może przepływkę też
Re: E270 CDI 2001r automat ,szarpnięcia skrzyni biegów
Mam E270 1999 (VIN: WDB2100161A982661) czy możesz pomóc w lokalizacji tego czujnika?
Chodzi o czujnik położenia wału korbowego. Silnik pracuje z delikatnymi szarpnięciami automatu, wyczuwalnymi bardziej na postoju, niż w trakcie jazdy. Silnik gaśnie po przejechaniu 15-17 km i pozwala się odpalić dopiero po około 30 minutach.
Komputer pokazuje błąd synchronizacji wału korbowego i rozrządu.
Znalazłem czujnik, wymieniłem, skasowałem błąd synchronizacji i przejechałem ponad 30 km bez szarpnięć i innych problemów. Błąd sunchronizacji na razie nie pojawia się.
Chodzi o czujnik położenia wału korbowego. Silnik pracuje z delikatnymi szarpnięciami automatu, wyczuwalnymi bardziej na postoju, niż w trakcie jazdy. Silnik gaśnie po przejechaniu 15-17 km i pozwala się odpalić dopiero po około 30 minutach.
Komputer pokazuje błąd synchronizacji wału korbowego i rozrządu.
Znalazłem czujnik, wymieniłem, skasowałem błąd synchronizacji i przejechałem ponad 30 km bez szarpnięć i innych problemów. Błąd sunchronizacji na razie nie pojawia się.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości