Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Ilość paliwa, oczywiście dobrze rozpylonego musi współgrać z otwarciem klapek rezonansowych. I tu jest problem. Podejrzewam, że nie tylko leją wtryskiwacze, ale tez kolektor ssący jest zarośnięty, dalej zawór EGR i także turbina już trochę nieszczelna. Wszystko do kupy i masz dym.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Kolektor ssący razem z klapkami i EGR-em wyczyściłem jakiś miesiąc temu, różnica była mocno odczuwalna. Jedyne co zauważyłem to lekkie wycieki oleju wokół odmy oraz na kolanku wejściowym do intercoolera. Jednak gdyby spalał olej silnikowy to by kopcił na niebiesko a nie na czarno. Punktem wyjściowym jest fakt taki, że w trybie awaryjnym nie zakopci ani trochę, nawet przy pedale w podłodze, duszeniu go pod górkę czy wciśnięciu kickdown. Muszę skupić się na różnicy parametrów pomiędzy trybem normalnej pracy a trybem awaryjnym bo tutaj powinna być odpowiedź. Dlatego mam pytanie: jakie parametry i w jakim zakresie się zmieniają po przejściu auta w tryb awaryjny?
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Pielo
Posty: 35
Rejestracja: 16 lut 2014, o 12:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Pielo »

W trybie awaryjnym zmienia się wartość dawki paliwa i doładowania. Przyczyny szukałbym w lejących wtryskach właśnie lub w nieszczelności układu dolotowego.
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

Moim Zdaniem Przeplywka wychodzi poza standardowe parametry i tez może być Tryb Awaryjny :)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Awatar użytkownika
macalek
Posty: 13
Rejestracja: 2 sie 2013, o 06:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: macalek »

witam
Tez mi kopcil ze az wstyd bylo jezdzic, na czarno jak lokomotywa. Ale do wczoraj ! Mechanik wycial mi katalizator i jak reka odjal, a inni chcieli mi wymieniac wtryski i inne ustrojstwa. Oczywiscie na zasadzie chybil trafil a portfel bylby coraz lzejszy...
pozdrawiam
macalek
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

Dlaczego akurat katalizator?
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
Awatar użytkownika
macalek
Posty: 13
Rejestracja: 2 sie 2013, o 06:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: macalek »

Dlaczego katalizator? Mechanik mial takie podejzenie ze jest caly zawalony i mial racje. Z tego co wyczytalem w sieci zywotnosc katalizatora to ok 100 000 km ... Najwazniejsze ze pomoglo , calkiem inaczej mi sie jezdzi tzn. nie patrze ciagle w lusterko czy za mna nic nie jedzie aby kogos nie "zadymic" , po prostu teraz z przyjemnoscia wciskam pedal gazu . Takze polecam biorac pod uwage ze jeszcze na tym mozna zarobic . Ja za katalizator górny i 2 pod podloga dostalem 900 zl
macalek
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

Dzięki za odpowiedź. Piszesz, że wyciął, czy tylko wydłubał zawartość ze środka katalizatora, czy też wstawił rurę w jego miejsce? No i czy mówimy o tym samym elemencie http://allegro.pl/katalizator-mercedes- ... 45592.html co na zdjęciu? Z obu gruch wywalił środek? Czy dwie gruchy wywalił?
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
Awatar użytkownika
macalek
Posty: 13
Rejestracja: 2 sie 2013, o 06:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: macalek »

witam
U mnie rozciął 1 katalizator przy silniku,wyjął środek i go z powrotem zaspawał, tak że nic nie widać że było grzebane . Ponadto to samo zrobił z dwiema gruchami pod podłogą ale u mnie one wyglądają nieco inaczej jak na zdjęciu które wstawiłeś. U mnie one są jeden obok drugiego w jednej równoległej lini ale to chyba nie ma znaczenia , chodzi o zasadę .Dodam jeszcze że nie wstawił żadnych strumienic tylko w tej chwili są jakby puste rury
Jeśli jeszcze mogę jakoś pomóc śmiało pytajcie
pozdrawiam
macalek
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

Czyli tylko środki wybebeszone - nic nie widać ;) A jak z dźwiękiem i głośnością silnika teraz? Czuć jakiś przyrost mocy? Jakieś subiektywne odczucia?
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
Awatar użytkownika
macalek
Posty: 13
Rejestracja: 2 sie 2013, o 06:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: macalek »

delikatnie chodzi głośniej tak jakby metalicznie, ale naprawdę odrobinę za to również odrobinę mocy przybyło. Ale naprawdę jedno jak i drugie w stopniu minimalnym
macalek
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

ok, dzięki
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
Paweł S.
Posty: 1
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:58
Lokalizacja: Rozogi

Post autor: Paweł S. »

[quote][/quote] Witam. Mam takie same objawy i myśle że to nie problem w paliwie dlatego, że częściej tankuje dobre paliwo w Niemczech i nie ma różnicy.
depollacko
Posty: 22
Rejestracja: 16 wrz 2011, o 22:28
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: depollacko »

Witam,
Panowie mam problem , podobny jak tu opisywane.
W 210 2.2 CDI automat , kopci na czarno jak Batory.
Wymieniony kolektor ssący , nowiutki , stary był zasyfiały i miał uszkodzone klapki.
Podłączony pod kompa , wtryski niby ok. , żadnych błędów nie pokazuje, zamieniony przepływomierz i dalej czarny dym.
Przegoniłem za miastem , wywalił syf z wydechu i podczas butowania nie kopci.
Jazda po mieście , wolne obroty i znowu kopci.
Na skrzyżowaniu na D na hamulcu , kopci czasami mocniej , wali czarny dym z rury na wolnych obrotach. Ostatnio po zapaleniu ( stałem przed garażem ) kopcił na czarno z wydechu , po jakimś czasie silnik zmieniła pracę ( jakby zmienił obroty ) i przestał dymić .
Generalnie kopci po mieście i to mocno, przy normalnym miejskim ruchu , przy ostrzejszej jeździe za miastem wywali syf i nie puszcza dymu.
Jakieś sugestie?
Pozdrawiam
W 202 2.2 CDI 125 KM
W 210 2.2 CDI 143 KM
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

depollacko, końcówki wtryskiwaczy do wymiany a wtryskiwacze to na maszyne trzeba a nie SD
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości