Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Akurat mi nie po drodze.W-wa 16 w jedną, 16-18 w drugą, średnia szybkość 15-20 km/h. na kompie
Czasem wracam 1-1,5 godziny.
Czasem wracam 1-1,5 godziny.
Ostatnio zmieniony 1 gru 2011, o 19:38 przez noc, łącznie zmieniany 2 razy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Panowie wczoraj opanowalem problem kopcenia grzebałem wszędzie i szukałem problemu po stronie silnika, a problem okazał się być w "pupie":P tzn. w koncowym tłumiku miałem sadzę której nie mogło wyrzucić przy normalnej jeździe z układu.... więc troszeczkę pomogłem. Roztworzyłem tłumik z góry i moim oczom ukazała się sadza niczym w kominie ;/ trochę dziwne jest rozwiązanie w środku i zamiast tych sitek jakie tam były mam teraz normalny przelot. Sadzę wyrzuciło razem z problemem. 20 min roboty i po kłopocie
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 31 mar 2012, o 20:26
- Lokalizacja: Olsztyn/Iława
U mnie w aucie okazało się, że zaślepiony był EGR(był niesprawny)co powodowało przymulanie się auta. Oczywiście wyłączenie i ponowne uruchamianie silnika problem znikał. Utraty mocy były męczące. Nie był to typowy tryb awaryjny ponieważ obroty szły do końca i auto jechało 160km/h i wydaje mi się, że i więcej by poszło. Przy zaślepionym EGR auto kopciło ale delikatnie. Po zamontowaniu sprawnego EGR problem z muleniem zniknął ale zaczął bardziej dymić. Zdejmowałem gumową rurę przychodzącą do EGR i zauważyłem. że są tam ślady oleju więc z tego co mi wiadomo może to świadczyć o mocnym zużyciu turbiny, ale czy to może być powodem dymienia? Jeżeli chodzi o wtryski to nie wiem w jakim są stanie...auto z rana odpala prawidłowo, na wolnych nie kopci, po dodaniu gazu na postoju delikatnie puści dymka, moc auta wg mnie w normie. Zastanawiam się więc co w moim przypadku może być przyczyną kopcenia.
[ Dodano: 2012-04-28, 10:31 ]
Oczywiście dymi na czarno, a nie na niebiesko. Z tego co się orientuję to jak na czarno auto dymi to mieszanka paliwa w stosunku do powietrza jest za duża.
[ Dodano: 2012-05-06, 18:45 ]
Dymił przez dziurawy intercooler. Usterka usunięta.
[ Dodano: 2012-04-28, 10:31 ]
Oczywiście dymi na czarno, a nie na niebiesko. Z tego co się orientuję to jak na czarno auto dymi to mieszanka paliwa w stosunku do powietrza jest za duża.
[ Dodano: 2012-05-06, 18:45 ]
Dymił przez dziurawy intercooler. Usterka usunięta.
W210 2001r 2.2CDI kombi Elegance automat
WDB2102061B390577
WDB2102061B390577
cześć
auto mi dymi od jakiś 2 tygodni na czarno, ale to dymienie jest dziwne, opisze:
-jak auto odpale to nie dymi, pochodzi sobie na jałowym (automat), depne lekko leci czarny pierd i się rozjaśnia.
-jak dłużej depcze i mocniej to wcale nie leci więcej i czarniej
nie wiem czy to jest zrozumiałe co napisałem ale mam nadzieje że tak. po kupie samochodu wiedziałem że wtryski pracują nierówno, ale tak było od początku i nigdy żądnego dymka nie było. od zakupu tankowane tylko bp ultimate, czasem (very very rzadko) zwykły ON ale też na BP.
za regeneracje wtrysków mi mechaniory pośpiewali kwoty niezłe, ale najbardziej boli mnie odstawienie samochodu na 3-5 dni, bo bez samochodu to nie pracuje
kolega ma też w210 cdi po lifcie jednak ma 3,2 cdi. powiedział że zrobił wszystkie wtryski a jak depnie to normalnie zasłona dymna, więc może z moim to nie do końca te wtryski? co i jak moge sprawdzić sam?
przypominam że na kompie wychodziła nierówna praca wtrysków, troche nierówno czasami (właśnie tylko czasami, bo raz pracuje jakiś okres czasu równo na jałowym, a czasem nie)nierówno pracuje na jałowym, ale tak było od zakupu (rok temu) i nic nie dymiło.
podpowiedzcie koledzy
auto mi dymi od jakiś 2 tygodni na czarno, ale to dymienie jest dziwne, opisze:
-jak auto odpale to nie dymi, pochodzi sobie na jałowym (automat), depne lekko leci czarny pierd i się rozjaśnia.
-jak dłużej depcze i mocniej to wcale nie leci więcej i czarniej
nie wiem czy to jest zrozumiałe co napisałem ale mam nadzieje że tak. po kupie samochodu wiedziałem że wtryski pracują nierówno, ale tak było od początku i nigdy żądnego dymka nie było. od zakupu tankowane tylko bp ultimate, czasem (very very rzadko) zwykły ON ale też na BP.
za regeneracje wtrysków mi mechaniory pośpiewali kwoty niezłe, ale najbardziej boli mnie odstawienie samochodu na 3-5 dni, bo bez samochodu to nie pracuje
kolega ma też w210 cdi po lifcie jednak ma 3,2 cdi. powiedział że zrobił wszystkie wtryski a jak depnie to normalnie zasłona dymna, więc może z moim to nie do końca te wtryski? co i jak moge sprawdzić sam?
przypominam że na kompie wychodziła nierówna praca wtrysków, troche nierówno czasami (właśnie tylko czasami, bo raz pracuje jakiś okres czasu równo na jałowym, a czasem nie)nierówno pracuje na jałowym, ale tak było od zakupu (rok temu) i nic nie dymiło.
podpowiedzcie koledzy
- Tokarszczak1981
- Posty: 334
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
- Lokalizacja: Legionowo
Witam. Pytanie w szczególności (ale nie tylko) do kolego NOC , mianowicie czy w 320 CDI trzeba regenerować wtryski czy można wymienić same końcówki? Jaka jest cena u Ciebie razem z robocizną (pytam bo nie wiem czy czekać do wypłaty czy zaglądać już do Ciebie na dniach ) Czy kopcenie a raczej zasłona dymna przy delikatnym ruszaniu nawet to może być wina ostatnio regenerowanego turbo bo zaczęło być słychać i to naprawdę słychać jak turbo łapie powietrze, przynajmniej mi się tak wydaje, no jakby się otwierała jakaś czarna dziura, taki dźwięk podobny do tego jak nieraz sobie potężnie ziewniemy No i jeszcze jedno, nie mogę znaleźć tej pie#%&^ odmy nigdzie ma to jakąś inną nazwę? Jaka też jest cena tego bo leje mnie się stamtąd olej
Aha jutro wymieniam tłumik końcowy bo zaczął mi się sypać stary czy przy wymianie podpowiedzieć majstrom żeby sprawdzili katalizatory? czy jak coś powycinają to czy nic się nie stanie? We wcześniejszych postach wyczytałem że juz przerabiane takie zabiegi ale nie wiem czy na tym silniku?
Nic nie zmieni jednak faktu tego oddechu turbo rodem z gwiezdnych wojen
Aha jutro wymieniam tłumik końcowy bo zaczął mi się sypać stary czy przy wymianie podpowiedzieć majstrom żeby sprawdzili katalizatory? czy jak coś powycinają to czy nic się nie stanie? We wcześniejszych postach wyczytałem że juz przerabiane takie zabiegi ale nie wiem czy na tym silniku?
Nic nie zmieni jednak faktu tego oddechu turbo rodem z gwiezdnych wojen
ok jak moge podpytać- na tej rusze jest jakiś czujnik. rurę wykręcam, czujnik rozumiem zdemontować? w jaki sposób czyścić rurę/ czujnik? rurę zwyczajnie woda plus jakiś środek do mycia naczyć np?kichcio pisze:mishaq, masz pewnie nieszczelny dolot. Czujnik temperatury pewnie w oleju.
Jak pojdzie cisnienie, dmuchnie, to wtedy wypycha to co sie tez wczesniej zebralo. Dlatego jest dym na poczatku.
A poza tym... chyba Ci sie filtry pomylily
_________________
będe próbował zająć się tym już jutro więc proszę o odpowiedzi
pozdrawiam
Witam. Nie udało mi się znaleźć na forum (nieudolnie szukałem?) więc zalogowałem się by poprosić o pomoc w zidentyfikowaniu czujnika. Umieszczony jest na rurze gumowej- prawdopodobnie odmy- wychodzącej spod pokrywy plastikowej silnika i wchodzącej do przewodu dolotowego powietrza, tuż przed turbiną. U mnie ten czujnik jest odpięty (celowo, bo wtyczka jest przymocowana obok opaską). Za co jest odpowiedzialny ten czujnik i czy jego uszkodzenie, lub brak- jak w moim przypadku może być przyczyną zwiększonego kopcenia przy zdecydowanym przyspieszaniu?
WDB2102261B362882
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości