Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI
W ciągu ostatnich 3 tygodni zauważyłem że zostają za mną kłęby czarnego dymu jak ruszam dynamicznie. Czy to mogą być wtryski? Może paliwo? Czy może jakaś inna przyczyna. Żaden komunikat się nie wyświetla.
Ostatnio zmieniony 9 mar 2011, o 19:24 przez PABLOS, łącznie zmieniany 1 raz.
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
WDB2102261B455332
Może być wiele rzeczy - zacznij od podpięcia kompa, a później dopiero dłubać - wtryski zawsze zdążysz wyjąć i wydać kasę od 250 do 400zł za wtrysk :-P paliwo swoją drogą - wlej STP - preparat na czyszcenie układu paliwoewego i wtrysków - bardzo często pomaga już za pierwszym razem.... powodzenia
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
Najczęściej w takiej sytuacji po prostu leją wtryski. Zastosuj preparat, który polecił iron1. Jak nie pomoże to pewnie czeka Cię wymiana wtrysków, ale żeby nie było zbędnych robót, podepnij auto pod komputer.
Mercedes E 200 136 KM 1996 r. Classic WDB2100351A059080
Wcześniej -> Mercedes W124 2.0 diesel 1988 r.
Od Mercedesa lepszy jest tylko nowszy Mercedes.
Wcześniej przewinęło się też Audi 80 B3 '87 oraz Volvo V70 '97
Wcześniej -> Mercedes W124 2.0 diesel 1988 r.
Od Mercedesa lepszy jest tylko nowszy Mercedes.
Wcześniej przewinęło się też Audi 80 B3 '87 oraz Volvo V70 '97
Powiedzcie mi ze sie myle-jezeli auto ma kilka lat wiec w ukladzie paliwowym zbiera sie syf.Wlewamy srodek do czyszczenia ukladu i syf sie rozpuszcza i lezie do pompy wiem jest filtr ale czy da rade wszystko zatrzymac Jak da rade to ok a jak nie
Sa samochody i jest Mercedes!!!
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
...są to uroki "ekologicznych i nowoczesnych" silników CDI.
Totalna ściema z recylkulacją spalin.
EGR działa przy ustalonym trybie pracy silnika tzn. np.przy stałej prędkości lub przy hamowaniu silnikiem,lecz podczas gwałtownego przyspieszania już nie i dlatego sadze idą w rurę.
Dlaczego w moim OM 606 (czyli wg.przepisów ekologicznych silnik przestarzały) mogę butować go do oporu i nawet dymka nie puści.
Co na to ekolodzy?
Totalna ściema z recylkulacją spalin.
EGR działa przy ustalonym trybie pracy silnika tzn. np.przy stałej prędkości lub przy hamowaniu silnikiem,lecz podczas gwałtownego przyspieszania już nie i dlatego sadze idą w rurę.
Dlaczego w moim OM 606 (czyli wg.przepisów ekologicznych silnik przestarzały) mogę butować go do oporu i nawet dymka nie puści.
Co na to ekolodzy?
S210 2.7CDI '01 wcześniej W210 300TDT'99,W:116,123,124,126,201,202,vito,sprinter
WDB2100161B347490
WDB2100161B347490
Chciałbym jeszcze dodać że na zimnym silniku tego nie ma. tak na prawdę pojawiło się to po ostatnim tankowaniu(na Bliskiej). Samochód odpala bez problemów! Nic nie stracił na mocy, i tylko przy ruszaniu gwałtownym zostaje za mną chmura dymu. Mam teraz zamiar zatankować V power z Shella i zobaczę co będzie.
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
WDB2102261B455332
- Mieteksietek
- Posty: 265
- Rejestracja: 28 wrz 2009, o 20:55
- Lokalizacja: Szczecin
Jeżeli kopcenie pojawiło się po zatankowaniu a wcześniej kopcenia nie było ,to wniosek jest prosty.Podejrzewam jednak ,że problem był już wcześniej,ale nie zwróciłeś szczególnej uwagi.Jeżeli okaże się ,że po zatankowaniu ''nowego'' paliwa kopcenie nie zniknie,to problem jest szeroki.Może się zdarzyć ,że podpięcie pod komputer nie wykaże żadnej usterki!Wtedy musisz działać sam.Przede wszystkim dokładnie wyczyścić kolektor ssący i zawór EGR.Zawór EGR trzeba sprawdzić na szczelność i ,czy jest ruchomy.Następna sprawa to sprawdzenie klapek rezonacyjnych.Ostatecznie sprawdzić należy wtryski.Samo sprawdzenie wtrysków na przelew nie wystarczy.Wtryskiwacze muszą być poddane badaniu na "maszynie".To jest najprawdopodobniej przyczyna Twojej frustracji.Pozdrawiam
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 6 gości