Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Akurat mi nie po drodze.W-wa 16 w jedną, 16-18 w drugą, średnia szybkość 15-20 km/h. na kompie :hyhy:
Czasem wracam 1-1,5 godziny.
Ostatnio zmieniony 1 gru 2011, o 19:38 przez noc, łącznie zmieniany 2 razy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

Jak będziesz kiedyś jechał do faszystowskiego kraju to proponuję tę trasę :D Do samej granicy doturlasz się spokojnie ponad 130km/h :D
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

Panowie wczoraj opanowalem problem kopcenia :) grzebałem wszędzie i szukałem problemu po stronie silnika, a problem okazał się być w "pupie":P tzn. w koncowym tłumiku miałem sadzę której nie mogło wyrzucić przy normalnej jeździe z układu.... więc troszeczkę pomogłem. Roztworzyłem tłumik z góry i moim oczom ukazała się sadza niczym w kominie ;/ trochę dziwne jest rozwiązanie w środku i zamiast tych sitek jakie tam były mam teraz normalny przelot. Sadzę wyrzuciło razem z problemem. 20 min roboty i po kłopocie
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
dawidiława
Posty: 46
Rejestracja: 31 mar 2012, o 20:26
Lokalizacja: Olsztyn/Iława

Post autor: dawidiława »

U mnie w aucie okazało się, że zaślepiony był EGR(był niesprawny)co powodowało przymulanie się auta. Oczywiście wyłączenie i ponowne uruchamianie silnika problem znikał. Utraty mocy były męczące. Nie był to typowy tryb awaryjny ponieważ obroty szły do końca i auto jechało 160km/h i wydaje mi się, że i więcej by poszło. Przy zaślepionym EGR auto kopciło ale delikatnie. Po zamontowaniu sprawnego EGR problem z muleniem zniknął ale zaczął bardziej dymić. Zdejmowałem gumową rurę przychodzącą do EGR i zauważyłem. że są tam ślady oleju więc z tego co mi wiadomo może to świadczyć o mocnym zużyciu turbiny, ale czy to może być powodem dymienia? Jeżeli chodzi o wtryski to nie wiem w jakim są stanie...auto z rana odpala prawidłowo, na wolnych nie kopci, po dodaniu gazu na postoju delikatnie puści dymka, moc auta wg mnie w normie. Zastanawiam się więc co w moim przypadku może być przyczyną kopcenia.

[ Dodano: 2012-04-28, 10:31 ]
Oczywiście dymi na czarno, a nie na niebiesko. Z tego co się orientuję to jak na czarno auto dymi to mieszanka paliwa w stosunku do powietrza jest za duża.

[ Dodano: 2012-05-06, 18:45 ]
Dymił przez dziurawy intercooler. Usterka usunięta.
W210 2001r 2.2CDI kombi Elegance automat
WDB2102061B390577
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

cześć
auto mi dymi od jakiś 2 tygodni na czarno, ale to dymienie jest dziwne, opisze:
-jak auto odpale to nie dymi, pochodzi sobie na jałowym (automat), depne lekko leci czarny pierd i się rozjaśnia.
-jak dłużej depcze i mocniej to wcale nie leci więcej i czarniej


nie wiem czy to jest zrozumiałe co napisałem ale mam nadzieje że tak. po kupie samochodu wiedziałem że wtryski pracują nierówno, ale tak było od początku i nigdy żądnego dymka nie było. od zakupu tankowane tylko bp ultimate, czasem (very very rzadko) zwykły ON ale też na BP.

za regeneracje wtrysków mi mechaniory pośpiewali kwoty niezłe, ale najbardziej boli mnie odstawienie samochodu na 3-5 dni, bo bez samochodu to nie pracuje

kolega ma też w210 cdi po lifcie jednak ma 3,2 cdi. powiedział że zrobił wszystkie wtryski a jak depnie to normalnie zasłona dymna, więc może z moim to nie do końca te wtryski? co i jak moge sprawdzić sam?
przypominam że na kompie wychodziła nierówna praca wtrysków, troche nierówno czasami (właśnie tylko czasami, bo raz pracuje jakiś okres czasu równo na jałowym, a czasem nie)nierówno pracuje na jałowym, ale tak było od zakupu (rok temu) i nic nie dymiło.

podpowiedzcie koledzy
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Co nt. korekcji wtryskow pokazalo SD? Jakie dawki pokazuje przeplywomierz?

Jesli kopci przy ruszaniu to zaczalbym sprawdzenie dolotu, EGR itd.
E 220 CDI '01 Elegance
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

najpierw zmien paliwo ....
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

witam
zmiany paliwa przeprowadzone
auto dalej dymi
niby wyszło że wtryski nie teges, ale wtryski nie teges to było już jak kupowałem (dane z kompa), od obudowy filtra paliwa idzie taka rura do turbiny, rura ociaka brudem z olejem, czy tu może leżeć problem?
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

mishaq, masz pewnie nieszczelny dolot. Czujnik temperatury pewnie w oleju.

Jak pojdzie cisnienie, dmuchnie, to wtedy wypycha to co sie tez wczesniej zebralo. Dlatego jest dym na poczatku.

A poza tym... chyba Ci sie filtry pomylily :P
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

tak filrta opwietrza powinno być
więc co? tą rurę zdemontować, wyczyścić i szukać dziury?
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
Awatar użytkownika
Tokarszczak1981
Posty: 334
Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tokarszczak1981 »

Witam. Pytanie w szczególności (ale nie tylko) do kolego NOC , mianowicie czy w 320 CDI trzeba regenerować wtryski czy można wymienić same końcówki? Jaka jest cena u Ciebie razem z robocizną (pytam bo nie wiem czy czekać do wypłaty czy zaglądać już do Ciebie na dniach :) ) Czy kopcenie a raczej zasłona dymna przy delikatnym ruszaniu nawet to może być wina ostatnio regenerowanego turbo bo zaczęło być słychać i to naprawdę słychać jak turbo łapie powietrze, przynajmniej mi się tak wydaje, no jakby się otwierała jakaś czarna dziura, taki dźwięk podobny do tego jak nieraz sobie potężnie ziewniemy ;) No i jeszcze jedno, nie mogę znaleźć tej pie#%&^ odmy nigdzie ma to jakąś inną nazwę? Jaka też jest cena tego bo leje mnie się stamtąd olej :(

Aha jutro wymieniam tłumik końcowy bo zaczął mi się sypać stary czy przy wymianie podpowiedzieć majstrom żeby sprawdzili katalizatory? czy jak coś powycinają to czy nic się nie stanie? We wcześniejszych postach wyczytałem że juz przerabiane takie zabiegi ale nie wiem czy na tym silniku?

Nic nie zmieni jednak faktu tego oddechu turbo rodem z gwiezdnych wojen :)
E 320 CDI 2000r.
WDB2102261B144156
Obrazek
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

kichcio pisze:mishaq, masz pewnie nieszczelny dolot. Czujnik temperatury pewnie w oleju.

Jak pojdzie cisnienie, dmuchnie, to wtedy wypycha to co sie tez wczesniej zebralo. Dlatego jest dym na poczatku.

A poza tym... chyba Ci sie filtry pomylily
_________________
ok jak moge podpytać- na tej rusze jest jakiś czujnik. rurę wykręcam, czujnik rozumiem zdemontować? w jaki sposób czyścić rurę/ czujnik? rurę zwyczajnie woda plus jakiś środek do mycia naczyć np?

będe próbował zająć się tym już jutro więc proszę o odpowiedzi
pozdrawiam
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Jesli Ty zadajesz takie pytania to lepiej oddaj to komus ;)

Jak myslisz... rura ubrudzila sie sama z siebie czy gdzies indziej jest zrodlo nagaru w niej?
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

myśle że żródłem może być 13 lat eksploatacji autka, a dalej to że turbinka podobno troche pluje olejem
możesz kolego podpowiedzieć jak to czyścić?
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
oilseen
Posty: 2
Rejestracja: 25 cze 2012, o 12:15
Lokalizacja: kalisz

Post autor: oilseen »

Witam. Nie udało mi się znaleźć na forum (nieudolnie szukałem?) więc zalogowałem się by poprosić o pomoc w zidentyfikowaniu czujnika. Umieszczony jest na rurze gumowej- prawdopodobnie odmy- wychodzącej spod pokrywy plastikowej silnika i wchodzącej do przewodu dolotowego powietrza, tuż przed turbiną. U mnie ten czujnik jest odpięty (celowo, bo wtyczka jest przymocowana obok opaską). Za co jest odpowiedzialny ten czujnik i czy jego uszkodzenie, lub brak- jak w moim przypadku może być przyczyną zwiększonego kopcenia przy zdecydowanym przyspieszaniu?
WDB2102261B362882
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości