Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

depollacko
Posty: 22
Rejestracja: 16 wrz 2011, o 22:28
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: depollacko »

tonidriver pisze:depollacko, końcówki wtryskiwaczy do wymiany a wtryskiwacze to na maszyne trzeba a nie SD
Wtryski poszły do roboty i już nie kopci :D
Jedynie przy gwałtownym depnięciu małego bączka puści . Nie wiem czy jeszcze szukać przyczyny?
W 202 2.2 CDI 125 KM
W 210 2.2 CDI 143 KM
Awatar użytkownika
wicu
Posty: 101
Rejestracja: 1 wrz 2016, o 16:13
Lokalizacja: Warszawa

Re:

Post autor: wicu »

depollacko pisze:
tonidriver pisze:depollacko, końcówki wtryskiwaczy do wymiany a wtryskiwacze to na maszyne trzeba a nie SD
Wtryski poszły do roboty i już nie kopci :D
Jedynie przy gwałtownym depnięciu małego bączka puści . Nie wiem czy jeszcze szukać przyczyny?

Diesel musi sobie czasem przykopcić, taka jego natura. U mnie auto dymiło prawie jak lokomytwa, mimo wymiany wtryskiwaczy, itd winowajcą okazał się kolektor ssący. Po wymianie nawet przy "przypałowaniu" nie widzę chmurki. Mimo to czasem sobie piardnie, przebieg robi swoje.
Teraz: W210 LIFT E270 CDI 1999r Avantgarde WDB2100161A974812 :hyhy:
ukasz90-90
Posty: 26
Rejestracja: 24 lut 2011, o 22:19
Lokalizacja: Powidz

Re: Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Post autor: ukasz90-90 »

Wznawiam temat. Po regeneracji wtryskiwaczy samochód nadal kopci jak lokomotywa. Zarówno podczas ruszania, gwałtownego przyspieszania oraz po zatrzymaniu dym potrafi mnie wyprzedzić. Kolega noc sprawdził, że powinienem mieć wtryski o numerze A 613 070 09 87. W katalogu Boscha znalazłem że 0 986 435 067 to właśnie odpowiednik A6130700987.
Odczytałem numery swoich i posiadam 2szt. 0 986 435 067, 1szt. A6130700987 oraz 1szt. A 6130700687. Z informacji, które wygrzebałem w necie znalazłem że A 6130700687 zastępuje A6130700987, natomiast 0 986 435 067 to zamiennik A6130700987. Na papierze wszystko by się zgadzało, a jednak nie gra. Czy komplet powinien składać się bezwzględnie z wtrysków o tych samych nr, czy dopuszczalny jest mix ??

Pozdrawiam
E 280 kombi 2000r. WDB2102631B144541
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Post autor: tonidriver »

Wątpię żeby wymiana na wszystkie takie same coś pomogła.
Awatar użytkownika
zibi2210
Moderator
Posty: 1876
Rejestracja: 8 maja 2009, o 19:57
Lokalizacja: Tuszyn

Re: Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Post autor: zibi2210 »

Przeczytałem cały temat i dalej się zastanawiam jaka jest przyczyna czarnego dymu wydobywającego się z wydechu zarówno na wolnych obrotach jak i przy gwałtownym przyspieszaniu.Dwa dni temu zauważyłem że oderwał się jeden z kabelków we wtyczce od przepływomierza.Ucieszyłem się że zlokalizowałem przyczynę dymienia na czarno.Przewodzik przylutowałem zrobiłem próbną jazdę i jak dymił tak dymi.Następnego dnia w czasie jazdy zauważyłem że autko zrobiło się trochę mniej zrywne ale przestał całkowicie dymić!Spalanie średnie na poziomie 7.1 litra (z wyświetlacza).Po powrocie do domu otwieram maskę i widzę że urwały się we wtyczce od przepływki wszystkie przewody po za jednym.Czy ktoś może Mi wytłumaczyć dlaczego z przepływką auto kopci a po odłączeniu przepływki przestało?Jedynym skutkiem jest wolniejsze przyśpieszanie.
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. E 200 cdi 2001 rok sedan.WDB2100071B230181
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Post autor: noc »

zibi2210 pisze:Przeczytałem cały temat i dalej się zastanawiam jaka jest przyczyna czarnego dymu wydobywającego się z wydechu zarówno na wolnych obrotach jak i przy gwałtownym przyspieszaniu.Dwa dni temu zauważyłem że oderwał się jeden z kabelków we wtyczce od przepływomierza.Ucieszyłem się że zlokalizowałem przyczynę dymienia na czarno.Przewodzik przylutowałem zrobiłem próbną jazdę i jak dymił tak dymi.Następnego dnia w czasie jazdy zauważyłem że autko zrobiło się trochę mniej zrywne ale przestał całkowicie dymić!Spalanie średnie na poziomie 7.1 litra (z wyświetlacza).Po powrocie do domu otwieram maskę i widzę że urwały się we wtyczce od przepływki wszystkie przewody po za jednym.Czy ktoś może Mi wytłumaczyć dlaczego z przepływką auto kopci a po odłączeniu przepływki przestało?Jedynym skutkiem jest wolniejsze przyśpieszanie.
A skąd wiesz, że przepływomierz dobry?
Dama sama wskazała co ją boli.A przy okazji wymień poduszki silnika, bo Ci resztę kabli pourywa.
Te modele nie mają kontrolki awarii silnika.Kontrolka ESP zapali się gdy już będzie bardzo źle z silnikiem.
Przydałoby się wstąpić do doktora Star Diagnosis.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kwiatek
Posty: 31
Rejestracja: 3 wrz 2015, o 07:12
Lokalizacja: Legionowo

Re: Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Post autor: kwiatek »

zibi2210 pisze: 6 sie 2017, o 17:37 Czy ktoś może Mi wytłumaczyć dlaczego z przepływką auto kopci a po odłączeniu przepływki przestało?Jedynym skutkiem jest wolniejsze przyśpieszanie.
Też jestem ciekaw. Mam podobny objaw, co prawda u mnie przewody się nie urywają, ale zawsze jak odpalam go po nocy, nie chce przyśpieszać. Do 2 tys. i zmiana biegu. Kopcenia zero. Wystarczy jednak wypiąć i ponownie podpiąć wtyczkę, a silnik odzyskuje swoją moc, noooopo i oczywiści powraca kopcenie.

O co kamon?

P.s. Silnik 320 CDI. Przepływka świeżo po wymianie.
dezoo
Posty: 52
Rejestracja: 7 lis 2014, o 17:46
Lokalizacja: Starachowice

Re: Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Post autor: dezoo »

Dołączam do usilnie szukających przyczyny wielkiego dymienia.
EGR, przepływomierz, klapy, działają prawidłowo.
Auto sprawuje się bardzo dobrze, ale zostawia chmurę czarnego dymu po mocniejszym dodaniu gazu lub jeździe pod górę.
Wtryski były sprawdzane na SD, niby są ok.
Były również sprawdzone manualnie i na pierwszy rzut oka są w porządku.
Mechanik pobawił się dłużej z tym tematem i mówi że jednak coś tam jest nie tak, trzeba by na stół z nimi.

Zanim zainwestuje w to sporą kasę, chciałbym najpierw zrobić porządek z katem, żeby było jasne że to nie on jest przyczyną.
Przed zleceniem rozprucia katalizatora, chciałbym się dowiedzieć jakie czynności tam wykonać.

W tej chwili dolnego kata w ogóle nie ma, ktoś wstawił zwykłą rurę.
Pytanie czy wstawiać tam jakąś strumiennicę, czy tak zostawić jak jest, a może szukać używanego kata ?
Co z górnym katalizatorem, jeśli będzie brudny ?
Wybebszyć go całkowicie ?
WDB2102161b409381
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 15 gości