Częsty brak mocy
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Częsty brak mocy
Witam wszystkich. Posiadam mercedesa E klasa W210 z silnikiem 2.0 benzyna, z gazem w automacie. Odrazu chciałbym dodać, że nie świecą się żadne kontrolki, oprócz światła. Przeglądałem forum, nie znalazłem takiego samego silnika z gazem, dlatego napisałem. Auto stało z miesiąc, może nieco dłużej. Podjechałem na stację zatankować paliwo i gaz. Niestety pierwszy objaw auto nie chce przełączyć się na gaz. Drugi objaw to brak mocy na benzynie, ale zauważyłem, że tylko pod górkę i nie zdarza się to zawsze. Jeden przypadek był taki, auto jechało w miarę normalnie, czasami jak dodawałem gazu to jakby coś strzelało i nie chciał wrzucić biegu, musiałem popuścić pedał gazu i delikatnie przyspieszać, to przerzucił, ale jak stanąłem na przejściu i to przed górką, to już jak ruszyłem, nie miał mocy podjechać, jechał z 10km/h. Podjechałem pod górkę, zatrzymałem się, wyłączyłem silnik, uruchomiłem po 1min. i wszystko było ok, lecz czasami strzelał. Na wolnych obrotach często klekocze jak diesel.
Chciałbym od czegoś zacząć ale nie wiem od czego. Myślałem, że może wtryskiwacze, jakiś nie pracuje ? Czy jak wstawiali gaz to dali nowe wtryskiwacze specjalne do gazu?
Chciałbym od czegoś zacząć ale nie wiem od czego. Myślałem, że może wtryskiwacze, jakiś nie pracuje ? Czy jak wstawiali gaz to dali nowe wtryskiwacze specjalne do gazu?
Re: Częsty brak mocy
Brzmi jakby nie palil na jakis gar. Świece na początek. Później kable.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Częsty brak mocy
Postaram się sprawdzić świece w pierwszej kolejności. Dziękuje za szybka odpowiedź.
Re: Częsty brak mocy
Sprawdziłem wszystkie świece na kosiarce, kable, jest iskra na każdej, to chyba jest ok. Jednak jedna świeca odróżnia się kolorem, bo jest cała czarna. Teraz przyszło mi namyśl, że może cewki, może jedna świeca nie pali, mimo, że jest sprawna i dlatego jest czarna? Czy to są te dwa duże prostokąty? Jak je sprawdzić? Czy może źle myślę? Proszę o dalsze wskazówki.
Poniżej zdjęcia.
https://zapodaj.net/9bdf8520dc1e5.jpg.html
https://zapodaj.net/248059bf186b1.jpg.html
Poniżej zdjęcia.
https://zapodaj.net/9bdf8520dc1e5.jpg.html
https://zapodaj.net/248059bf186b1.jpg.html
Re: Częsty brak mocy
Tak, masz dwie identyczne cewki. Mozesz wyczyscic swiece, zamienic cewki miejscami i zobaczyc czy czarny osad zrobi sie na innej swiecy. Jesli tak - winne sa cewki. Jesli nie - cewki sa sprawne. Natomiast na dobry poczatek cztery nowe swiece, filtr powietrza i paliwa.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Częsty brak mocy
Witam
Nie skręcając układu sprawdziłem jeszcze świece na cewkach, każda daje iskrę, jedna jest mocniejsza, pozostałe 3 słabe, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Przy tej mocniejszej nawet słyszałem charakterystyczny przeskok iskry, przy pozostałych nie. Czy w takim razie cewki są dobre?
Napewno wymienię świece na nowe, ale muszę je najpierw kupić, aby je ostatecznie wyeliminować.
Nie skręcając układu sprawdziłem jeszcze świece na cewkach, każda daje iskrę, jedna jest mocniejsza, pozostałe 3 słabe, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Przy tej mocniejszej nawet słyszałem charakterystyczny przeskok iskry, przy pozostałych nie. Czy w takim razie cewki są dobre?
Napewno wymienię świece na nowe, ale muszę je najpierw kupić, aby je ostatecznie wyeliminować.
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Częsty brak mocy
Jak masz gaz, to szukaj świec do gazu, sprawdź jaką mają przerwę na elektrodzie, dla gazu powinno być między 0,6 a 0,7 mm.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: Częsty brak mocy
Ja używam BERU Z206SuperBuster11 pisze: ↑27 wrz 2020, o 14:12 Jak masz gaz, to szukaj świec do gazu, sprawdź jaką mają przerwę na elektrodzie, dla gazu powinno być między 0,6 a 0,7 mm.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Częsty brak mocy
Mam takie swiece zamontowane bcp5 es ngk, nie wiem jaka przerwa, ale wyglada jak 1mm i wiecej. Jakie by pasowaly do gazu?
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Częsty brak mocy
Moze spróbuj na początek zmniejszyć przerwe na 0,7mm. Jak nie pomoże to kupuj świece do LPG, lub takie jak kolega Muniej podał
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: Częsty brak mocy
Zamieniłem najpierw miejscami cewki. Jedna ze świec znowu jest czarna. Chciałem zamienić cewki, ale zauważyłem, że ze środka przewodu zapłonowego wypadła mi część, która łączy się ze świecą. Muszę kupić nowy przewód. Wtedy sprawdzę raz jeszcze w innej kolejności cewki.
Jeżeli na niej występuje czarna świeca, to oznacza jej wymianę?
Jeżeli na niej występuje czarna świeca, to oznacza jej wymianę?
Re: Częsty brak mocy
Wymieniłem dzisiaj na nowe przewody zapłonowe NGK (są dłuższe od bosch, nie wiem czy to ma znaczenie) i nowe świece też NGK(są inne bo 3 ramienne takie mi przysłali, nie wiem czy to ma znaczenie.
Uruchomiłem bez problemu, nic się nie zmieniło, tak samo na wolnych obrotach się trzęsie silnik, czasami auto. Sprawdziłem swiece, jedna była trochę mocniej osmolona. Wyczyściłem ją, zamieniłem miejscami cewki. Uruchomiłem i nadal to samo, ale jakby falowanie obrotów ustąpiło, może dlatego, że się rozgrzał. Nadal chodzi jak diesel na wolnych obrotach. Sprawdziłem świece i niby wszystkie są ok, nie zauważyłem aby jedna była osmolona.
Nie wiem co dalej, próbować wymienić cewkę na nową?
Uruchomiłem bez problemu, nic się nie zmieniło, tak samo na wolnych obrotach się trzęsie silnik, czasami auto. Sprawdziłem swiece, jedna była trochę mocniej osmolona. Wyczyściłem ją, zamieniłem miejscami cewki. Uruchomiłem i nadal to samo, ale jakby falowanie obrotów ustąpiło, może dlatego, że się rozgrzał. Nadal chodzi jak diesel na wolnych obrotach. Sprawdziłem świece i niby wszystkie są ok, nie zauważyłem aby jedna była osmolona.
Nie wiem co dalej, próbować wymienić cewkę na nową?
Re: Częsty brak mocy
Zastanawiam się jeszcze, bo cewka jest jedna na 2 świece, więc gdyby cewka była uszkodzona to chyba by dwa cylindry nie pracowały, nie odpaliłby samochód?
Re: Częsty brak mocy
Dlaczego nie podłączysz go do kompa?Cewka steruje świecami oddzielnie
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Re: Częsty brak mocy
Niestety nie podjadę bez lawety, boję się, że stanie mi po drodze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości