Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Ilość paliwa, oczywiście dobrze rozpylonego musi współgrać z otwarciem klapek rezonansowych. I tu jest problem. Podejrzewam, że nie tylko leją wtryskiwacze, ale tez kolektor ssący jest zarośnięty, dalej zawór EGR i także turbina już trochę nieszczelna. Wszystko do kupy i masz dym.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Kolektor ssący razem z klapkami i EGR-em wyczyściłem jakiś miesiąc temu, różnica była mocno odczuwalna. Jedyne co zauważyłem to lekkie wycieki oleju wokół odmy oraz na kolanku wejściowym do intercoolera. Jednak gdyby spalał olej silnikowy to by kopcił na niebiesko a nie na czarno. Punktem wyjściowym jest fakt taki, że w trybie awaryjnym nie zakopci ani trochę, nawet przy pedale w podłodze, duszeniu go pod górkę czy wciśnięciu kickdown. Muszę skupić się na różnicy parametrów pomiędzy trybem normalnej pracy a trybem awaryjnym bo tutaj powinna być odpowiedź. Dlatego mam pytanie: jakie parametry i w jakim zakresie się zmieniają po przejściu auta w tryb awaryjny?
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Dlaczego akurat katalizator?
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
Dlaczego katalizator? Mechanik mial takie podejzenie ze jest caly zawalony i mial racje. Z tego co wyczytalem w sieci zywotnosc katalizatora to ok 100 000 km ... Najwazniejsze ze pomoglo , calkiem inaczej mi sie jezdzi tzn. nie patrze ciagle w lusterko czy za mna nic nie jedzie aby kogos nie "zadymic" , po prostu teraz z przyjemnoscia wciskam pedal gazu . Takze polecam biorac pod uwage ze jeszcze na tym mozna zarobic . Ja za katalizator górny i 2 pod podloga dostalem 900 zl
macalek
Dzięki za odpowiedź. Piszesz, że wyciął, czy tylko wydłubał zawartość ze środka katalizatora, czy też wstawił rurę w jego miejsce? No i czy mówimy o tym samym elemencie http://allegro.pl/katalizator-mercedes- ... 45592.html co na zdjęciu? Z obu gruch wywalił środek? Czy dwie gruchy wywalił?
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
witam
U mnie rozciął 1 katalizator przy silniku,wyjął środek i go z powrotem zaspawał, tak że nic nie widać że było grzebane . Ponadto to samo zrobił z dwiema gruchami pod podłogą ale u mnie one wyglądają nieco inaczej jak na zdjęciu które wstawiłeś. U mnie one są jeden obok drugiego w jednej równoległej lini ale to chyba nie ma znaczenia , chodzi o zasadę .Dodam jeszcze że nie wstawił żadnych strumienic tylko w tej chwili są jakby puste rury
Jeśli jeszcze mogę jakoś pomóc śmiało pytajcie
pozdrawiam
U mnie rozciął 1 katalizator przy silniku,wyjął środek i go z powrotem zaspawał, tak że nic nie widać że było grzebane . Ponadto to samo zrobił z dwiema gruchami pod podłogą ale u mnie one wyglądają nieco inaczej jak na zdjęciu które wstawiłeś. U mnie one są jeden obok drugiego w jednej równoległej lini ale to chyba nie ma znaczenia , chodzi o zasadę .Dodam jeszcze że nie wstawił żadnych strumienic tylko w tej chwili są jakby puste rury
Jeśli jeszcze mogę jakoś pomóc śmiało pytajcie
pozdrawiam
macalek
Czyli tylko środki wybebeszone - nic nie widać A jak z dźwiękiem i głośnością silnika teraz? Czuć jakiś przyrost mocy? Jakieś subiektywne odczucia?
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
ok, dzięki
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 wrz 2011, o 22:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Witam,
Panowie mam problem , podobny jak tu opisywane.
W 210 2.2 CDI automat , kopci na czarno jak Batory.
Wymieniony kolektor ssący , nowiutki , stary był zasyfiały i miał uszkodzone klapki.
Podłączony pod kompa , wtryski niby ok. , żadnych błędów nie pokazuje, zamieniony przepływomierz i dalej czarny dym.
Przegoniłem za miastem , wywalił syf z wydechu i podczas butowania nie kopci.
Jazda po mieście , wolne obroty i znowu kopci.
Na skrzyżowaniu na D na hamulcu , kopci czasami mocniej , wali czarny dym z rury na wolnych obrotach. Ostatnio po zapaleniu ( stałem przed garażem ) kopcił na czarno z wydechu , po jakimś czasie silnik zmieniła pracę ( jakby zmienił obroty ) i przestał dymić .
Generalnie kopci po mieście i to mocno, przy normalnym miejskim ruchu , przy ostrzejszej jeździe za miastem wywali syf i nie puszcza dymu.
Jakieś sugestie?
Pozdrawiam
Panowie mam problem , podobny jak tu opisywane.
W 210 2.2 CDI automat , kopci na czarno jak Batory.
Wymieniony kolektor ssący , nowiutki , stary był zasyfiały i miał uszkodzone klapki.
Podłączony pod kompa , wtryski niby ok. , żadnych błędów nie pokazuje, zamieniony przepływomierz i dalej czarny dym.
Przegoniłem za miastem , wywalił syf z wydechu i podczas butowania nie kopci.
Jazda po mieście , wolne obroty i znowu kopci.
Na skrzyżowaniu na D na hamulcu , kopci czasami mocniej , wali czarny dym z rury na wolnych obrotach. Ostatnio po zapaleniu ( stałem przed garażem ) kopcił na czarno z wydechu , po jakimś czasie silnik zmieniła pracę ( jakby zmienił obroty ) i przestał dymić .
Generalnie kopci po mieście i to mocno, przy normalnym miejskim ruchu , przy ostrzejszej jeździe za miastem wywali syf i nie puszcza dymu.
Jakieś sugestie?
Pozdrawiam
W 202 2.2 CDI 125 KM
W 210 2.2 CDI 143 KM
W 210 2.2 CDI 143 KM
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości